Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Goede tip Picunia.  Ik neem hem mee. Maandag weer telefonisch contact met de bedrijfsarts.  En eind mei ziek uit dienst. Wat en hoe verder wil ik nog even niet aan denken. Al doe ik dat uiteraard wel en maak me er ook zorgen over. Wat als. Hoe dan. Enzovoort.  Ik moet eigenlijk niet zo ver vooruit denken maar proberen  meer bij de dag te leven. Kijken wat ik kan. 
Dat is helaas  niet veel. Ik heb vanmorgen  een vrij intensieve fysio gehad van een klein halfuurtje.  En eten gekookt. Dat was het enige productieve in mijn dag. Verder wat gelezen. En halverwege de middag ben ik in slaap gevallen.  Had het nodig blijkbaar. 

ja dat blijft ik wel lastig vinden. Moet al steeds zeggen dat er niks verbeterd is qua gezondheid...voelt ook wel beschamend ofzo. Maar voor nu hebben we dit weer gehad. Even weer ademruimte. 

Lientje, het voelt misschien als niks. Maar je hebt fysio gehad en je hebt toch nog kunnen koken. En een slaapje meegepakt ook nog en nog wat lezen. Dat is ook voor jezelf zorgen he ❤️

Leatje schreef op 03-03-2026 om 19:59:

ja dat blijft ik wel lastig vinden. Moet al steeds zeggen dat er niks verbeterd is qua gezondheid...voelt ook wel beschamend ofzo. Maar voor nu hebben we dit weer gehad. Even weer ademruimte.

Lientje, het voelt misschien als niks. Maar je hebt fysio gehad en je hebt toch nog kunnen koken. En een slaapje meegepakt ook nog en nog wat lezen. Dat is ook voor jezelf zorgen he ❤️

Ik heb er gisteren bij de ergo een gesprek over gehad. Die zei: alles wat jij doet is trainen, je bent eigenlijk bezig met topsport de hele dag.  Lezen, een gesprek voeren, douchen, huishouden, wandelen of fietsen, het is allemaal training voor je hersenen en lijf. Waar ik dus tv kijken/ lezen of bellen niets doen vind, ben ik dus eigenlijk hard aan mijn herstel aan het werk. Zo had ik het dus nog niet bekeken  eerlijk gezegd. Was wel een beetje een eye opener.

Ik heb nog wel wat kleine dingen gedaan vandaag hoor. Maar dat zijn 5 of 10 minuutjes opruimen of een vuilnisbak legen ofzo. Vind ik weinig. Maar dat is het blijkbaar niet  dus.

Ik heb sinds mijn nieuwe bloedverdunner een andere maagbeschermer ivm  wisselwerking. Sinds die tijd erg last van maagzuur en ook nu slikproblemen erbij. Dus al gemaild.  Mocht ik af en toe één zo nodig extra. Werkte niet dus weer gemaild.  Moest ik langskomen bij de huisarts  . Begint ze  over slokdarmkanker??? Wil dat ik voor een onderzoek naar het ziekenhuis  ga. Ik zei : ik voel me elke dag al zwaar waardeloos  en dan nog zo'n vervelend onderzoek, nee bedankt.   Ja maar dan ga je misschien wel dood. Ja , nou en? Leven is toch niet zo leuk meer momenteel. Werd ze nog boos ook. Want zij vond.. Ik zeg Ja dat is jouw mening maar hè. De mijne is anders. Een mening is ook maar een mening. Wist ze niet wat te zeggen meer.
Afijn. We starten nu met bloedonderzoek  en een onderzoek naar de heliobacter bacterie.  Daarvoor mag ik dus 14 dagen helemaal geen maagbeschermer.  
Kortom. Ik voel me nu helemaal  ragellendig en doodziek. Bijna tot overgeven toe. En dit is pas de eerste dag. Wat zal ik eindelijk  lekker afvallen....

lientje69 schreef op 07-03-2026 om 11:37:

Ik heb sinds mijn nieuwe bloedverdunner een andere maagbeschermer ivm wisselwerking. Sinds die tijd erg last van maagzuur en ook nu slikproblemen erbij. Dus al gemaild. Mocht ik af en toe één zo nodig extra. Werkte niet dus weer gemaild. Moest ik langskomen bij de huisarts . Begint ze over slokdarmkanker??? Wil dat ik voor een onderzoek naar het ziekenhuis ga. Ik zei : ik voel me elke dag al zwaar waardeloos en dan nog zo'n vervelend onderzoek, nee bedankt. Ja maar dan ga je misschien wel dood. Ja , nou en? Leven is toch niet zo leuk meer momenteel. Werd ze nog boos ook. Want zij vond.. Ik zeg Ja dat is jouw mening maar hè. De mijne is anders. Een mening is ook maar een mening. Wist ze niet wat te zeggen meer.
Afijn. We starten nu met bloedonderzoek en een onderzoek naar de heliobacter bacterie. Daarvoor mag ik dus 14 dagen helemaal geen maagbeschermer.
Kortom. Ik voel me nu helemaal ragellendig en doodziek. Bijna tot overgeven toe. En dit is pas de eerste dag. Wat zal ik eindelijk lekker afvallen....

lientje69 schreef op 07-03-2026 om 11:37:

Wil dat ik voor een onderzoek naar het ziekenhuis ga. Ik zei : ik voel me elke dag al zwaar waardeloos en dan nog zo'n vervelend onderzoek, nee bedankt. 

Ik heb een paar jaar geleden zo'n onderzoek gehad en het viel mij 100% mee. Heb helemaal niks van het onderzoek zelf gevoeld. Het was ook zo klaar, 20 minuten ofzo, en ook geen last daarna gehad van van keel en maag.

Sterkte in ieder geval met alles. Het is zwaar voor je. 

Wat naar Lientje... 

Lientje, ik weet even niets te zeggen, ja alleen wat een toestand weer 😢 

Ik heb vluchtig bijgelezen, en Lientje spreek ik natuurlijk ook privé (net als B.

Wij hebben de terugreis voor de boeg morgen, drie dagen later dan gepland. Het was geen straf om drie dagen langer te blijven hier. Een fantastische tijd gehad!

lientje 

Alcedo ♥️

Magnoliatakje schreef op 07-03-2026 om 12:46:

[..]

Ik heb een paar jaar geleden zo'n onderzoek gehad en het viel mij 100% mee. Heb helemaal niks van het onderzoek zelf gevoeld. Het was ook zo klaar, 20 minuten ofzo, en ook geen last daarna gehad van van keel en maag.

Sterkte in ieder geval met alles. Het is zwaar voor je.

Ik heb een soortgelijk onderzoek gehad na mijn infarct op mijn 21e.  Met camera via slokdarm richting hart voor een filmpje. En heb er nog trauma's van Vreselijk.  Ik moest kokhalzen, bijna overgeven en de stagiair die erbij was liep weg. Met dit in het achterhoofd denk ik : doe maar even niet. Zal vast geen slokdarmkanker  zijn. Zou wel erg gemeen zijn dan, heb al genoeg op mijn bordje. Bovendien is  het moeilijke slikken pas gestart na het extra zuurbranden  door wijzigen medicatie.  Dus ik zelf denk dat mijn slokdarm gewoon zwaar geïrriteerd is nu. Op lange termijn kan dat kanker worden , maar ik heb deze medicatie pas sinds januari.  Zo snel zal dat wel niet gaan.

Ik begin eerst maar met de andere onderzoeken.  Hopelijk komt daar een oorzaak  uit naar boven. Zo niet moet ik eens goed nadenken  wat dan. Wil ik het wel weten? En stel dat het wel zo is, wil ik dan überhaupt nog behandeld  worden? Ik neig naar nee. Dat is iets voor later. Ik richt mijn hoop nu maar op de 2 " makkelijke " onderzoeken.  Maar mijn hoop is de laatste maanden al vaker de bodem ingeslagen  dus tsja.. weet ff niet wat ik er mee moet. Ben nu met behulp van de psycholoog  op het stukje leven bij de dag aangekomen.  Ik denk dat dat in deze omstandigheden wel een goed plan is.

Een paar dagen extra daar is geen straf Alcedo.  Goede reis terug!

Mooi om te lezen alcedo. Het klinkt alsof je ervan hebt kunnen genieten. Een veilige en voorspoedige terugreis gewenst.

Alcedo, wat fijn dat je zo genoten hebt. Goede reis en wel thuis!

Lientje, wat rot dat dit er nu bij komt. Ik herken de problemen. Bij mij worden ze veroorzaakt door een breuk in het middenrif, waardoor maagzuur in de slokdarm komt. Daardoor is er weefsel ontstaan in de slokdarm, wat eten bemoeilijkt. Ook moet ik levenslang een maagzuurremmer slikken. Ik vond het maagonderzoek geen pretje, dus ik kan me voorstellen dat je dat (nu) niet wilt.
Jammer ook, dat je een huisarts hebt, waar het niet echt mee klikt. Dit is daar weer een goed voorbeeld van.
Sterkte maar weer, het begint zo langzamerhand inhoudsloos te klinken, maar is wel echt gemeend. Je hebt al zoveel doorstaan! Ik hoop echt dat je de kracht (en de hoop) vindt om ook dit weer het hoofd te bieden.

ff een dip hier. Gisteren veel pijn door het hele lijf. En mijn schouder ben ik helemaal zat...ik was flink geminderd met pijnstilling...maar moet nu toch maar weer een spiegel opbouwen. .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.