Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Je bent een bezig bijtje, Lientje!

Ik heb echt een heel beroerde nacht gehad. Ongelofelijke pijnlijke kramp. Ik kon bijna niet blijven liggen. Trok het eenmaal weg, kwam het na een uurtje terug. Het maakt me zo moedeloos. Al verschillende medicijnen gewisseld, omdat het daaraan zou liggen. Na mijn val rond kerst, was ik ervan overtuigd dat alcohol de boosdoener is. Ik merkte dat de kramp terugkwam als ik iets meer dan één glas alcohol dronk. Maar sinds een paar weken drink ik helemaal geen alcohol meer. En nu toch weer erge krampen. Straks heb ik een afspraak met de nefroloog (controle), dan zal ik het maar weer eens aankaarten.

Gebruik je ook al magnesium Picunia? Dat helpt ook wat tegen  krampen.

Ik slaap de laatste tijd wat beter. Ik denk een link gevonden  te hebben  met de vitamine  b12 die ik gebruik. Omdat mijn keuken op de schop is, kan ik nergens meer  bij en ik heb ik dit al bijna een week niet meer genomen.  En de laatste 3/ 4 dagen slaap ik opeens door.  Maximaal  een of 2 keer even wakker.  
Vanmorgen  wel weer even de b12 ingenomen ( poeder, hoge dosering ) en ben benieuwd. 

Toevallig magnesium besproken met nefroloog. Zij gaf aan dat mensen er baat bij hebben en anderen weer niet. Ik ga het dus proberen. Het kon geen kwaad en dat was voor mij wel belangrijk.

Ik hoop dat B12 maakt dat je minder goed slaapt en dat je nu weet wat het probleem is. Misschien kun je de huisarts vragen om B12-injecties. Dat kan dan het probleem wellicht verhelpen.

Picunia schreef op 18-04-2024 om 21:53:

Toevallig magnesium besproken met nefroloog. Zij gaf aan dat mensen er baat bij hebben en anderen weer niet. Ik ga het dus proberen. Het kon geen kwaad en dat was voor mij wel belangrijk.

Ik hoop dat B12 maakt dat je minder goed slaapt en dat je nu weet wat het probleem is. Misschien kun je de huisarts vragen om B12-injecties. Dat kan dan het probleem wellicht verhelpen.

Geven ze niet. Volgens  de huisarts is mijn b12 nl binnen  de norm. Volgens  de homeopaat  niet. En ik had er echt wel veel baat bij die zakjes hoor. Maar niet slapen  is killing. Afgelopen  nacht ging nog wel maar was al wat slechter. Als ik vandaag weer de b12  neem en aankomende nacht is weer minder , neem ik de komende  dagen weer niks. Mocht ik dan weer goed gaan slapen  weet ik voldoende.  Dat zou dan toch wat zijn zeg als dat de oorzaak  is. 

Ja, waar doe je dan goed aan. Ik weet niet waarom je B12 neemt, maar weegt dat op tegen die slechte nachten… Dat weet jezelf het beste. B12 is er ook in pilvorm, is ook misschien een optie.

Gisteren bij de nefroloog weer allemaal goeie uitslagen. Gek, ik was echt nerveus, heb ik eigenlijk nooit. Daarna overleg met de diëtiste. Toen ik op de transplantatielijst stond, had ik allerlei beperkingen, qua eten. Ik wist niet zo goed, welke beperkingen nu nog gelden. Het antwoord is eigenlijk alles met mate, net zoals iedereen. En gezien de uitslagen van bloed en urine, doe ik het goed. Ook fijn om te horen, geeft bevestiging.

Oh wat een geweldig fijn nieuws  Picunia! Wat zal je opgelucht  zijn!

De b12 in pilvorm heb ik ook lang geslikt maar hielp niet echt. Had weinig energie. Nu meer, maar niet slapen is ook niet fijn. Ik ga het even onderzoeken en uitproberen. 

Ja, uitproberen, hopelijk merk je dan wat voor jou wel of niet werkt.

Ik mag van de nefroloog de losartan ( tegen hoge bloeddruk) laten staan, als ik tenminste mijn bloeddruk goed in de gaten houd. Als die weer gaat stijgen, moet ik weer aan de losartan. Geen probleem, ik wil het graag proberen.

Picunia schreef op 19-04-2024 om 13:00:

Ja, uitproberen, hopelijk merk je dan wat voor jou wel of niet werkt.

Ik mag van de nefroloog de losartan ( tegen hoge bloeddruk) laten staan, als ik tenminste mijn bloeddruk goed in de gaten houd. Als die weer gaat stijgen, moet ik weer aan de losartan. Geen probleem, ik wil het graag proberen.

Zo ben ik idd gestopt met de metoprolol. Wat  me doet bedenken dat ik idd nodig mijn bloeddruk weer even moet meten. Laatste keer  was het wat aan de hogere kunt. Maar ja, ik heb momenteel ook behoorlijk  wat stress. Dus ook wel logisch.

Picunia schreef op 19-04-2024 om 08:21:

Ja, waar doe je dan goed aan. Ik weet niet waarom je B12 neemt, maar weegt dat op tegen die slechte nachten… Dat weet jezelf het beste. B12 is er ook in pilvorm, is ook misschien een optie.

Gisteren bij de nefroloog weer allemaal goeie uitslagen. Gek, ik was echt nerveus, heb ik eigenlijk nooit. Daarna overleg met de diëtiste. Toen ik op de transplantatielijst stond, had ik allerlei beperkingen, qua eten. Ik wist niet zo goed, welke beperkingen nu nog gelden. Het antwoord is eigenlijk alles met mate, net zoals iedereen. En gezien de uitslagen van bloed en urine, doe ik het goed. Ook fijn om te horen, geeft bevestiging.

Als er geen opnameprobleem is, is orale toediening van B12 prima en zijn injecties ook niet echt nodig. 

Ik val van het een in het ander. Nu is mijn telefoon stuk. Echt stuk. Woensdag naar de Apple Store in de hoop dat het nog gemaakt kan worden voor een acceptabele prijs. Anders wordt het een nieuwe telefoon. Hij is 15 maanden oud, dus het valt net buiten de garantie, maar het is natuurlijk veel te vlot. Dus ik ga ook maar eens met ze in onderhandeling daarover. 
Het is wel de eerste keer in al die jaren dat ik een probleem met een Apple product heb dus ik heb er wel vertrouwen in. Maar het is mijn enige rustdag die nu naar de knoppen is. 

Ik baal gigantisch, weer een uitgave (hoe dan ook) die ik er niet bij kan hebben. 

Man moet morgen weer weg voor het werk, ik had hem net gisteren opgehaald. Hij is echter aangestoken door zijn reisgenoot van afgelopen week en voelt zich dus nu zwaar verkouden. Niet echt fijn voor komende week. Gelukkig rijdt hij in twee dagen heen, dat scheelt alweer iets. 

Vanavond nog naar een verjaardag. Man gaat uiteraard niet mee. Ik heb geen zin, vooral ook omdat ik bang ben dat 'die twee' er ook zijn.

Bah, Alcedo, wat vervelend dat je bang moet zijn als ‘die twee’ er ook zijn. Ik kan het nu een beetje beter begrijpen, nu wij in onmin leven met mijn schoonzus. Ik hoef haar ook niet tegen te komen.
Sterkte bij die verjaardag en laat je niet kisten!

Ze komen gelukkig niet

Alcedo schreef op 20-04-2024 om 19:46:

Ze komen gelukkig niet

Dat valt alweer mee!

Gelukkig maar!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.