Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?


Mick87

Mick87

25-06-2026 om 22:00 Topicstarter

MissBobby schreef op 25-06-2026 om 19:38:

[..]

Klopt. Ik ga vanavond rond 21:00 even voelen hoe het buiten dan is en dan beslissen maar eigenlijk weet ik het antwoord wel…..

Coulanceregeling zou wel op z’n plaats zijn! Wel heel jammer want wil Oscar & The wolf heel graag zien.

Los daarvan. Dit moet voor die artiesten toch ook niet te doen zijn? Onder zulke omstandigheden optreden. 

Mick87 schreef op 25-06-2026 om 22:00:

[..]

Los daarvan. Dit moet voor die artiesten toch ook niet te doen zijn? Onder zulke omstandigheden optreden.

Absoluut! 

40 Graden voorspeld 🤯

Mick87

Mick87

26-06-2026 om 09:30 Topicstarter

CharlieB schreef op 25-06-2026 om 08:27:

[..]

Wie is 'ieder' dan?

Ik zie heel veel voordeel in een uurtje eerder donker. Dat maakt mijn zomer een stuk draaglijker. Ik zie geen voordeel in zomertijd. Dus schaf maar lekker af.

Maar op individueel niveau komen we nooit uit deze discussie.

In Marokko hebben ze dit probleem opgelost. Dag van tevoren kondigde de koning aan: we stoppen met zomertijd. Er wordt morgen geen klok meer verzet. Mand.

Nou Mick, het gaat door hoor vanavond! Maar niet voor mij

Mick87

Mick87

26-06-2026 om 12:56 Topicstarter

MissBobby schreef op 26-06-2026 om 12:38:

Nou Mick, het gaat door hoor vanavond! Maar niet voor mij

Ik krijg net bericht dat het geannuleerd is. jammer maar beter zo. Was anders toch niet gegaan. 

Mick87 schreef op 26-06-2026 om 12:56:

[..]

Ik krijg net bericht dat het geannuleerd is. jammer maar beter zo. Was anders toch niet gegaan.

Ik zag het. Blij toe! Ik was ook sowieso niet gegaan maar goed dat deze beslissing is genomen!

ik lig in huis met hoofdpijn en krijg moeizaam licht. Ik ben zo niet gemaakt voor dit weer/ deze temperaturen. 
ik kan wel janken!!!!

Euphoria schreef op 26-06-2026 om 13:48:

ik lig in huis met hoofdpijn en krijg moeizaam licht. Ik ben zo niet gemaakt voor dit weer/ deze temperaturen.
ik kan wel janken!!!!

Wat vervelend dat je zo rot voelt, maar wat bedoel je met krijg moeizaam licht? Misschien de huisarts anders even bellen?

Wacht even je bedoelde natuurlijk krijg moeizaam lucht, bel de huisarts doen hoor!

Het is bloedheet en ik doe de hele dag minder dan niks  
Blij dat ik een paar dagen geleden voor gekozen heb om in de woonkamer te slapen, daar heb ik airco en slaap ik tenminste wel. In de slaapkamer is ook vannacht de temperatuur niet onder de 28,5 geweest ondanks het raam open, plisségordijnen en zonwerende gordijnen ervoor.

De planten op het balkon hebben het ook zichtbaar moeilijk met de hitte. Ze staan de hele dag in de volle zon, waar het gisteren al 41,6 graden was, heb er sinds gisteren 2 parasols boven gezet. Ze zijn uitgekozen op staanplaats volle zon, maar het is nu zo extreem. 

Mick87

Mick87

26-06-2026 om 14:32 Topicstarter

ik vrees dat deze monsterhittegolf de opmaat is naar een gruwelijk lange kutzomer. 

Mick87 schreef op 26-06-2026 om 14:32:

ik vrees dat deze monsterhittegolf de opmaat is naar een gruwelijk lange kutzomer.

Daar ben ik ook zo bang voor. Op zich mag ik niet klagen. Vandaag thuiswerken bij de ventilator beneden. Beneden is het 28 graden. Boven is het niet te harden... Verderop in de straat was afgelopen dagen een loodgieter aan het werk op het dak. Onverantwoord...

Mick87

Mick87

26-06-2026 om 14:49 Topicstarter

We zullen er maar aan moeten wennen met de klimaatverandering

Ik stap over naar jullie kant... 

Ik hou normaal wel van de zomer, maar na een week hitte in Frankrijk en nu de hittegolf hier, kan ik er niet meer tegen. Ik lijk helemaal niet meer te kunnen afkoelen en wordt er nu een beetje appelig van 🥵😭 Geef me koelte, wind en regen! 

Euphoria schreef op 26-06-2026 om 13:48:

ik lig in huis met hoofdpijn en krijg moeizaam licht. Ik ben zo niet gemaakt voor dit weer/ deze temperaturen.
ik kan wel janken!!!!

Bel de huisarts! Klinkt niet goed 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.