Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Picunia
02-12-2024 om 16:23
Vandaag de hele dag voor de Sinterklaasactie in touw. Net thuis en de koek is helemaal op. Ik weet niet of ik dit volgend jaar weer ga doen, ik trek het maar net (niet). Maar 900 cadeautjes ingepakt en in rugzakken gedaan (met een team). Morgen en overmorgen worden ze uitgedeeld, maar daar ben ik niet bij betrokken. Nu uitrusten en dus niks meer doen.
lientje69
02-12-2024 om 16:47
Dat is ook wel heel veel Picunia! Hopelijk kan je lekker bijkomen en heb je er niet te veel last van.
lientje69
02-12-2024 om 16:49
Hier weer een pittige werkdag gehad. Nu met de benen omhoog op de bank. Morgen weer zo'n dag voor de boeg nl. Het begint gelukkig al op te schieten naar mijn vakantie. Ben er aan toe wel.
Picunia
03-12-2024 om 06:54
Wanneer ga je met vakantie, Lientje?
Ik heb vannacht goed geslapen, maar werd wakker met rugpijn. Gelukkig, behalve een tandartsafspraak, geen verplichtingen.
Alcedo
03-12-2024 om 08:29
Ook hier druk met vrijwilligersdingen. Maar nu doet mijn labelprinter het niet meer dus kan ik niet verder met dat wat eigenlijk vandaag wel moest.
Genoeg andere dingen te doen, dat wel. Mijn afspraak van vanochtend ging niet door helaas, maar het levert me wel wat vrije tijd op. Vanavond nog een online afspraak.
Man vindt dat ik teveel doe...
lientje69
03-12-2024 om 16:26
Hopelijk ging het goed bij de tandarts Picunia en viel het mee.
Alcedo, en wat vind jij?
Ik ga de 16e op vakantie en kom de 20e weer thuis. Is een midweekje maar lekker hoor. Zin in.
Weer een drukke werkdag achter de rug net als gisteren. Maar ik vind het zó leuk de meeste keren. Al die verpleegtechnische handelingen, de regeldingen, medische zaken. De laatste 2 dagen weer 2 dingen gedaan die ik niet eerder kon. Zo gaaf!
lientje69
04-12-2024 om 09:29
Ik heb lekker vrij vandaag. Ben nu gedichten aan het schrijven en cadeaus aan het inpakken. Heb voor alle gezinsleden een aardigheidje gekocht. Dinsdag ga ik naar dochter en schoondochter in Schiedam , die heb ik al 2 maanden niet gezien en de komende maand zit het er ook niet in dat ze hierheen komen. Dus dan gaat de berg maar naar Mohammed zogezegd.
Picunia
04-12-2024 om 13:41
Geniet van je vrije dag, Lientje. De midweek vakantie is ook al snel. Het is leuk om te lezen, dat je erg geniet van je inmiddels-niet-meer-zo-nieuwe baan.
Alcedo, misschien heeft je man wel een beetje gelijk?
Picunia
04-12-2024 om 13:50
De tandarts belde me tijdens het inpakken, of ik de volgende dag kon komen, omdat ze nog een scan nodig had (gisteren dus). Ze kwam schuldbewust naar de wachtkamer waar ik zat en vertelde dat ze zich had vergist. De scan zat in mijn dossier, dus ik ging onverrichter zake naar huis.
Wel had ik vooraf de zorgverzekering gebeld, omdat mijn machtiging voor het herstel van mijn gebit eind december afloopt. Maar dan is de reparatie aan mijn gebit nog lang niet klaar en komen de grootste kosten (kroon) pas volgend jaar. Tot mijn opluchting is de machtiging met een half jaar verlengd.
Het (coördineren van het) inpakken maandag is me niet in de koude kleren gaan zitten. Nog steeds veel rugpijn en pijn in de benen en heupen en hondsmoe. Vandaag half uurtje getraind, vooral mijn armen, maar zelfs dat was bijna niet te doen. Hopelijk gaat het morgen beter.
lientje69
04-12-2024 om 16:59
Gelukkig dat je machtiging verlengd is Picunia. Maar wat onwijs balen van je pijn . Ik duim voor je dat het morgen beter gaat.
Ik heb vanmorgen het paard getraind en vanmiddag gezwommen. Verder nog eea aan regelklusjes gedaan en een was. Ovenschotel staat in de oven . De rest van de dag breng ik op de bank door, genoeg gedaan vandaag. Pijn is bij mij ( even afkloppen ) de laatste maanden op af een toe een uitschieter de verkeerde kant op redelijk onder controle. De hogere dosis cbdolie, verhoging paracetamol en de hogere dosis codeïne doen goed hun werk. Blij mee!
Alcedo
04-12-2024 om 21:03
Gelukkig dat je machtiging is verlengd Picunia.
Best heftig hoor Lientje, dat je je dosering zo verhoogd hebt om op hetzelfde niveau te kunnen functioneren. Over het algemeen wordt dat juist afgeraden omdat je daarmee juist je pijncentrum beloond (zit hele theorie achter).
Of man gelijk heeft, tsja, dingen clusteren een beetje nu dus hierna zou het weer rustiger moeten zijn. Maar het is ook wel een beetje vluchtgedrag merk ik.
lientje69
04-12-2024 om 22:23
Ik vind het met de verhoging wel meevallen hoor Alcedo.
En mijn niveau is nu eigenlijk beter, ik heb minder pijn dan voorheen.
Vorig jaar had ik 10 druppels cbd per dag en tussen de 2 à 4 paracetamol. En dan de amitryptilline .
De amitryptilline is gestopt.
Ik ben naar 15 druppels cbdolie gegaan. En standaard 2x2 paracetamol per dag ipv alleen in de avond 2 en dan zo nodig. Ik merk dat ik nu een betere spiegel heb door standaard 2 x 2. En dan heb ik voor de nacht dus nog 40 - 60 mg codeïne. Kan ik eventueel ook bijvoorbeeld in de ochtend nog 20 of 40 erbij nemen als ik dat wil maar dat is gelukkig niet vaak nodig. Dus ik vind dit eigenlijk wel meevallen. Zijn geen heel zware pijnstillers zoals tramadol/ morfine . Zelfs geen naproxen of diclofenac.
Dus ik ben er eigenlijk wel tevreden over eerlijk gezegd. Zeker gezien alles wat ik doe.
Alcedo
05-12-2024 om 09:13
lientje69 schreef op 04-12-2024 om 22:23:
Ik vind het met de verhoging wel meevallen hoor Alcedo.
En mijn niveau is nu eigenlijk beter, ik heb minder pijn dan voorheen.
Vorig jaar had ik 10 druppels cbd per dag en tussen de 2 à 4 paracetamol. En dan de amitryptilline .
De amitryptilline is gestopt.
Ik ben naar 15 druppels cbdolie gegaan. En standaard 2x2 paracetamol per dag ipv alleen in de avond 2 en dan zo nodig. Ik merk dat ik nu een betere spiegel heb door standaard 2 x 2. En dan heb ik voor de nacht dus nog 40 - 60 mg codeïne. Kan ik eventueel ook bijvoorbeeld in de ochtend nog 20 of 40 erbij nemen als ik dat wil maar dat is gelukkig niet vaak nodig. Dus ik vind dit eigenlijk wel meevallen. Zijn geen heel zware pijnstillers zoals tramadol/ morfine . Zelfs geen naproxen of diclofenac.
Dus ik ben er eigenlijk wel tevreden over eerlijk gezegd. Zeker gezien alles wat ik doe.
Codeïne is een behoorlijk heftig middel wat het reactievermogen, beoordelingsvermogen en rijvaardigheid zwaar beïnvloedt. Ook paracetamol levert bij langdurig gebruik bijwerkingen op. Codeïne wordt zelfs afgeraden als pijnstiller door de NHG, lees ik.
Het is niet voor niets dat er eerst wordt gekeken naar leefstijlaanpassingen om de pijn te reduceren.