Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
03-09-2023 om 20:02
Ik heb afgelopen nacht heel slecht geslapen. Geen idee waarom. Vandaag vooral was weggewerkt en nog wat andere dingetjes gedaan. Hopelijk slaap ik komende nacht beter.
lientje69
03-09-2023 om 20:30
Dat hoop ik ook Alcedo.
Geldt voor mij ook trouwens
Ik zit op de bank niks te doen. Dramatisch weer. In mijn hoofd wil ik zó veel. Maar de puf is er niet. Dan maar niet, morgen weer een dag.
lientje69
04-09-2023 om 10:44
Mijnn huis leek wel een oorlogsgebied vanmorgen. Ben dus flink aan het opruimen geweest. Tweede afwasmachine draait inmiddels ( dochter kwam uit de schuur gisteren met afwas van haar feestje, maar toen was de machine al vol ) Twee kleine wasjes gedraaid, derde zit erin. Verder alle troep uit de schuur van dochter die hier in de kamer op de grond stond en in de keuken op tafel, boven in haar kamer gezet. Mag ze verder lekker zelf uitzoeken. Koffer van man uitgezocht, was eruit en koffer in de hoek , want over een week gaat hij toch weer weg.
Stofzuiger door het huis heen en nu kan ik eindelijk weer zeggen dat het enigzins naar mijn zin is.
Ben alleen bekaf inmiddels, maar heb man beloofd met hem naar de visserijdagen te gaan, dus nu toch maar schoenen aan en op stap. Zal hem wel even zeggen niet te hard te lopen, man heeft lange benen en ik hou dat niet bij. Maar veel zitten als ik ergens de kans heb. ![]()
lientje69
04-09-2023 om 22:30
Visserijdagen waren erg leuk
Met een kotter de Waddenzee opgevaren. Het was wel warm, ben behoorlijk verbrand. Net nog een groot vuurwerk gekeken als afsluiting. Nu ben ik erg moe. Pijn valt nu nog mee, maar dat komt meestal als ik in bed lig dus fingers crossed
Alcedo
05-09-2023 om 09:40
Pas als je stil gaat zitten of liggen, ga je je lijf echt voelen. Vervelend, maar het is wel een teken dat je rust nodig hebt.
Alcedo
05-09-2023 om 09:41
Ik had vanochtend de wekker om 5:15 gezet. Man had een vroege opdracht en ik ben er ook even uit geweest. Verder vanochtend al naar de tandarts geweest. Geen gaatjes maar ik moet wel een keer naar de mondhygiënist helaas.
Vanmiddag nog naar de fysiotherapeut dus zo blijf ik wel bezig.
lientje69
05-09-2023 om 10:34
Zo, dat is op tijd Alcedo
Ik heb mijn eerste was bijna klaar en ga zo de tweede aanzetten
Dan even wandelen naar de boer voor een bloemkool en aardappelen. Als ze de laatste in een klein zakje hebben tenminste, met zakken van 10 kilo ga ik niet lopen slepen.
Vanavond iets van mijn werk, zo geen zin in en energie voor, maar ja.
Morgen en overmorgen weer werken. Dan weer een paar dagen vrij en volgende week weer 5 dagen werken. Eigenlijk is deze week dus relatief rustig , al merk ik daar weinig van qua vermoeidheid. Qua pijn gelukkig wel.
Ik merk dat ik van op de bank zitten alleen maar vermoeider en lamlendiger raak, dus ga zo toch maar naar buiten voor wat vitamine D. Verder verdeel ik mijn dag goed met blokken van rust en blokjes van inspanning. Vooral omdat ik vanavond ook nog weg moet dus.
Alcedo
06-09-2023 om 11:26
Vanochtend de wekker om 5:00 gezet. Man is de hele dag weg en wilde op tijd weg, ik heb de vroege ochtend besteed aan mijn hobby. Beetje te intensief bezig geweest maar ik heb de rest van de dag en morgen geen plannen en ga dan ook maar wat extra rust nemen.
Het was wel goed voor de geest vanochtend, om even zo bezig te zijn.
Layka.12
06-09-2023 om 13:09
Alcedo nu ben ik wel benieuwd naar je hobby. Fijn dat je daar tijd aan kon besteden en wat extra rust kunt pakken deze dagen.
lientje69
06-09-2023 om 14:48
Heerlijk Alcedo!
Ik heb gewerkt. Het was immens druk en intensief, heb aan een stuk door gewerkt zonder echte pauze van 7-14.
Veel onverwachte situaties, een heftige ook, dus nu uitgeblust op de bank. Wel lekker gewerkt overigens, tijd ging echt mega snel, maar kwam niet door mijn werk heen. In de middag pas klaar met de ochtendzorg
dat is toch niet normaal zeg . Uiteindelijk maar de rest van het werk uit handen gegeven aan collega's, het houdt een keer op natuurlijk met overwerken.
MrsMary
06-09-2023 om 15:13
Poeh Lientje, wat een dag! Je hebt je uiterste best gedaan maar het houdt een keer op. Het voordeel is wel dat de tijd zo snel gaat als je het druk hebt.
Ik heb weer een paar slechte dagen achter de rug en word nu geconfronteerd met dingen die nodig moeten gebeuren. Twee van mijn kinderen zijn jarig en ik moet zorgen voor cadeautjes. Dat kan echt niet wachten.
Alcedo
06-09-2023 om 17:27
Goed dat je wel op tijd stopt dan Lientje.
@Layka, vanwege herkenbaarheid zet ik het hier maar niet meer ![]()
Alcedo
06-09-2023 om 17:30
Man en ik hebben trouwens eindelijk een tripje weg geboekt. Drie dagen Ardennen. Ik verheug me er zelfs op, ook al vind ik het ook spannend. Het is de eerste keer dat we een paar dagen weggaan sinds alle operaties dus ik heb geen idee tot hoever mijn lijf kan gaan. Ik merk dat ik meteen begin te plannen zoals ik deed voordat ziek werd. Toen waren we echt heel actief op vakanties. Veel zien, veel doen, veel beleven en 's avonds op tijd naar bed zodat we volop van de dag konden profiteren.
Nogal een contrast met mijn belastbaarheid nu.
lientje69
06-09-2023 om 18:31
Go with the fliw Alcedo, dag per dag bekijken wat gaat. Doe ik tegenwoordig ook op vakantie. Soms wordt het dan een slaap of leesmiddag. Enerzijds zonde van de vakantie, anderzijds heb je er niks aan als je de volgende dag helemaal niks meer kunt.