Gezondheid en welzijn
Mick87
22-05-2026 om 10:34
Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?
oké, kom maar door.
Wie heeft er nog meer een hekel aan de zomer? Nu de zomerse dagen weer voor ons liggen kan ik er niet omheen: ik HAAT het.
Die kutzon de hele dag, inclusief hoge zonkracht. Het lange licht. De hitte. En dan nog alle prikkels: schreeuwende kinderen in een zwembadje, barbecues, feestjes en dan nog het gejubel over het heerlijke weer waar je van MOET genieten. Echt sodemieter op. Gelukkig is het over 15 weken alweer september.
Medestanders ?
Mick87
25-06-2026 om 22:00
MissBobby schreef op 25-06-2026 om 19:38:
[..]
Klopt. Ik ga vanavond rond 21:00 even voelen hoe het buiten dan is en dan beslissen maar eigenlijk weet ik het antwoord wel…..
Coulanceregeling zou wel op z’n plaats zijn! Wel heel jammer want wil Oscar & The wolf heel graag zien.
Los daarvan. Dit moet voor die artiesten toch ook niet te doen zijn? Onder zulke omstandigheden optreden.
MissBobby
26-06-2026 om 02:42
Mick87 schreef op 25-06-2026 om 22:00:
[..]
Los daarvan. Dit moet voor die artiesten toch ook niet te doen zijn? Onder zulke omstandigheden optreden.
Absoluut!
Mick87
26-06-2026 om 09:30
CharlieB schreef op 25-06-2026 om 08:27:
[..]
Wie is 'ieder' dan?
Ik zie heel veel voordeel in een uurtje eerder donker. Dat maakt mijn zomer een stuk draaglijker. Ik zie geen voordeel in zomertijd. Dus schaf maar lekker af.
Maar op individueel niveau komen we nooit uit deze discussie.
In Marokko hebben ze dit probleem opgelost. Dag van tevoren kondigde de koning aan: we stoppen met zomertijd. Er wordt morgen geen klok meer verzet. Mand.
Mick87
26-06-2026 om 12:56
MissBobby schreef op 26-06-2026 om 12:38:
Nou Mick, het gaat door hoor vanavond! Maar niet voor mij
Ik krijg net bericht dat het geannuleerd is.
jammer maar beter zo. Was anders toch niet gegaan.
MissBobby
26-06-2026 om 13:40
Mick87 schreef op 26-06-2026 om 12:56:
[..]
Ik krijg net bericht dat het geannuleerd is.
jammer maar beter zo. Was anders toch niet gegaan.
Ik zag het. Blij toe! Ik was ook sowieso niet gegaan maar goed dat deze beslissing is genomen!
Euphoria
26-06-2026 om 13:48
ik lig in huis met hoofdpijn en krijg moeizaam licht. Ik ben zo niet gemaakt voor dit weer/ deze temperaturen.
ik kan wel janken!!!!
Yumi
26-06-2026 om 13:57
Euphoria schreef op 26-06-2026 om 13:48:
ik lig in huis met hoofdpijn en krijg moeizaam licht. Ik ben zo niet gemaakt voor dit weer/ deze temperaturen.
ik kan wel janken!!!!
Wat vervelend dat je zo rot voelt, maar wat bedoel je met krijg moeizaam licht? Misschien de huisarts anders even bellen?
Wacht even je bedoelde natuurlijk krijg moeizaam lucht, bel de huisarts doen hoor!
Yumi
26-06-2026 om 14:22
Het is bloedheet en ik doe de hele dag minder dan niks
Blij dat ik een paar dagen geleden voor gekozen heb om in de woonkamer te slapen, daar heb ik airco en slaap ik tenminste wel. In de slaapkamer is ook vannacht de temperatuur niet onder de 28,5 geweest ondanks het raam open, plisségordijnen en zonwerende gordijnen ervoor.
De planten op het balkon hebben het ook zichtbaar moeilijk met de hitte. Ze staan de hele dag in de volle zon, waar het gisteren al 41,6 graden was, heb er sinds gisteren 2 parasols boven gezet. Ze zijn uitgekozen op staanplaats volle zon, maar het is nu zo extreem.
Mick87
26-06-2026 om 14:32
ik vrees dat deze monsterhittegolf de opmaat is naar een gruwelijk lange kutzomer.
Romir
26-06-2026 om 14:44
Mick87 schreef op 26-06-2026 om 14:32:
ik vrees dat deze monsterhittegolf de opmaat is naar een gruwelijk lange kutzomer.
Daar ben ik ook zo bang voor. Op zich mag ik niet klagen. Vandaag thuiswerken bij de ventilator beneden. Beneden is het 28 graden. Boven is het niet te harden... Verderop in de straat was afgelopen dagen een loodgieter aan het werk op het dak. Onverantwoord...
0lijfje
26-06-2026 om 14:54
Ik stap over naar jullie kant...
Ik hou normaal wel van de zomer, maar na een week hitte in Frankrijk en nu de hittegolf hier, kan ik er niet meer tegen. Ik lijk helemaal niet meer te kunnen afkoelen en wordt er nu een beetje appelig van 🥵😭 Geef me koelte, wind en regen!
stokstaart
26-06-2026 om 15:19
Euphoria schreef op 26-06-2026 om 13:48:
ik lig in huis met hoofdpijn en krijg moeizaam licht. Ik ben zo niet gemaakt voor dit weer/ deze temperaturen.
ik kan wel janken!!!!
Bel de huisarts! Klinkt niet goed
