Gezondheid en welzijn
Ninoea
23-05-2026 om 04:52
Wie geniet er nog meer van het zomerse weer?
Er is al een topic voor mensen die een grafhekel hebben aan de zomer. Dit topic is juist bedoeld om de zomer te bejubelen. Voor alle mensen die al maanden toeleven naar de zomer of het zomerse weer gewoon lekker vinden.
0lijfje
23-05-2026 om 11:42
Ik vind meteen al 30 graden zoals deze dagen wel even wennen, maar ik hou zeker van de zomer! Ontbijt en koffie in de tuin, terrasjes, zwemmen, strand, 's avonds lang buiten kunnen zitten, dat is toch heerlijk

KnorrendKitten
23-05-2026 om 12:02
ik houd van de zomer/het warme weer maar wel in de schaduw want het licht is te fel en mijn huid heeft geen pigment.
Mijn man is vertrokken voor een fiets-/relaxvakantie. Voor het mooie weer wilde hij eerste richting Orange met 26-27 graden. Nu alles in één keer zo heet is blijft hij maar een stuk Noordelijker.
Madamecannibale
23-05-2026 om 13:02
Ik houd wel van de zomer maar heb het liever tot Max een graad of 25 met een licht briesje. Dit weer is wel heerlijk voor een badje in de tuin. Wij hebben een tuin op het zuiden en ons boompje is dood aan het gaan (amper blad dit jaar) dus dat is wel erg heet nu. Gelukkig hebben we een zonnescherm en schaduwdoek.
Ninoea
23-05-2026 om 15:30
OnherkenbaarAnoniem schreef op 23-05-2026 om 08:40:
[..]
Je post is van 6.57, de kinderen spelen al een half uur buiten? Mag ik zeggen dat ik dat op een camping maar ook thuis echt aso gedrag vindt?
Hier ook deeltijdkinderen van de buurman die naar buiten gaan als ze wakker zijn. Fijn voor mij is dat ze gisteravond om 23.00 nog op de trampoline stonden en dus nu nog niet buiten zijn.
Ik ben op een camping weleens mijn bed uit gegaan om te zeggen dat ik het aso vond. Toen stond ik met mijn tent met kleine kinderen aan de speeltuin en ging een oma even met de ukken van haar zoon uit het huisje naar de speeltuin. Dan konden papa en mama een keer uitslapen. Blerden die peuter en kleuter mij en mijn kinderen wakker om 06.15! Dat vind ik dus echt aso, zij niet. Moest ik maar niet met een tent op pad als ik zo gevoelig was voor geluid.
Ja het viel mij ook op hoe vroeg dat bericht geplaatst werd. Ik vind dat tijdstip ook bizar. Ik heb me daar op campings altijd over verbaast. Ik mijn best maar doen om die van mij rustig te houden in de caravan terwijl er altijd wel een paar buiten al zaten te gillen in alle vroegte.
Alice12
23-05-2026 om 17:57
Ninoea schreef op 23-05-2026 om 15:30:
[..]
Ja het viel mij ook op hoe vroeg dat bericht geplaatst werd. Ik vind dat tijdstip ook bizar. Ik heb me daar op campings altijd over verbaast. Ik mijn best maar doen om die van mij rustig te houden in de caravan terwijl er altijd wel een paar buiten al zaten te gillen in alle vroegte.
Gillen is niet fijn, maar het geluid van spelende kinderen bij heel mooi weer hoort voor mij wel echt bij het campingleven. Nu zijn mijn kinderen al lang volwassen, maar we gaan nog steeds graag kamperen met onze caravan. Het geluid van spelende kinderen, voetstappen, het geluid van spek in een koekenpan, lepeltje roerend in een koffiemok en een rits die open en dicht gaat zijn voor mij van die typische geluiden waardoor ik weet dat ik op vakantie ben.
Poezenmeisje
23-05-2026 om 18:53
Álle buren lijken weg te zijn, het is heerlijk rustig in de straat. De hele dag in de tuin en nergens last van.
👍🏼
Rekenenisleuktaalook
23-05-2026 om 20:18
Ninoea schreef op 23-05-2026 om 15:30:
[..]
En nu wordt er nog steeds gegild. We hebben ook niet het handigste plekje voor ouderen zonder kinderen. We staan achter de schommels. Waar inmiddels een paar pubers alles bij elkaar schreeuwen. Verheug me erg op de tijd dat we niet meer gebonden zijn aan schoolvakanties.
Dorestad
23-05-2026 om 21:50
Ik geniet meestal intens van de maanden april en mei. Van dus de natuur. Ik kan deze temperatuur nog wel verdragen maar bij veel heter weer vind ik 20 km lopen niet prettig. Nu kan ik rondom het huis ook de hele dag kiezen uit zon of schaduw. En ik heb in het hele huis airconditioning. Die ik beneden nauwelijks gebruik maar die wij met plaknachten boven wel gebruiken. Is voor nu nog niet nodig, we liggen onder enkel een laken nu. We hebben erg goede slaapmaskers die 100% verduisteren (ik een manta geval, kost wat maar echt perfect). Verder wonen we in een hele stille omgeving. Géén schreeuwende kinderen, blaffende honden, mensen die tot laat in de avond/nacht lawaai hebben. Gisteravond ook totdat we naar bed gingen buiten gezeten. Luisterend naar de vogels. Ik kijk uit op groen en bloei. Mijn blauwe regen geurt nog bedwelmend. Ik geniet alhoewel ik het beste gedij op kouder zonnig weer. Och en het is zo makkelijk qua kleding. Wandelrok en hemd. Klaar