Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

noemmijmaarsuus schreef op 06-12-2025 om 13:42:

[..]

Als jij nu eens duidelijk zou vertellen wat precies je ziekte/aandoening is, dan zouden mensen ook in staat zijn te begrijpen waarom er geen verbetering te verwachten valt.

Je maakt het zelf voor je omgeving onmogelijk er ook maar iets van te snappen.

Met zo’n toon en binnenvaller zou ik nooit meer iets uitleggen.

sterkte Lientje. Kwam even lezen hoe het jou vergaat .

Roos57 schreef op 06-12-2025 om 17:26:

sterkte Lientje. Kwam even lezen hoe het jou vergaat .

Dank je Roos.

Vandaag is gewoon weer even hopeloos beroerd. Waarschijnlijk  wel eigen schuld. Gisteren ging het nl erg goed en eergisteren  ook. Dus wat doet lientje dan? Lekker  extra wandelen  want dat is goed voor de spieren, conditie  én ontspanning.  Dus ik kwam gisteren  over de hele dag verdeeld ( in 3 keer ) op zo'n  7000 stappen, 5 km. Bijna als vanouds. Ik sliep er ook heerlijk  van vannacht  dus stapte opgewekt uit bed. 

Maar blijkbaar  toch weer te veel te snel.

Heel herkenbaar Lientje, ik had vorige week een hele goede week dus enthousiast extra plannen gemaakt maar krijg daar nu dus toch de rekening van. Extra fibro fog en dan vind ik eigenlijk nog erger dan de pijn. Dat mijn brein het niet fatsoenlijk doet.

Wellicht kun jij jezelf extra in bescherming nemen om voorlopig een maximaal aantal stappen aan te houden ofzo? 

Zelf merk ik dat ik gemiddeld niet verder kom dan 6000 stappen per dag. Op goede dagen kan ik meer maar die stappen leen in dus van de dagen daarna. 
En dat ondanks ik door de revalidatie therapie enorm stappen heb gemaakt.. de stappen die mijn voeten zetten vallen daar nog niet onder.

Milala schreef op 06-12-2025 om 20:04:

Heel herkenbaar Lientje, ik had vorige week een hele goede week dus enthousiast extra plannen gemaakt maar krijg daar nu dus toch de rekening van. Extra fibro fog en dan vind ik eigenlijk nog erger dan de pijn. Dat mijn brein het niet fatsoenlijk doet.

Wellicht kun jij jezelf extra in bescherming nemen om voorlopig een maximaal aantal stappen aan te houden ofzo?

Zelf merk ik dat ik gemiddeld niet verder kom dan 6000 stappen per dag. Op goede dagen kan ik meer maar die stappen leen in dus van de dagen daarna.
En dat ondanks ik door de revalidatie therapie enorm stappen heb gemaakt.. de stappen die mijn voeten zetten vallen daar nog niet onder.

Nou ja in weze heb ik de stappen van gisteren geleend van vandaag.  Heb mijn dag buiten boodschappen doen op de bank doorgebracht

Het is bij mij ook mijn hoofd die dwars gaat liggen. Fysiek , puur fysiek qua bewegen dus gaat het best wel weer aardig met me. Maar mijn hoofd is snel overprikkeld, word erg duizelig dan. En de ontzettende vermoeidheid is ook irritant, gewoon geen conditie en energie.  

Ik denk idd dat ik gewoon een maximum  van 4 of 5000 stappen moet aanhouden voorlopig. Ik  ben ook  echt benieuwd hoe het opbouwen qua werk in januari  gaat en hoe ik me dan ga voelen. Gelukkig  heb ik nog een paar weekjes om  verder te herstellen.  

Sterkte voor jou ook dan Milala.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.