Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?


Mick87

Mick87

26-06-2026 om 15:29 Topicstarter

weet je wat me begint te ergeren? Het ergerde me al maar nu nog meer. De mensen, en dan in het bijzonder influencers, die allemaal hun mening moeten ventileren over code rood. Dat het paniekzaaiierij zou zijn, dat ze in andere landen ook niet zo panisch doen. Vergelijkingen trekken met corona. Ik zie die tisjeboyjay alweer, en steven brunswijk, jorn luka. Etc. Die mensen vergeten dat onze hele infrastructuur niet is ingesteld op deze hitte. En dat als het te druk wordt in de ziekenhuizen door oververhitting dat een serieus probleem is. Of als de wegenwacht te veel uit moet rukken. En dat dat op het asfalt amper te doen is. Het is goed dat deze code rood er is. Want normaal verder gaan zou maatschappelijk te ontwrichtend zijn.
En dan dat Defqon. Ik snap de teleurstelling. Maar het huilie huilie van sommigen alsof er iemand dood is. #firstworldproblems. Stel dat het verder door was gegaan en er waren doden gevallen  (wat denk ik wel gebeurd was) was het ook niet goed geweest.

Helemaal eens, Mick, wat een gezeur, ik erger er me ook aan. In Zuid-Europese landen worden er ook gewoon weeralarmen afgegeven. Men kan het nooit goed doen, als er niks was gezegd en er waren doden gevallen, dan zijn dat soort lui de eersten die onmiddellijk met een beschuldigende vinger wijzen naar de verantwoordelijke instanties. 

Hetzelfde gezeur als toen er tijdens de sneeuw en gladheid geen vliegtuigen opstegen vanwege bevriezing. Stel je voor dat je eens iets moet laten! Er iets niet kan doorgaan, vanwege bijvoorbeeld de weersomstandigheden, strontverwend gedrag is het. Je kunt ook op een normale manier teleurgesteld zijn.

Mick87

Mick87

26-06-2026 om 16:41 Topicstarter

felija schreef op 26-06-2026 om 15:59:

Helemaal eens, Mick, wat een gezeur, ik erger er me ook aan. In Zuid-Europese landen worden er ook gewoon weeralarmen afgegeven. Men kan het nooit goed doen, als er niks was gezegd en er waren doden gevallen, dan zijn dat soort lui de eersten die onmiddellijk met een beschuldigende vinger wijzen naar de verantwoordelijke instanties.

Hetzelfde gezeur als toen er tijdens de sneeuw en gladheid geen vliegtuigen opstegen vanwege bevriezing. Stel je voor dat je eens iets moet laten! Er iets niet kan doorgaan, vanwege bijvoorbeeld de weersomstandigheden, strontverwend gedrag is het. Je kunt ook op een normale manier teleurgesteld zijn.

En dan te bedenken dat wij nog in het rijke westen wonen. In landen als India en Pakistan sterven steeds meer mensen van de hitte. De armen hebben daar geen airconditioning, laat staan geld om naar een festival of iets te gaan. Uit bittere noodzaak en omdat zij een overheid hebben die hen niet beschermt moeten ze met extreme hitte (40+ graden) wel de straat op voor hun werk. Anders gaan ze dood. En hier maar bij alles betutteling roepen

 Echt first world problems hoor. Dat gezeur en geklaag. Deze klimaatverandering gaat nog erger worden. Dit is dus nog maar het begin. En met name arme landen gaan er last van hebben 

Mick87 schreef op 26-06-2026 om 16:41:

[..]

En dan te bedenken dat wij nog in het rijke westen wonen. In landen als India en Pakistan sterven steeds meer mensen van de hitte. De armen hebben daar geen airconditioning, laat staan geld om naar een festival of iets te gaan. Uit bittere noodzaak en omdat zij een overheid hebben die hen niet beschermt moeten ze met extreme hitte (40+ graden) wel de straat op voor hun werk. Anders gaan ze dood. En hier maar bij alles betutteling roepen

Echt first world problems hoor. Dat gezeur en geklaag. Deze klimaatverandering gaat nog erger worden. Dit is dus nog maar het begin. En met name arme landen gaan er last van hebben

Inderdaad. Laat die zeikerds maar eens een poosje in het straatleven van India meedraaien, misschien steken ze er wat van op. 

Mick87 schreef op 26-06-2026 om 16:41:

[..]

En dan te bedenken dat wij nog in het rijke westen wonen. In landen als India en Pakistan sterven steeds meer mensen van de hitte. De armen hebben daar geen airconditioning, laat staan geld om naar een festival of iets te gaan. Uit bittere noodzaak en omdat zij een overheid hebben die hen niet beschermt moeten ze met extreme hitte (40+ graden) wel de straat op voor hun werk. Anders gaan ze dood. En hier maar bij alles betutteling roepen

Echt first world problems hoor. Dat gezeur en geklaag. Deze klimaatverandering gaat nog erger worden. Dit is dus nog maar het begin. En met name arme landen gaan er last van hebben

Niet helemaal waar, de hitte in Europa is vaak even dodelijk  voor de inwoners omdat de huizen in Europa gebouwd zijn om hitte vast te houden. Daarbij is airco relatief schaars omdat wij  in Europa hier een negatieve associatie mee hebben. In andere werelddelen is airco een compleet normaal iets. 
Neemt niet weg dat ik het ook een enorm gezeur vind als een festival niet door gaat door de hitte en daar over gezeurd wordt. 


Alice12 schreef op 26-06-2026 om 18:55:

[..]

Niet helemaal waar, de hitte in Europa is vaak even dodelijk voor de inwoners omdat de huizen in Europa gebouwd zijn om hitte vast te houden. Daarbij is airco relatief schaars omdat wij in Europa hier een negatieve associatie mee hebben. In andere werelddelen is airco een compleet normaal iets.
Neemt niet weg dat ik het ook een enorm gezeur vind als een festival niet door gaat door de hitte en daar over gezeurd wordt.


Eens

Hier zijn zelfs horecagelegenheden gesloten. Voor het personeel is dit weer immers ook niet te doen. In landen waar deze temperatuur vaker voorkomt is de keuken ed er op ingericht. 

Ik heb denk ik nog nooit zo hard gewild dat het weekend voorbij was 😅

Mick87

Mick87

26-06-2026 om 20:05 Topicstarter

CharlieB schreef op 26-06-2026 om 19:54:

Ik heb denk ik nog nooit zo hard gewild dat het weekend voorbij was 😅

Ik wil gewoon heel erg dat de zomer voorbij is

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.