Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Lientje, hoe voel je je vandaag?

Fleurette schreef op 20-10-2025 om 13:31:

Lientje, hoe voel je je vandaag?

Erg moe. Zo gauw als ik wat ga doen knalt mijn bloeddruk en hartslag omhoog.  Ook wat duizelig. Heb vanmorgen gedoucht en later een wasje opgevouwen en een paar kleine  dingen opgeruimd. Dat kost me veel energie. Heb ook puddingbenen zeg maar. Komt waarschijnlijk van het feit dat ik voornamelijk languit lig, spieren nemen uiteraard snel af. Daarom probeer ik met flinke tussenpozen toch af en toe wat te doen. Verder nog wat zeurhoofdpijn, wordt wel langzamerhand beter gelukkig. 

Goed dat je nu meer naar je lichaam luistert Lientje. 
Rustig aan🌸

Fleurette schreef op 20-10-2025 om 15:47:

Goed dat je nu meer naar je lichaam luistert Lientje.
Rustig aan🌸

Kan helaas niet anders.  Hoop na woensdag bloeddrukverlagers te hebben en dan weer wat meer te kunnen doen. 

lientje69 schreef op 20-10-2025 om 16:17:

[..]

Kan helaas niet anders. Hoop na woensdag bloeddrukverlagers te hebben en dan weer wat meer te kunnen doen.

Nee Lientje! Calme toi: doe eens rustig en ben lief voor jezelf.
Voor wie moet je meer doen🤔

Weet je al wie ik ben? Lang geleden op Viva met Dreamer, Ambra en Alcedo (andere naam). 

lientje 

ik ben vanmiddag naar de fysio geweest. Waarschijnlijk is het een hernia, gezien mijn klachten. Deze week ben ik in ieder geval ziek gemeld van werk (en als het aan de fysio ligt nog langer) morgen ga ik naar de huisarts, kijken of die nog iets kan betekenen. Werkgevers kan nog weleens moeilijk gaan doen is mijn ervaring, daarom is het ook wel fijn denk ik dat de huisarts ook op de hoogte is.

Broodjebrie schreef op 20-10-2025 om 17:19:

ik ben vanmiddag naar de fysio geweest. Waarschijnlijk is het een hernia, gezien mijn klachten. Deze week ben ik in ieder geval ziek gemeld van werk (en als het aan de fysio ligt nog langer) morgen ga ik naar de huisarts, kijken of die nog iets kan betekenen. Werkgevers kan nog weleens moeilijk gaan doen is mijn ervaring, daarom is het ook wel fijn denk ik dat de huisarts ook op de hoogte is.

Zo dan, niet niks Brie. Beterschap en wees lief voor jezelf🌹

Fleurette schreef op 20-10-2025 om 17:41:

[..]

Zo dan, niet niks Brie. Beterschap en wees lief voor jezelf🌹

Dank je wel. Ga ik proberen 

Fleurette schreef op 20-10-2025 om 16:51:

[..]

Nee Lientje! Calme toi: doe eens rustig en ben lief voor jezelf.
Voor wie moet je meer doen🤔

Weet je al wie ik ben? Lang geleden op Viva met Dreamer, Ambra en Alcedo (andere naam).

Ja ik kan alleen momenteel ff niet op je naam van toen komen.  Hersenen werken nog niet naar behoren.  

Ik merk gewoon totaal geen conditie en energie te hebben. Net eten gemaakt en zitten eten maar lig nu weer op de bank. Zogauw ik wat ga doen  gast bloeddruk en hartslag omhoog.  Ook als ik dat in een traag tempo doe. Echter, van alleen maar  op de bank liggen wird ik gillend gek. Dus probeer toch af en toe wat te doen. Ik hoop gewoon dat ik me snel wat beter ga voelen want dit valt me vies tegen.  Gezien hoe ik eraf ben gekomen, had ik verwacht me niet zo extreem slecht te voelen.

Broodjebrie schreef op 20-10-2025 om 17:19:

Oei broodjebrie, ik was er idd al bang voor toen je je klachten opschreef. Voor jou ook sterkte!

lientje69 schreef op 20-10-2025 om 18:14:

[..]

Oei broodjebrie, ik was er idd als bang voor toen je je klachten opschreef. Voor jou ook sterkte!

Ja ik was er ook al een beetje bang voor..

lientje69 schreef op 20-10-2025 om 14:19:

[..]

Erg moe. Zo gauw als ik wat ga doen knalt mijn bloeddruk en hartslag omhoog. Ook wat duizelig. Heb vanmorgen gedoucht en later een wasje opgevouwen en een paar kleine dingen opgeruimd. Dat kost me veel energie. Heb ook puddingbenen zeg maar. Komt waarschijnlijk van het feit dat ik voornamelijk languit lig, spieren nemen uiteraard snel af. Daarom probeer ik met flinke tussenpozen toch af en toe wat te doen. Verder nog wat zeurhoofdpijn, wordt wel langzamerhand beter gelukkig.

@lientje, zo snel neemt je spierkracht ook niet af. Die puddingbenen zijn ook een teken dat je rustig aan moet doen.

Ik heb voor lange tijd weinig tot niets gekund en had toen ook puddingbenen, maar toen ik me weer beter begon te voelen nam dat vanzelf weer af. De spierkracht nam toen ook vanzelf weer toe, in elk geval tot een basisniveau. Het is na wat jij hebt meegemaakt echt oke om een tijdje helemaal niks te doen. Vergeet niet dat je lijf nog heel wat op te ruimen heeft. 

Kun je binnenkort terecht bij een ergotherapeut? Daar heb ik echt veel aan gehad. 

Broodjebrie schreef op 19-10-2025 om 13:43:

ik heb sinds een week of 2 last van mijn onderrug. Ik dacht eerst dat ik een spiertje had verrekt, maar ik ben inmiddels 2 weken verder en het gaat alleen maar meer zeer doen. Het straalt ook uit naar mijn benen en heb een tintelend gevoel in mijn been en voet. Vorige week toch maar de fysio gebeld maar ik kan er morgen pas terecht heb vorige week wel gewerkt, maar wel op een laag tempo. Autorijden gaat nog net, maar daar is ook alles mee gezegd. Heb inmiddels besloten dat ik sowieso morgen niet ga werken, ik wil eerst kijken wat de fysio hierin kan betekenen.
Ik ben wel bekend met een lichte scoliose maar ik heb het gevoel dat dit nu niet de scoliose is..

Kan het geen hernia zijn? Ik zou even naar de huisarts gaan hoor. Edit: mosterd. Goed dat je je ziek gemeld hebt en de huisarts inschakelt. Gelukkig gaan verreweg de meeste hernia's na zes weken wel weer weg, maar vervelend is het wel.

Miekje6 schreef op 20-10-2025 om 19:01:

[..]

@lientje, zo snel neemt je spierkracht ook niet af. Die puddingbenen zijn ook een teken dat je rustig aan moet doen.

Ik heb voor lange tijd weinig tot niets gekund en had toen ook puddingbenen, maar toen ik me weer beter begon te voelen nam dat vanzelf weer af. De spierkracht nam toen ook vanzelf weer toe, in elk geval tot een basisniveau. Het is na wat jij hebt meegemaakt echt oke om een tijdje helemaal niks te doen. Vergeet niet dat je lijf nog heel wat op te ruimen heeft.

Kun je binnenkort terecht bij een ergotherapeut? Daar heb ik echt veel aan gehad.

Ik zou er vandaag over terug gebeld worden maar dat is nog niet gedaan. Het valt gewoon erg tegen. Gezien het weinige restletsel had ik dit niet helemaal verwacht. Dacht weekje thuis, misschien 2 maar dan weer gewoon mijn dingen kunnen te doen. Maar begin nu bang te worden dat ik wellicht eerder in maanden dan in  weken moet gaan denken.   

Maar wie weet valt het nog mee . Hoop ik.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.