Gezondheid en welzijn
Ninoea
23-05-2026 om 04:52
Wie geniet er nog meer van het zomerse weer?
Er is al een topic voor mensen die een grafhekel hebben aan de zomer. Dit topic is juist bedoeld om de zomer te bejubelen. Voor alle mensen die al maanden toeleven naar de zomer of het zomerse weer gewoon lekker vinden.
Loulou39
24-05-2026 om 20:56
Loulou39 schreef op 24-05-2026 om 17:53:
Vandaag was heerlijk, niet bloedheet maar lekkere temperatuur (25/26 graden) met een klein beetje wind.
Lekker gewandeld langs het water, en nu in huis is het 24 graden. Prima te doen 💃🏻
Beetje te vroeg gejuicht, want de temperatuur in huis loopt snel op omdat de zon er al uren op staat.
Zo wordt stofzuigen en vaatwasser uitruimen ineens een work-out 😅. Hopelijk koelt het vannacht weer wat af binnen.
Ninoea
24-05-2026 om 21:05
Ik heb vandaag echt genoten van het weer. Buiten ontbeten, gewandeld in het bos, wandelrokje aan. Heerlijk!!
Madamecannibale
26-05-2026 om 20:57
Wat warmer weer vind ik wel oké maar nu vind ik het te warm overdag. Ik ben op vakantie in het zuiden van het land en zit naast een attractiepark. Gelukkig staan er her en der watersproeiers en is er een zwembad. Maar in de zon in een wachtrij is echt niet te doen. Ik ben blij dat het morgen iets koeler word.
En ik mis nu op vakantie wel de airconditioning die ik thuis heb.
Nu in de avond vind ik het dan weer heerlijk. Lekker op het terras in de avondwarmte. En het voordeel hier is dat iedereen kleine kinderen mee heeft. Daardoor voel ik mij niet bezwaard om vroeg naar buiten te gaan, want ik ben duidelijk niet de enige hier met kinderen die vroeg opstaan.
Ninoea
26-05-2026 om 21:13
Ik geniet er echt van. Onze tuin heeft fijne schaduwplekjes en ook de benedenverdieping van ons huis, waar wij ook slapen, is koel. We hebben dus wel de lusten, maar niet de lasten. Vandaag heb ik onze overkapping waar de fietsen in staan opgeruimd en heel veel spullen weggedaan. Echt lekker bezig geweest buiten. Erg fijn.
Loulou39
26-05-2026 om 21:29
Ninoea schreef op 26-05-2026 om 21:13:
Ik geniet er echt van. Onze tuin heeft fijne schaduwplekjes en ook de benedenverdieping van ons huis, waar wij ook slapen, is koel. We hebben dus wel de lusten, maar niet de lasten. Vandaag heb ik onze overkapping waar de fietsen in staan opgeruimd en heel veel spullen weggedaan. Echt lekker bezig geweest buiten. Erg fijn.
Dat klinkt heerlijk! In de schaduw (liefst met wat wind) is het ook prima te doen en lekker om buiten te zijn.
Ik heb vandaag wat dingen moeten doen waarbij ik niet veel in de schaduw kon zijn, en het is nu in huis 27 graden, dus ik ben even iets minder enthousiast. Meerdere keren gedoucht, maar het voelt niet lekker.
DeOnbekende
26-05-2026 om 21:50
Alice12 schreef op 23-05-2026 om 17:57:
[..]
Gillen is niet fijn, maar het geluid van spelende kinderen bij heel mooi weer hoort voor mij wel echt bij het campingleven. Nu zijn mijn kinderen al lang volwassen, maar we gaan nog steeds graag kamperen met onze caravan. Het geluid van spelende kinderen, voetstappen, het geluid van spek in een koekenpan, lepeltje roerend in een koffiemok en een rits die open en dicht gaat zijn voor mij van die typische geluiden waardoor ik weet dat ik op vakantie ben.
Ik vind het geluid van spelende kinderen ook horen bij kamperen, maar niet om half 7 's ochtends. Dan hou je gewoon nog even rekening met je mede-vakantiegangers.
Rockstar
27-05-2026 om 09:26
Aww Kersje, op zulke momenten maken futiliteiten zoals het weer ook geen reet uit he. 😔 Voel je vrij om hier te ventileren! Lijkt me extra naar nu dat iedereen extra vrolijk in "zomer vibe/vakantie vibe" is om door te moeten maken.
Ik word juist actiever met dit weer! Fietsen, wandelen, skaten, op buitenrit met de paarden en gisteren de badkamer geboend.
Groentetuin
28-05-2026 om 16:32
t was weer een heerlijke dag, vanmorgen gewandeld, vanmiddag 40 km gefietst, nu lekker in de tuin.
Dit weer is een feestje! En morgen weer zo n dag!
