Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
22-05-2025 om 06:31
Goede tip Picunia ! Wanneer heb je het gesprek leatje?
Alcedo, sterkte
vervelend zeg dat je dagen nog steeds zo extreem slecht zijn.
lientje69
22-05-2025 om 06:34
Picunia, lekker dat je even weg geweest bent. Istanbul is volgens mij een mooie stad. Nooit geweest. Dochter zou er met school heen maar dat werd toen door omstandigheden Londen. En man krijg ik absoluut niet naar een land als Turkije. Die is meer van Oostenrijk en Italië.
Picunia
22-05-2025 om 15:26
Vandaag afscheid genomen van de cliëntenraad van het revalidatiecentrum. Met alles wat ik al doe en de regelmatige uitval, kon ik dit er niet meer bijhebben. Er is gelukkig al vervanging. Het werd toch nog emotioneel.
In Istanbul heb ik veel gelopen. Daardoor heb ik een pijnlijke heup ontwikkeld. Gisteren was de pijn heel heftig en kon ik bijna niet meer lopen. Vandaag ging het wel en ben ik naar mijn Personal Trainer geweest.Oefeningen gedaan, waarbij mijn heup werd ontzien.
lientje69
22-05-2025 om 17:13
Toch lastig dan hè Picunia om afscheid te nemen van dat soort dingen. Je weet dat het beter is maar het doet toch pijn.
Overbelasting als gevolg van vakantie klinkt ook herkenbaar. Je wilt toch ook niet alleen de hotelkamermuren zien als je weg bent.
Hopelijk knap je snel weer op.
lientje69
22-05-2025 om 17:21
Ik ben vooral heel erg moe. Vanochtend tot 2 maal toe in slaap gevallen op de bank. En vanmiddag nogmaals maar toen werd ik 10 minuten later wakker gebeld door manlief. Misschien vanavond maar eens vroeg mijn bed in al twijfel ik of dat zal helpen.
Aantal kleine klusjes gedaan vandaag. Begin gemaakt met opruimen en uitzoeken van de zolder. We hebben 2 zolders, ben maar bij de kleinste begonnen. Gaat een hele klus worden. Ik probeer elke dag als ik vrij ben een klein beetje te doen. Ga er 2 maanden voor uittrekken. Hoop dat het gaat lukken. Zo veel ook waarvan ik denk zonde om weg te doen. Maar het staat maar stof te happen allemaal. Maak ik er liever iemand blij mee.
Zojuist 2 mensen blij gemaakt met een doos Donald Duck pockets en stripboeken. Voor kinderen en kleinkinderen. Ruimt bij mij weer op.
Dingen als lego enzo bewaar ik wel. Maar verder kan er héél véél weg. Heb ooit op markten gestaan en daar staan ook nog meerdere dozen vol van op zolder. Kringloop wordt dat. Of stort.
Leatje
22-05-2025 om 18:06
Dubbel gevoel picunia, kan me voorstellen dat het emotioneel beladen is. Hopelijk kan je trots zijn dat je de taak wel hebt gedaan, en dat het nu tijd is om los te laten. Hopelijk biedt dat weer ruimte voor andere dingen.
Ik word langzaamaan gek in mijn hoofd zo lijkt het. Heb gewoon constant stress overal over. Lijf werkt tegen vandaag. Heb het een gedeelte van de dag koud gehad. Dat helpt ook niet mee natuurlijk. Maak me druk over de toekomst. Hoe gaat het allemaal lopen. En blijft dit gesteggel over het werk bestaan. Ongelofelijk lastig vind ik het. Daarnaast lijk ik wat in gewicht aan te komen en daar ben ik ook helemaal niet blij mee. Positief puntje...ik mocht op een nieuw apparaat vandaag bij de fys. eentje die ik leuk vind. Ik hou wel van wat afwisseling en we deden veelal hetzelfde.
Lientje. Goed bezig zeg. Ik ben zelf heel slecht in opruimen. Maar soms heb ik ineens een aanval en dan kan er wel wat weg. Jammer dat je zo moe bent, maar goed dat je hebt toegegeven en toch even bent gaan liggen vanmorgen, als de tijd er is dan gewoon doen toch? Goed voor jezelf zorgen. Ik ga hier standaard te laat naar bed. Zou wel vroeger moeten eigenlijk, misschien voel ik me wel beter dan.🙈
lientje69
22-05-2025 om 18:52
Ik doe het topic plekje/ kastje / plankje per dag. Zo heb ik echt al héél véél weten op te ruimen. Ik post het ook trouw wat ik doe om mezelf te blijven motiveren. Echt elke dag max iets van een kwartier. Soms zelfs korter. En als je dan na een maand kijkt wat er gedaan is.... je verbaast jezelf. Ik ben ook niet zo'n opruimer/ schoonmaker nl. Maar hier ben ik in januari mee gestart en inmiddels aan de zolder toe. Héél véél wegegooid. Naar de kringloop. Naar de stort.
Het werkt echt goed voor mij elke dag een heel klein dingetje.
lientje69
22-05-2025 om 18:54
Leatje: tegen de stress heb ik overdag valdispert sterk
En voor de nacht sheepz nachtrust en valdispert nachtrust sterk. Het helpt tegen de stress en het piekeren. Want dat is wel herkenbaar helaas. 
lientje69
24-05-2025 om 16:01
Vanmorgen na het boodschappen doen en croissants naar pleegkind brengen naar Zuid-Holland gereden met man om balken voor de verbouwing. Nu heb ik er al weer 2,5 uur schilderen opzitten. Eerst maar even een kwartier de zolder op nu en dan vanavond nog wat schilderen. Morgen komt pleegkind helpen met de zware balken erin maken en dan kan daarna het plafond van de douche er weer in gemaakt. Ik kan morgen nog wat kozijnen voor de 2e keer in de verf zetten. Het gaat langzaam allemaal. Veel te langzaam naar onze zin, maar er komen nogal wat dingen naar boven waar werk aan zit en man is nogal een perfectionist.
Mijn slapen is hopeloos weer de laatste week. Heel irritant. Val om de klapscheet in slaap. Gisteravond ook zo maar weer op de bank om 8 uur. Kwartier en dan ben ik weer wakker. Straks in de auto terug heb ik ook 10 minuten geslapen. En in de nacht steeds wakker, gelukkig slaap ik daarna wel redelijk snel weer verder.
Verder uiteraard wat pijntjes hier en daar. Maar dat hoort bij me. Misschien als ik een paar weken helemaal niks doe dat dat weg is maar dat is uiteraard geen optie.
Fijn weekend iedereen !
Picunia
25-05-2025 om 23:14
Lientje, je bent er een halve bouwvakker bij! Ik zou dat fysiek echt niet kunnen, al zou ik het willen.
Vrijdag was ik jarig. In kleine kring gevierd, was gezellig. Zaterdagavond werd ik wat hoesterig en kreeg keelpijn. Vandaag is het echt mis, want nu ook hoofdpijn en misselijk. Ziek dus! Zo geen zin in. Maar ik geef er maar aan toe, dan heb ik er het minst last van.
lientje69
26-05-2025 om 06:37
Picunia schreef op 25-05-2025 om 23:14:
Lientje, je bent er een halve bouwvakker bij! Ik zou dat fysiek echt niet kunnen, al zou ik het willen.
Vrijdag was ik jarig. In kleine kring gevierd, was gezellig. Zaterdagavond werd ik wat hoesterig en kreeg keelpijn. Vandaag is het echt mis, want nu ook hoofdpijn en misselijk. Ziek dus! Zo geen zin in. Maar ik geef er maar aan toe, dan heb ik er het minst last van.
Oei beterschap Picunia.
En uiteraard nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!💋
lientje69
26-05-2025 om 06:43
De balken plaatsen gingen hier gisteren helaas niet door omdat het regende. Dus we zijn wel wat opgeschoten maar er is bij lange na niet gebeurd wat we wilden. Ik ben vooral voor de lichtere klusjes hoor en de hand en span diensten. Bovendien ben ik nu uiteraard niet aan het werk hè, anders zou het denk ik fysiek een stuk lastiger zijn.
Mijn salaris ( halve maand ) en vakantiegeld net gehad en dat viel vies tegen. Had gehoopt mijn overuren en restant dertiende maand ook te krijgen maar dat komt pas volgende maand helaas . Dat betekent dat ik deze maand tekort kom nu en dat had ik niet ingecalculeerd. Zeker met de verbouwing vliegt het geld eruit. Baal ik een beetje van want had mijn uitgaven afgestemd op het krijgen van mijn volledige salaris dat ik nog te goed had.
Alcedo
27-05-2025 om 19:42
Nog gefeliciteerd Picunia!
Ik krijg morgen bezoek van een forumster, erg leuk!
Verder vooral druk, maar eind van de week wel tijd om wat dingen op te pakken. Het is te overzien in elk geval.
Vanochtend een zenuwblokkade gehad. Over zes weken gelukkig een telefonische afspraak met de arts, dan kunnen we eens praten over een meer duurzame oplossing. Die zenuwblokkades kunnen niet onbeperkt gegeven worden.
Leatje
28-05-2025 om 09:08
Lijkt me spannend picunia, een zenuwblokkade. merk je dan snel verlichting van je klachten?
Lientje, nog gefeliciteerd! Succes met het verbouwen, klinkt pittig allemaal. Wanneer start je bij je nieuwe baan? Als snel zeker?
Hier kabbelt het een beetje voort. Niet echt zicht op dat de pijnklachten snel minder worden. Merk dat ik war minder gemotiveerd ben om alle trainingen te doen. Ik moet eigenlijk alle stress elimineren, maar arbo denkt daar anders over. Of tenminste. Stress voorkomen, maar wel naar het werk gaan....🫣. Ik heb wat huiswerk meegekregen van de revalid. dus ik ben van plan dat als werkuren te zien. Het gaat ook over het werk dus...
hebben jullie ook dat je je soms (vaak) zo ziet falen...dat niks lijkt te lukken. Ik zie mensen om me heen verhuizen, veel huisdieren hebben, energie over hebben voor vanalles en nogwat en hier is het standje overleven...pff pittig.