Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


lientje69 schreef op 22-03-2023 om 14:46:

Vandaag wat beter met de knieën Harley?

Ik had een bizar drukke dienst op het werk. Was huiskamer dienst maar ik heb zon beetje overal gelopen en alles gedaan. Ben bekaf. Morgen een gewone dagdienst, dat gaat ook drik worden vrees ik zo.
Mensen hebben het momenteel zwaar op hun heupen, onze afdeling is niet echt leuk meer. Het is behoorlijk pittig op onze afdeling momenteel.

Hoe kan dat dan, Lientje? Zijn er mensen met zwaardere problematiek opgenomen of ligt het probleem bij de familieleden? In ieder geval heel vervelend voor jou.

Wat vervelend dat het werk zo zwaar is, Lientje. Ik hoop dat het verder met jou wel goed gaat.

Ik heb vandaag wat werkzaamheden voor de bezwarencommissie gedaan en voor mijn vrijwilligerswerk. Nu was opruimen en straks omkleden, want dan ga ik sporten. Ik zal vanavond ook wel moe zijn, maar dat is prima.

MrsMary schreef op 22-03-2023 om 15:22:

[..]

Hoe kan dat dan, Lientje? Zijn er mensen met zwaardere problematiek opgenomen of ligt het probleem bij de familieleden? In ieder geval heel vervelend voor jou.

Onze afdeling  is de zwaarste van het huis momenteel. 9 bewoners waarvan 5 boven de 95. 2  in rolstoel. , één  bedlegerig.  De rest loopt en staat matig tot slecht. Allemaal  redelijk ver in dementie, dus veel onrust. Ook een psychiatrisch moeilijk iemand erbij. Kortom.,  je rent van hot naar her , en doet het eigenlijk  nooit goed ( genoeg)  Ze hebben  bijna allemaal  een op een  begeleiding nodig, kunnen niks zelfstandig. Op andere afdelingen  zijn er nog mensen die goed staan en lopen, zichzelf redelijk kunnen redden.  Wij hebben dat helaas niet. Dus eigenlijk een kwestie van handjes tekort , maar qua budget is er geen ruimte voor meer.  Eigenlijk   wordt het zeg maar tijd voor nieuwe  bewoners,  een andere " flow ". Maar we zorgen denk ik te goed voor ze   . Ik vermoed  ook dat ze  straks allemaal  achter elkaar  gaan als er eenmaal  één  overlijdt. Ze zijn gewoon af en op. Zowel lichamelijk  als  geestelijk.  Dat maakt het voor ons best pittig .

Klinkt heel pittig Lientje!

Ik ben ziek, althans, flink verkouden. Snotterig, keelpijn, hoofdpijn (geen migraine gelukkig), spierpijn en mijn huid doet ook pijn

Vanochtend nog wel naar de psycholoog geweest omdat ik dacht dat het nog wel ging. Heftige sessie gehad met voor het eerst EMDR.

Thuis meteen maar in bed gekropen maar ik kon niet slapen vanwege alle gedachten in mijn hoofd nav vanochtend.
Hopelijk slaap ik vannacht beter.

Hoop ik ook voor je Alcedo!
En hopelijk  knap je xnel weer op!

Ik ga nog even mijn boek uitlezen fn maar op tijd naar bed. Denk zo maar dat het morgen  ook best druk gaat worden. Normaal heb ik een stagiaire  maar die is ziek. Dus weer een handje minder. Maar goed, zal wel goedkomen denk ik. Vandaag was ik met 10 dingen  tegelijk bezig, en moest ik ook denken voor meer mensen tegelijk leek het wel. Morgen heb ik alleen mezelf  om op te letten, dat scheelt. 

Oh jij ook al Alcedo, hier is het ook weer raak. Erg verkouden en mijn stem is bijna weg. Was vanmiddag bij de fysio en die was ook al hees. Gelukkig heb ik geen hoofdpijn, hopen dat dat lekker wegblijft.

Broodjebrie schreef op 22-03-2023 om 20:30:

Oh jij ook al Alcedo, hier is het ook weer raak. Erg verkouden en mijn stem is bijna weg. Was vanmiddag bij de fysio en die was ook al hees. Gelukkig heb ik geen hoofdpijn, hopen dat dat lekker wegblijft.

Hopelijk knap je snel op!


Ik heb inmiddels 39 graden koorts bij een normale temperatuur van 36-36,5. Bij hoge uitzondering toch maar een zetpil paracetamol genomen nu.

Broodjebrie en Alcedo: beterschap allebei!

Broodjebrie,  ook beterschap  gewenst!

Bedankt, ik heb gelukkig geen koorts, hopen dat dat lekker wegblijft..

MrsMary schreef op 22-03-2023 om 22:41:

Broodjebrie en Alcedo: beterschap allebei!

Bedankt!


Beroerde nacht gehad met weinig slaap. Man moest al voor 7:00 weg vanochtend dus ik ben alleen thuis, al durfde de schoonmaakster het wel aan om te komen dus die is er vanochtend wel.

Ik heb meer spierpijn dan gisteren, vooral in mijn rug op de aangedane plek natuurlijk. Meer pijnstillers dan ik al heb kan ik niet gebruiken dus ik moet het maar even uitzingen. In bed liggen is dus niet echt een optie nu, dus ik hang een beetje op de bank. 

beterschap Broodjebrie en Alcedo. 

Bedankt moyrrie.

Mijn moeder heeft net een zelftest gebracht en ik blijk toch Corona te hebben, voor het eerst.

Alcedo schreef op 23-03-2023 om 11:04:

Bedankt moyrrie.

Mijn moeder heeft net een zelftest gebracht en ik blijk toch Corona te hebben, voor het eerst.

Oei. Beterschap  Alcedo! Hopelijk  knap je snel  weer op

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.