Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
10-03-2026 om 09:32
Leatje schreef op 10-03-2026 om 09:22:
ff een dip hier. Gisteren veel pijn door het hele lijf. En mijn schouder ben ik helemaal zat...ik was flink geminderd met pijnstilling...maar moet nu toch maar weer een spiegel opbouwen. .
Spiegel is meestal beter leatje.
Ik word hier gek van de maagzuur. Enig voordeel, ben de eerste kilo al kwijt. Dat is niet erg als dat in dit tempo gebeurt. Ik heb genoeg reserve
Leatje
10-03-2026 om 09:44
Toch wel ellendig hoor lientje...dat maagzuur. Kunnen ze daar nou niks mee op korte termijn? Hopelijk krijg je snel dat ook derzoek voor de maagbacterie. Dat geeft misschien wat duidelijkheid.
lientje69
10-03-2026 om 10:39
Leatje schreef op 10-03-2026 om 09:44:
Toch wel ellendig hoor lientje...dat maagzuur. Kunnen ze daar nou niks mee op korte termijn? Hopelijk krijg je snel dat ook derzoek voor de maagbacterie. Dat geeft misschien wat duidelijkheid.
Nee. Voor dat maagbacterie onderzoek mag je 14 dagen geen maagbeschermer slikken want die maskeert het. Ik zit nu op dag 3..
Ik had al flink last maar nu is het behoorlijk beroerd. Word er niet fitter op zo helaas.
Leatje
10-03-2026 om 12:06
sorry je had dat ook al geschreven..nu je het zegt herinner ik me het weer...gatsie..dan is het echt uitzitten zo..
Fleurette
10-03-2026 om 13:03
Lientje, mag je ook geen backing soda gebruiken voor je maagzuur?
Natriumbicarbonaat is basisch. Dat betekent dat de pH van de stof hoger is dan 7. Daardoor kan het zuur binden en neutraliseren. Het doet zijn werk net zo goed als calciumcarbonaat en magnesiumcarbonaat, die je tegenkomt in de maagzuurremmers die je bij de drogist koopt.
Bron: https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a62379970/baking-soda-drinken-gezond/
Roos57
10-03-2026 om 13:21
Fleurette schreef op 10-03-2026 om 13:03:
Natriumbicarbonaat is basisch. Dat betekent dat de pH van de stof hoger is dan 7. Daardoor kan het zuur binden en neutraliseren. Het doet zijn werk net zo goed als calciumcarbonaat en magnesiumcarbonaat, die je tegenkomt in de maagzuurremmers die je bij de drogist koopt.
Bron: https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a62379970/baking-soda-drinken-gezond/
Ik lees anders anders ook fikse nadelen. Zou dit nooit zonder overleg arts doen !
lientje69
10-03-2026 om 13:47
Fleurette schreef op 10-03-2026 om 13:03:
Geen idee eigenlijk.
lientje69
10-03-2026 om 13:52
Roos57 schreef op 10-03-2026 om 13:21:
[..]
Ik lees anders anders ook fikse nadelen. Zou dit nooit zonder overleg arts doen !
Ik lees idd gevaarlijk voor de bloeddruk en risico hart- en vaatziekten. Daar heb ik al genoeg problemen mee. Ga het er maar niet op wagen. Heb net een haverbiskwie opgeknabbeld. Dit lijkt wel wat verlichting te geven. Haver schijnt ook goed te zijn tegen maagzuur . Nu ben ik geen paard maar zo'n biskwietje smaakt me wel.