Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Ambra
24-01-2024 om 15:37
lientje69 schreef op 24-01-2024 om 15:33:
[..]
Nee pakket wijzigen moet je voor eind december doen.
Gelukkig heb ik tegenwoordig het geld er voor, een paar jaar terug zou het een probleem geweest zijn.
[..]
Is goed, geen haast hoor. Heb nog niks gekocht. Ga ook eens advies aan de fysio vragen of het wat is.
Ik hoop dat de pijn na het volgen van het 12 weken programma over is en dat ik met wat onderhoud bij de fysio en de oefeningen de orthopeed nog een tijdje buiten de deur kan houden. Stomme is, mijn moeder zei het meteen al, lien, dit zijn geen pezen, dit is slijtage. Zowel zij als mijn vader hadden een versleten heup. Ook links beide
en ook op deze leeftijd Maar goed, het is niet erfelijk volgens fysio. Wel behoorlijk toevallig dan. Dat wel.
zag dat het van de verzekering afhangt, bij sommigen kan het nog tot 31 Jan.
Jee, dat je moeder het al meteen herkende.. heeft zij een nieuwe heup gekregen of loopt ze er nog mee?
lientje69
24-01-2024 om 15:39
Mijn moeder heeft idd een nieuwe heup gekregen ja. Mijn vader niet, maar die ging ook al jong dood door een ziekte , anders had hij ook wel een nieuwe heup nodig gehad.
Alcedo
24-01-2024 om 17:11
Goed bezig Ambra!
Frusterend Lientje. Hopelijk gaan die oefeningen wat helpen als het inderdaad slijtage is.
Alcedo
24-01-2024 om 17:12
Ik kreeg er vlak voor het weekend nog een lekkere verkoudheid bij dus ik voel me nog steeds niet fit helaas. Maar ik probeer wel weer wat dingen op te pakken. Voor mijn gevoel heb ik de hele maand januari 'verspild' aan ziek zijn en dat strookt niet echt met hoe ik normaliter ben..
lientje69
24-01-2024 om 20:48
Dankzij Ambra toch gelukt mijn verzekering op te hogen, kon bij de mijne blijkbaar ook nog tot 31 januari. Blij mee!
Met de aanleiding niet uiteraard. Maar ik heb hierdoor nu ook weer een vergoeding voor alternatief geneeswijzen en een deel van een bril. Ook wel weer fijn.
Verder ben ik nu afwisselend nuchter ( ik zie het wel, komt vast goed) en wat emotioneel. Vast omdat ik erg moe ben nu en pijn heb. Ga zo mijn bed maar eens in .
lientje69
25-01-2024 om 18:01
Mijn moeder was erg negatief toen ik het vertelde en ziet me binnen een jaar wel op de operatietafel liggen. Gezien hoe ik nu loop en hoeveel pijn ik heb. Ik heb echter goede hoop dat de 12 weken speciale therapie het wel kunnen verbeteren. Verder zit er gelukkig nog steeds een dalende lijn in mijn gewicht, wat ook beter is voor mijn heup. We zetten dus maar gewoon door, en ik ga morgen lekker weer proberen te zwemmen. Geen idee of het slim is, en ik zal het uur ook wel niet vol maken, maar dat zie ik vanzelf wel.
Verder heb ik morgen nog een crematie, ook niet echt een van de fijnste dingen. Rij mijn moeder, haar zus is de overledene ( mijn tante )
Mooie leeftijd verder hoor, maar nooit leuk zoiets.
Dorestad
25-01-2024 om 19:06
lientje69 schreef op 25-01-2024 om 18:01:
Mijn moeder was erg negatief toen ik het vertelde en ziet me binnen een jaar wel op de operatietafel liggen. Gezien hoe ik nu loop en hoeveel pijn ik heb. Ik heb echter goede hoop dat de 12 weken speciale therapie het wel kunnen verbeteren. Verder zit er gelukkig nog steeds een dalende lijn in mijn gewicht, wat ook beter is voor mijn heup. We zetten dus maar gewoon door, en ik ga morgen lekker weer proberen te zwemmen. Geen idee of het slim is, en ik zal het uur ook wel niet vol maken, maar dat zie ik vanzelf wel.
Verder heb ik morgen nog een crematie, ook niet echt een van de fijnste dingen. Rij mijn moeder, haar zus is de overledene ( mijn tante )
Mooie leeftijd verder hoor, maar nooit leuk zoiets.
Geen idee of zwemmen goed is, dat weet de fysio vast wel. Wat ontzettend fijn dat het afvallen nu lukt. Dat merk je vast wel al aan kleren. Zo'n houding van je moeder is ook niet echt helpend. Wie weet heeft ze gelijk maar orthopedie 20 of 10 jaar geleden is wel heel anders dan nu.
Nee natuurlijk is dat niet leuk, wat j morgen moet. Wat wel mooi is, is je vooruitzicht van vrije tijd. Op een gegeven moment moet de organisatie ook wel, je wilt ook niet dat je uren vervallen. Ik hoop dat je dan ook de ruimte hebt om tijd voor je eigen wensen te hebben, wat ze ook zijn. En lekker, de komende maanden: niet de beroerdste tijd om vrije tijd te hebben met steeds meer licht.
lientje69
25-01-2024 om 19:25
Zeker niet verkeerd dorestad. Sowieso kijk ik al lekker uit naar mijn vakantie begin maart. En daarna dus eigenlijk elke maand wel een week vrij. Dat gaat afkicken worden volgend jaar , want dan heb ik natuurlijk niet zo veel uren meer .
Mijn moeder is overigens pas een aantal jaar terug geopereerd, zeker nog geen 10 jaar geleden hoor.
Dorestad
25-01-2024 om 20:36
lientje69 schreef op 25-01-2024 om 19:25:
Zeker niet verkeerd dorestad. Sowieso kijk ik al lekker uit naar mijn vakantie begin maart. En daarna dus eigenlijk elke maand wel een week vrij. Dat gaat afkicken worden volgend jaar , want dan heb ik natuurlijk niet zo veel uren meer .
Mijn moeder is overigens pas een aantal jaar terug geopereerd, zeker nog geen 10 jaar geleden hoor.
Hoe is het herstel van je moeder gegaan? Een vriendin van me heeft 10 jaar geleden een nieuwe knie gekregen, ze was toen 57 jaar. Een drama na die tijd. Ze zag erg tegen de andere knie op. Die is een half jaar geleden vervangen. Het gaat geweldig nu.
Dat zal zeker afkicken zijn. Maar ik denk dat je vast wel weer overuren gaat maken, we weten hoe het vaak werkt in de zorg. Als je daar dan eens een keer een weekje vrij van kunt nemen zou mooi zijn. Het zijn gewoon jouw eigen uren 😉
lientje69
25-01-2024 om 20:57
Dorestad schreef op 25-01-2024 om 20:36:
[..]
Hoe is het herstel van je moeder gegaan? Een vriendin van me heeft 10 jaar geleden een nieuwe knie gekregen, ze was toen 57 jaar. Een drama na die tijd. Ze zag erg tegen de andere knie op. Die is een half jaar geleden vervangen. Het gaat geweldig nu.
Dat zal zeker afkicken zijn. Maar ik denk dat je vast wel weer overuren gaat maken, we weten hoe het vaak werkt in de zorg. Als je daar dan eens een keer een weekje vrij van kunt nemen zou mooi zijn. Het zijn gewoon jouw eigen uren 😉
Ging vrij vlot het herstel van mijn moeder. Gewoon thuis. Heeft een maand of 2 à 2,5 met rollator gelopen ,daarna kon ze dat afbouwen. Had thuiszorg voor douchen en wondzorg en uiteraard kwam ik ook veel voor oa antistoling spuiten.En boodschappen/ schoonmaken enzo.
Dorestad
25-01-2024 om 21:08
lientje69 schreef op 25-01-2024 om 20:57:
[..]
Ging vrij vlot het herstel van mijn moeder. Gewoon thuis. Heeft een maand of 2 à 2,5 met rollator gelopen ,daarna kon ze dat afbouwen. Had thuiszorg voor douchen en wondzorg en uiteraard kwam ik ook veel voor oa antistoling spuiten.En boodschappen/ schoonmaken enzo.
Wat ik hier lees en vaker lees: wat vind ik jou een lieve zorgzame dochter.
lientje69
25-01-2024 om 21:12
Dorestad schreef op 25-01-2024 om 21:08:
[..]
Wat ik hier lees en vaker lees: wat vind ik jou een lieve zorgzame dochter.
Wat lief dorestad dat je dat zegt
Ik vind het vrij normaal hoor , wat ik doe. En mijn zus doet ook veel ,gelukkig sta ik er niet alleen voor.
Dorestad
25-01-2024 om 21:20
lientje69 schreef op 25-01-2024 om 21:12:
[..]
Wat lief dorestad dat je dat zegt
![]()
Ik vind het vrij normaal hoor , wat ik doe. En mijn zus doet ook veel ,gelukkig sta ik er niet alleen voor.
Gelukkig dat jullie samen het kunnen doen. Maar nogmaals: Ik vind je lief en zorgzaam
lientje69
26-01-2024 om 10:42
Alcedo schreef op 26-01-2024 om 10:29:
sterkte morgen Lientje.
Dank je Alcedo. Ik ga zo eerst weer eens proberen te zwemmen. Uitvaart is vanmiddag. Vanmorgen dochter nog naar werk gebracht, man haalt haar op. En ik wil nog even nieuwe boeken halen.
Verder was er weer paniek op het werk, 2 zieken dus collega stond alleen. Ik wilde wel helpen, maar mocht niet. Van man. Goed dat er iemand is die me afremt.
en ook op deze leeftijd Maar goed, het is niet erfelijk volgens fysio. Wel behoorlijk toevallig dan. Dat wel.