Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Wat leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet! Gezelligheid! 

Sterkte met je zus Lientje. 

Wat naar, Lientje, vooral dat het onbekend is, waardoor je zus zo moet overgeven. Ik heb zelf meer dan zes maanden overgegeven en moest aan de sondevoeding. Overgeven vind ik erger dan pijn. Hopelijk wordt snel duidelijk wat er aan de hand is en kan er wat aan gedaan worden. Sterkte maar weer, Lientje, er blijft je maar weinig bespaard.

Ondanks mijn griepachtige klachten, die maar niet over gaan, samen met man en zoon naar een plaatselijke dealer gegaan en een elektrische auto gekocht. Natuurlijk al eerder geweest, maar het werd steeds serieuzer. Spannend, omdat we nog nooit zoveel geld aan een auto hebben uitgegeven. Maar een mooie auto, ook qua kleur, weinig kilometers en voor een goeie prijs. Heel blij mee!

Wat voor auto is het geworden Picunia?

Sterkte met je zus Lientje. En voor de rest: het was heel leuk om Lientje eindelijk in het echt te ontmoeten. We kennen elkaar al best lang via internet.

Zeker leuk Alcedo!

Picunia, volledig elektrisch? Of hybride?

Volledig elektrisch, Hyundai Iconiq 6. We krijgen hem volgende week vrijdag, want er moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren en een trekhaak geïnstalleerd. Dan kan hij mee op vakantie, die op 12 juni begint. Ook de motor gaat mee, op een trailer (vandaar de trekhaak).
Onze huidige auto, met 300.000 op de teller begint wat kuren te vertonen. Nu goed ingeruild (met kuren).

Leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet, Lientje en Alcedo. Misschien kunnen we een keer met meer mensen bij elkaar komen. Zou mij leuk lijken.

Picunia schreef op 29-05-2025 om 23:35:

Volledig elektrisch, Hyundai Iconiq 6. We krijgen hem volgende week vrijdag, want er moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren en een trekhaak geïnstalleerd. Dan kan hij mee op vakantie, die op 12 juni begint. Ook de motor gaat mee, op een trailer (vandaar de trekhaak).
Onze huidige auto, met 300.000 op de teller begint wat kuren te vertonen. Nu goed ingeruild (met kuren).

Mooie auto hoor!

Vind ik ook, Alcedo, dank je.

Al sinds vorige week zaterdag grieperig. Het gaat inmiddels iets beter, maar elk klusje maakt me doodmoe. Vanavond komt een vriend van mijn oudste zoon eten, samen met vriendin en dochtertje. Heel leuk, maar zie er een beetje tegenop, omdat ik zo snel moe ben. Ik doe alles maar rustig aan.

Mooi hoor Picunia.  Hebben jullie al eerder elektrisch gereden? Hoop dat het bevalt. Dacht eigenlijk altijd dat elektrisch en trekhaak niet kon maar blijkbaar wel dus.
Vervelend dat je je nog zo naar  voelt zeg. Hopelijk knap je snel op.

Zo'n meet en greet van Via-ers, geen idee of dat praktisch gezien  makkelijk te regelen  is. Dan kan de een niet, dan de ander niet. Een op een is makkelijker.  Cassandra woonde in het buitenland  meen ik toch? Nog lastiger.

Hoe zitten jullie  provincie gewijs? Ik woon in Noord-Holland. 

Vanmorgen eerst weer met man om spullen geweest voor de verbouwing.  Daarna  naar mijn moeder om boodschappen met haar te halen. Terug heel veel opgeruimd en schoongemaakt in het klushuis. En nu ff lunchen. Zo ff kijken of ik nog energie over heb om een paar muren af te nemen zodat die ook in de verf kunnen tzt.

lientje69 schreef op 30-05-2025 om 13:53:

Mooi hoor Picunia. Hebben jullie al eerder elektrisch gereden? Hoop dat het bevalt. Dacht eigenlijk altijd dat elektrisch en trekhaak niet kon maar blijkbaar wel dus.
Vervelend dat je je nog zo naar voelt zeg. Hopelijk knap je snel op.

Zo'n meet en greet van Via-ers, geen idee of dat praktisch gezien makkelijk te regelen is. Dan kan de een niet, dan de ander niet. Een op een is makkelijker. Cassandra woonde in het buitenland meen ik toch? Nog lastiger.

Hoe zitten jullie provincie gewijs? Ik woon in Noord-Holland.

Elektrische auto's kunnen prima een aanhanger trekken. Zowel hybride als volledig elektrisch. 

Lientje, ik heb dat ook wel eens gehoord, maar ik denk dat het achterhaald is. Zoals Alcedo aangeeft is dat tegenwoordig geen probleem.
Wij waren fervente dieselrijders. Man maakte voor zijn werk 50.000 km per jaar. Inmiddels werkt hij maar drie dagen per week en gaat hij over anderhalf jaar met pensioen, diesel is dan niet meer nodig. De dieselauto heeft het fantastisch gedaan (300.000 km), zonder noemenswaardige reparaties, maar nu komen er met regelmaat dingen voorbij. Goed in kunnen ruilen, dus nu deze auto. Ik heb er nog niet in gereden en ik heb ook niet eerder elektrisch gereden. Ik hoop dat het bevalt, want hij moet wel een jaar of 10 mee.

En ik woon in de provincie Groningen.

Picunia schreef op 30-05-2025 om 23:55:

En ik woon in de provincie Groningen.

Daar wonen veel forummers

Ken er sowieso 2 persoonlijk maar lees veel uit die hoek afkomstig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.