Gezondheid en welzijn
Mick87
22-05-2026 om 10:34
Wie heeft er nog meer een grafhekel aan de zomer?
oké, kom maar door.
Wie heeft er nog meer een hekel aan de zomer? Nu de zomerse dagen weer voor ons liggen kan ik er niet omheen: ik HAAT het.
Die kutzon de hele dag, inclusief hoge zonkracht. Het lange licht. De hitte. En dan nog alle prikkels: schreeuwende kinderen in een zwembadje, barbecues, feestjes en dan nog het gejubel over het heerlijke weer waar je van MOET genieten. Echt sodemieter op. Gelukkig is het over 15 weken alweer september.
Medestanders ?
bieb1963
28-05-2026 om 18:36
Ik hou ook niet van hitte. Maar heel eerlijk gezegd vind ik het, buiten, nog meevallen. Komt wrs omdat het geen vochtige hitte is. Als dat zo is, dan vind ik dat wel een enorm verschil.
lientje69
28-05-2026 om 18:41
Ik vind het momenteel goed te doen. En kan er over het algemeen slecht tegen. Maar ik zit dan ook in Noord-Holland .
Loulou39
28-05-2026 om 18:59
Ik vond het vandaag heel lekker (midden Nederland/Randstad). Ik had een afspraak en heb daar een fiets kunnen lenen en heb vervolgens heerlijk een eind gefietst rond lunchtijd.
Morgen wordt het hier ook weer warmer zag ik, 31 graden. Ben benieuwd…
Loulou39
29-05-2026 om 19:05
Roos57 schreef op 29-05-2026 om 18:52:
Het is even stevig te keer gegaan
Nu weer warm .
Precies dit! Balen 😠
OnherkenbaarAnoniem
29-05-2026 om 19:21
Hier was het vanmiddag bijna 30 maar na de buien is het stevig afgekoeld. Nog maar 18 graden nu.
Yumi
29-05-2026 om 23:21
Buiten 18, binnen 26,5 warmte zit in muren en dak. Morgen weer 26 gr dus het krijgt de kans niet om af te koelen. 🤨
Voordeel, van de winter is het met een beetje zon al snel warm, elk nadeel heeft z'n voordeel.
Mick87
30-05-2026 om 16:03
Ik merk dat ik me momenteel wat sip en moedeloos voel. Het is bij mij binnen nu 29.5 graden. Net als gisteren. Merk dat ik loom en sloom ben met veel hoofdpijn. Ventilator lijkt nu meer een föhn dan dat het verkoelend werkt. En dan moet de zomer nog begonnen. Ik vind m'n woning eigenlijk gewoon onleefbaar momenteel. En het idee dat het klimaat alleen maar verder opwarmt. Dat dit de nieuwe standaard gaat worden. En ik zit hier in m'n flatje en kan geen kant op op deze woningmarkt.
Ben ook jaloers op sommige vrienden. Zoals een vriendin die na scheiding overwaarde op woning had en nu met een lager inkomen dan mij in haar eentje een huisje van 5 ton heeft. Lagere maandlasten, goede buurt, tuintje en een lekker koel huis. Ik weet dat ik niks aan dit zelfmedelijden hebben, maar voel ne gewoon echt even klote. Zal ook de PMS zijn.
Isook
30-05-2026 om 16:53
voor jou Mick.
29,5 graden binnen is niet te doen en in combinatie met PMS helemaal super ..piep.
Mick87
30-05-2026 om 18:04
Isook schreef op 30-05-2026 om 16:53:
voor jou Mick.
29,5 graden binnen is niet te doen en in combinatie met PMS helemaal super ..piep.
Oh het is echt even vreselijk momenteel. Ook vooral door het slaaptekort en de PMS. Ben ook heel boos geworden op m'n vriend daarstraks en schaam me nu kapot.
Jujubee
31-05-2026 om 08:17
Ik slaap ook dramatisch met dit weer. Eigenlijk altijd. Ik ga er te laat in en sta veel te vroeg alweer "aan" waardoor ik echt brak ben nu. Vanochtend was het weer half zes en ik kon niet slapen want mijn buuf had een feestje met keiharde knalmuziek dat tot laat doorging. Op haar balkon. Ik vind dat zo asociaal, hè. Denk toch eens aan een ander.
Of zet hem om elf uur weer zachter of uit. Je bent niet alleen op de wereld.
Dat iedereen buiten leeft en zoveel lawaai maakt, vind ik het meest hinderlijk aan de zomer. Dat en het chronische slaaptekort als het zo heet is. Vrijdag vond ik het echt niet lekker, toen was het zo benauwd dat ik er duizelig van werd. Mijn darmen spelen ook vaak op met dit weer. Gisteren vond ik het wel lekker, toen was het maximaal 25 graden hier. Maar daarboven hoeft van mij niet. Sterkte met je PMS Mick, dat is echt de hel met die warmte. Ongesteld zijn ook. Je vriend zal dat toch wel snappen als je het gewoon zo uitlegt?
Mick87
31-05-2026 om 11:40
Jujubee schreef op 31-05-2026 om 08:17:
Ik slaap ook dramatisch met dit weer. Eigenlijk altijd. Ik ga er te laat in en sta veel te vroeg alweer "aan" waardoor ik echt brak ben nu. Vanochtend was het weer half zes en ik kon niet slapen want mijn buuf had een feestje met keiharde knalmuziek dat tot laat doorging. Op haar balkon. Ik vind dat zo asociaal, hè. Denk toch eens aan een ander.
Of zet hem om elf uur weer zachter of uit. Je bent niet alleen op de wereld.
Dat iedereen buiten leeft en zoveel lawaai maakt, vind ik het meest hinderlijk aan de zomer. Dat en het chronische slaaptekort als het zo heet is. Vrijdag vond ik het echt niet lekker, toen was het zo benauwd dat ik er duizelig van werd. Mijn darmen spelen ook vaak op met dit weer. Gisteren vond ik het wel lekker, toen was het maximaal 25 graden hier. Maar daarboven hoeft van mij niet. Sterkte met je PMS Mick, dat is echt de hel met die warmte. Ongesteld zijn ook. Je vriend zal dat toch wel snappen als je het gewoon zo uitlegt?
Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Die geluiden allemaal. Nu denk ik ook wel leef en laat leven. Als de buurkinderen weer eens staan te krijsen in het zwembadje of op de trampoline. Maar irritant is het wel (lang leve de noise cancelling koptelefoon). Een keer iemand een barbecue op de begane grond vind ik asociaal (begane grond appartementencomplex dus veel mensen hebben daar last van) maar als dat 3 keer in een week is vind ik het echt zo tokkie en asociaal. Net als zo'n feestje wat jij omschrijft. Kondigen ze dat wel aan van tevoren ? Een keer kan maar kondig het aan en zet op tijd de muziek uit.
Een irritatie bij mij is ook dat de onderbuurman veel sisha rookt. Dus op bepaalde tijden moet ik alles dicht houden anders meurt m'n huis er naar.
Verder lijk ik wel echt steeds slechter tegen al die prikkels te kunnen. Scooters, kinderen, klusgeluiden, gepraat op straat etc. Misschien ook hormonaal ? mede daardoor ook echt een grafhekel aan de zomer. Hoewel in de winter is het dan weer veel vuurwerkgeknal. Dus denk dat de conclusie ook is dat ik niet graag meer in de stad woon.
Hier is hetinmiddels nog 'maar' 26 graden binnen
Yumi
31-05-2026 om 20:30
Mick87 schreef op 31-05-2026 om 11:40:
[..]
Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Die geluiden allemaal. Nu denk ik ook wel leef en laat leven. Als de buurkinderen weer eens staan te krijsen in het zwembadje of op de trampoline. Maar irritant is het wel (lang leve de noise cancelling koptelefoon). Een keer iemand een barbecue op de begane grond vind ik asociaal (begane grond appartementencomplex dus veel mensen hebben daar last van) maar als dat 3 keer in een week is vind ik het echt zo tokkie en asociaal. Net als zo'n feestje wat jij omschrijft. Kondigen ze dat wel aan van tevoren ? Een keer kan maar kondig het aan en zet op tijd de muziek uit.
Een irritatie bij mij is ook dat de onderbuurman veel sisha rookt. Dus op bepaalde tijden moet ik alles dicht houden anders meurt m'n huis er naar.
Verder lijk ik wel echt steeds slechter tegen al die prikkels te kunnen. Scooters, kinderen, klusgeluiden, gepraat op straat etc. Misschien ook hormonaal ? mede daardoor ook echt een grafhekel aan de zomer. Hoewel in de winter is het dan weer veel vuurwerkgeknal. Dus denk dat de conclusie ook is dat ik niet graag meer in de stad woon.
Hier is hetinmiddels nog 'maar' 26 graden binnen
Herken alles wat je schrijft, inclusief bbq, zelfs iemand met een vuurkorf, rokende onderbuurman de overdaad aan geluiden. Vorige week zaterdag schrok ik wakker om 8.30 uur, had de hele nacht doorgeslapen. De buren waren op vakantie, gisterenavond teruggekomen vanmorgen waren ze rond 5.30u weer op het balkon. 4 jaar geleden verhuisd als ik de keuze nog een keer mocht maken dan ging ik de stad uit.