Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
15-10-2025 om 04:17
Leatje schreef op 14-10-2025 om 23:05:
Nou dat is heel begrijpelijk Lientje, je leven staat nu echt even helemaal stil ineens. En de onzekerheid....ik wens je veel kracht toe. Heb je ook nog veel pijn nu? Of krijg je daar iets voor..😘
Krijg alleen paracetamol maar ben in overleg voor wat sterkers ,ook omdat ik de laatste tijd meer pijn had. Er is volgens de neuroloog toch nog wel iets wat ik wel mag. Terwijl de huisarts steeds zei van niet. Maar op dit moment mag ik ff niets nog verder. Bloeding duurt een dag of 10 eer alles opgelost is in mijn hoofd en daarna moeten ze zoeken naar een balans en wat wijsheid is. Want ik heb én een infarct én bloedingen gehad. Dus tsja....waarschijnlijk raak ik toch weer aan de bloedverdunners maar ander soort en andere dosis. En ook aan dd bloeddrukverlagende weer. Maar is moet die bloeding uit mijn hoofd zijn.
lientje69
15-10-2025 om 04:21
Noglangnietjarig schreef op 15-10-2025 om 00:01:
[..]
Ja lieverd, die hebben zeker geblunderd 💯
Maar je dochter niet ♥️
Zo bedoelde ik het.
Hoe kudt het nu ook is, je moet je rust en je toestand nu in acht nemen.
Dochter zit er erg bovenop en heeft voor vandaag een spoedgesprek met de arts aangevraagd. Omdat ik niet alles onthoud maar ook te laks ben ( vindt zij ) Ik moet voor sommige dingen naar de huisarts terug maar dochter wil dst dd neuroloog het regelt. Omdat de huisarts bij ons niet erg pro actief en meewerkend is.
Alcedo
16-10-2025 om 08:55
Echt fijn dat dochter er zo bovenop zit Lientje. Grote kans dat je huisarts je nu ook een stuk serieuzer gaat nemen.
Fijn dat ze het in het ziekenhuis zo goed oppakken. 
Picunia
16-10-2025 om 18:33
Oh Lientje, wat schrik ik hier van! Wat afschuwelijk voor jou en je dierbaren. Gelukkig dat je dochter dichtbij het vuur zit en je kan bijstaan.
Ik snap dat je niet in het ziekenhuis wilt zijn, maar je bent daar nu op de beste plek. Hopelijk krijg je de pijn snel onder controle.
lientje69
17-10-2025 om 12:01
Ben gelukkig weer thuis nu. Maar heb een soort pudding in mijn hele lijf, zo moe en slap. En mijn lijf staat in de vechtstand. 2 stemmen in mijn hoofd die tegen elkaar in gaan. De ene zegt: je kunt alles nog, bent er goed afgekomen gekomen dus ga aan de slag en stel je niet aan. Dat andere stemmetje zegt: het waren wel 2 hersenbloedingen hè en je hoofd moet al dat bloed nog opruimen dus doe rustig aan.
Verstandelijk weet ik dat ik naar de tweede moet luisteren. Mijn lijf wil ook echt niet en heeft t zwaar, ben in 4 dagen 2 kilo afgevallen terwijl ik alleen maar gelegen heb. Maar het is een hele strijd nu even voor me.😪 Ben ook erg emotioneel en verdrietig momenteel.
Hinde
17-10-2025 om 18:23
@Lientje: luister naar de tweede stem! Nu gewoon doorgaan alsof er niets is gebeurd is echt niet verstandig. Wees lief voor jezelf en weet dat er veel mensen aan je denken. Take care!
Leatje
17-10-2025 om 19:31
fijn dat je weer thuis bent Lientje. Maar smoor die stemmen in de kiem als het je lukt. Dit is wel een noodsignaal dat je lichaam afgeeft lijkt me. Je lichaam zal hier echt van moeten herstellen. Zet hem op met rustig aan doen 
Fleurette
17-10-2025 om 21:36
Bonsoir Lientje, veel beterschap en heel veel sterkte!
Gun jezelf de rust die je nu broodnodig hebt.
Doe’s lief voor jezelf🌹
Picunia
18-10-2025 om 01:59
Lientje, fijn dat je weer thuis bent. Geef vooral niet toe aan die stem die zegt dat je je niet moet aanstellen en dat je weer gewoon aan de slag moet gaan. Je lichaam heeft goed aangegeven dat je teveel deed en/of aan je hoofd had. Luister daarnaar!!! Een volgende keer kom je er misschien niet zo goed vanaf!
Heel veel sterkte bij het herstellen, neem je tijd!
lientje69
18-10-2025 om 11:06
Vanmorgen even met man om boodschappen geweest. Viel me nog niet mee . Was draait nu en lig op de bank. Denk dat ik daar vandaag op eten maken na niet meer afkom. Dat wordt vandaag simpel soep met een broodje heb ik besloten. Alles lijkt wel drie keer zoveel energie te kosten dan anders.
Fleurette
18-10-2025 om 13:04
Lientje, laat man en dochter nu eens voor je zorgen. Het zijn verdorie geen kleine kinderen meer die verzorgt moeten worden. Delegeren is het toverwoord. Waarom mee boodschappen doen?
Neem, gun jezelf nu eens rust🌷
Broodjebrie
18-10-2025 om 14:16
lientje69 schreef op 18-10-2025 om 11:06:
Vanmorgen even met man om boodschappen geweest. Viel me nog niet mee . Was draait nu en lig op de bank. Denk dat ik daar vandaag op eten maken na niet meer afkom. Dat wordt vandaag simpel soep met een broodje heb ik besloten. Alles lijkt wel drie keer zoveel energie te kosten dan anders.
Laat je man de volgende keer zelf boodschappen doen, dit kost jou duidelijk te veel energie
Noglangnietjarig
18-10-2025 om 15:10
Lientje!
Je hebt net een hersenbloeding gehad.
Moet je trouwens niet naar een revalidatiecentrum?
Ik ben gisteren gevallen op mn linkerschouder, daar laat ik maandag even naar kijken.
Ik kan even helemaal niets.
lientje69
18-10-2025 om 15:27
Fleurette schreef op 18-10-2025 om 13:04:
Lientje, laat man en dochter nu eens voor je zorgen. Het zijn verdorie geen kleine kinderen meer die verzorgt moeten worden. Delegeren is het toverwoord. Waarom mee boodschappen doen?
Neem, gun jezelf nu eens rust🌷
Dochter woont inmiddels niet meer hier ( wel vlakbij ) Man doet sowieso dingen als boodschappen niet, die zegt dan : laat gewoon bezorgen. Nou dat heb ik ooit één keer gedaan en bevalt totaal niet. Dus hij moest nu gewoon mee om te sjouwen en rijden want dat mag ik niet. En ja, ik begin mijn huwelijk door dit gedrag langzamerhand steeds minder leuk worden. 😪 voordat iemand er naar vraagt. Ben dus ook nog eens erg teleurgesteld en verdrietig.