Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

De ene kant van de stad ligt tegen een berg en natuur aan
 Dus als ik de stad uitloop , richting  de  bergen , loop je zo de natuur in.

Picunia,  op zich  is het wel fijn dat je schoonmoeder  nog zo helder is. Wij vonden  het  bij mijn vader erg fijn dat we bewust afscheid  konden nemen maar ook dat hij precies kon zeggen  hoe hij het hebben  wilde.
De muziek, de kerkdienst,  de kaart, alles heeft hij zelf nog gezien en geregeld. Ging trouwens  erg hard bij hem , toen hij eenmaal hoorde dat hij opgegeven  was, was hij in een week overleden. Nádat hij alles  geregeld  had  voor zijn uitvaart.

Heel veel sterkte alvast. Het is altijd een bijzondere  tijd zoiets. Je zit tijdelijk  in een soort niemandsland lijkt het wel.

Veel plezier BB en Lientje!

Heel veel sterkte Picunia in deze moeilijke periode
En jij ook Fleurette

dank jullie wel! 

Zit nu wat uitgeblust op de bank van het appartement  in Italië.  Best nog wel een lange dag zo, ook al gingen we vliegen. De vliegreis ging, wat turbulentie  en een behoorlijk harde landing, denk dat de piloot  het gas wat te laat terug nam.
Na een vrij wilde rit  met de Italiaanse  taxichauffeur kwamen we aan bij  het appartement , waar we hartelijk  ontvangen  zijn. 
Net nog even een supermarkt  opgezocht  voor de eerste levensbehoeften  en ontbijt morgenochtend,  en nu eerst maar even uitrusten.  Vergt wat van je energie zo'n reis, plus dat de drukte  vliegveld/ vliegtuig/ bus/ stad nogal een uitdaging  is voor mijn hoofd.

Lientje: ik hoop dat je een fijne vakantie hebt. Het is echt een uitdaging om op reis te gaan als je niet gezond en fit bent. Maar goed, je bent er nu, eerst maar eens uitrusten, morgen is een nieuwe dag.

Zo is het MrsMary.  Ik heb voor vanavond  een kant en klaar  maaltijd in de hier aanwezige magnetron  geklapt. Uit eten gaan zag ik vandaag  niet meer zitten. Temperatuur  is hier 28 graden, vanmorgen  bij ons thuis nog 15 dus dat is ook even omschakelen.  Ga nu lekker lezen, misschien  nog wat tv kijken als ik het kan volgen. Mijn Italiaans is erg roestig, te lang niet geoefend  en gesproken  en heb 15 jaar terug alleen  de beginnerscursus gedaan dus is behoorlijk  weggezakt alles. Basiswoorden gaat wel, maar verstaan en zinnen gaat niet aldoor even soepel.

Veel plezier Lientje, maar rust ook lekker uit. Je bent nu even weg van alles en hebt geen verplichtingen. En je hoeft niet per se alles met man samen te doen he. En je hoeft zeker niet te koken als je daar geen zin in hebt. Ik hoop dat jullie echt even kunnen genieten samen, dat heb je verdiend

Ik ben nog steeds ontzettend moe van mijn tripje en heb veel pijn. Ik heb besloten om nog een paar dagen alleen weg te gaan. Ik heb ontzettend behoefte aan wat tijd voor mezelf, weg van alle verplichtingen en zo. Ik had eerst gedacht om dat deze maand nog te doen, maar gezien mijn huidige staat en de afspraken die al staan, is dat niet verstandig denk ik. November kan ook nog mooi zijn natuurlijk. Ik merk wel dat juist een plan voor mezelf het makkelijkst vooruit geschoven wordt en alle verplichtingen blijven staan, terwijl verplichtingen lang niet altijd daadwerkelijk verplicht zijn. Stom eigenlijk.

Alcedo schreef op 02-10-2023 om 19:20:

Ik ben nog steeds ontzettend moe van mijn tripje en heb veel pijn. Ik heb besloten om nog een paar dagen alleen weg te gaan. Ik heb ontzettend behoefte aan wat tijd voor mezelf, weg van alle verplichtingen en zo. Ik had eerst gedacht om dat deze maand nog te doen, maar gezien mijn huidige staat en de afspraken die al staan, is dat niet verstandig denk ik. November kan ook nog mooi zijn natuurlijk. Ik merk wel dat juist een plan voor mezelf het makkelijkst vooruit geschoven wordt en alle verplichtingen blijven staan, terwijl verplichtingen lang niet altijd daadwerkelijk verplicht zijn. Stom eigenlijk.

Wat naar dat je jullie uitstapje toch weer moet bekopen met veel pijn. Een goed idee om in je eentje een paar dagen weg te gaan. Ik zou dat gewoon plannen, je hebt dan een afspraak met jezelf, dat is ook een afspraak.

Ja, Alcedo, dat zullen veel vrouwen herkennen. Wat vervelend dat je nog steeds zoveel ongemak ervaart van je tripje. Weet je al wat je wilt gaan doen in je uppie?

hoi. HQ hier,
Even laten weten hoe het gaat. Ben sinds vandaag ziek.
Heb refluxziekte( kan genezen) en diabetische gastroparese (niet te genezen). Ik weet niet if ik het ongeneeslijk moet/kan noemen.
Psychisch gaat het nog steeds niet goed.

Groetjes HarleyQuin
Ik kan geen nieuwe account maken, want heb geen ander emailadres 

Deze bericht is via mijn emailadres geplaatst, ik ben de echte HarleyQuin 

HarleyQuin schreef op 02-10-2023 om 19:44:

hoi. HQ hier,
Even laten weten hoe het gaat. Ben sinds vandaag ziek.
Heb refluxziekte( kan genezen) en diabetische gastroparese (niet te genezen). Ik weet niet if ik het ongeneeslijk moet/kan noemen.
Psychisch gaat het nog steeds niet goed.

Groetjes HarleyQuin
Ik kan geen nieuwe account maken, want heb geen ander emailadres

Deze bericht is via mijn emailadres geplaatst, ik ben de echte HarleyQuin

Hoi Harley,

Wat naar dat het nog altijd zo slecht gaat. Heel veel sterkte!

Kun je niet een Hotmail of Gmail account aanmaken?

MrsMary schreef op 02-10-2023 om 19:26:

[..]

Wat naar dat je jullie uitstapje toch weer moet bekopen met veel pijn. Een goed idee om in je eentje een paar dagen weg te gaan. Ik zou dat gewoon plannen, je hebt dan een afspraak met jezelf, dat is ook een afspraak.

Picunia schreef op 02-10-2023 om 19:27:

Ja, Alcedo, dat zullen veel vrouwen herkennen. Wat vervelend dat je nog steeds zoveel ongemak ervaart van je tripje. Weet je al wat je wilt gaan doen in je uppie?

Die napijn komt niet als een verrassing. Toen we anderhalve dag weggeweest zijn dit voorjaar, had ik er ruim twee weken last van. Dus ik ben voorbereid nu

Die napijn maakt dat ik besloten heb om mijn eigen tripje in elk geval tot volgende maand uit te stellen. November kan ook nog mooi zijn tenslotte. De bedoeling is om naar Ameland of Vlieland te gaan. 

Dat is lastig Alcedo die napijn en algehele malaise na een tripje.
Het is alsof je dan toch weer extra energie verspilt en in een andere modus bent.
Ik denk dat meerdere hier dat herkennen maar vervelend is het zeker als je na iets leuks het altijd weer moet bezuren.
Ik snap heel goed dat je je volgende tripje nog even uitstelt. 

Lientje, probeer goed uit te rusten en vooral te genieten.

Genieten lukt goed Layka. Uitrusten daarentegen  
Nadeel van een stad vind ik lopen, veel lopen. De eerste 9 km zitten inmiddels  in de benen.
Al best veel gezien,  maar wat is alles  oud, verschrikkelijk.  Temperatuur  van 29 graden is ook niet  helemaal  ontspannend.

Ben naar het appartement  van man zijn vader geweest ( is verkocht een aantal jaar terug ), op dat adres woonden 100 plus jaar terug ook zijn grootouders en overgrootouders. 
Kerken , veel, stukje Italiaanse kerkdienst mee gepakt. Lekker op een terras gezeten. 
Wel aardig wat bedelaars,  keerzijde ook van een grote stad. Qua architectuur  kan je hier je hart wel ophalen  zeg, zoveel oude gebouwen, bijzondere  plekken, beelden.
Nu eerst maar weer even uitrusten  in het appartement. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.