Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Beterschap Alcedo en broodje brie.
Ik hoop dat jullie je snel beter voelen.

lientje69 schreef op 23-03-2023 om 12:18:

[..]

Oei. Beterschap Alcedo! Hopelijk knap je snel weer op

Dank je wel!

Layka.12 schreef op 23-03-2023 om 12:26:

Beterschap Alcedo en broodje brie.
Ik hoop dat jullie je snel beter voelen.

Dank je wel!

Alcedo, tja Corona gaat niet meer weg! Maar dat jij dat nu voor het eerst moet krijgen…. Sterkte en beterschap!
Ook voor jou, Broodje Brie!

Je hebt het nog lang  weten  te ontlopen  trouwens Alcedo. Ik de eerste 2 jaar ook, het laatste jaar  was ik 2 keer de pineut.

Werkdag zit er weer op. Ik heb een redelijk druk weekend  voor de boeg, maandag  en  dinsdag  werken  en dan weer een paar dagen vrij. 
Ik heb besloten  eens bij een homeopaat/ orthomoleculair therapeut te gaan shoppen voor mijn slechte slapen/ lage energieniveau/ pijn . Heb het adres van een goede gekregen  via mijn werk. Ga ik morgen maar even achteraan ook.

lientje69 schreef op 23-03-2023 om 16:27:


Ik heb besloten eens bij een homeopaat/ orthomoleculair therapeut te gaan shoppen voor mijn slechte slapen/ lage energieniveau/ pijn . Heb het adres van een goede gekregen via mijn werk. Ga ik morgen maar even achteraan ook.



Dat begrijp ik nou niet.

Waarom ga je niet voor een deugdelijk onderzoek voor je klachten naar een reguliere arts? Misschien is het probleem van je lichamelijke klachten wel slaapapneu en daar zijn goede middelen voor die je  echt gaan helpen.

Omdat ik klaar ben met nier serieus  genomen  te worden suus. Klaar met weggestuurd  worden met kijk het maar even aan/neem maar een paracetamol  enz. Ik voel me niet gehoord in de reguliere  zorg. Bedenk wel, ik heb chronische pijn  overgehouden aan een herseninfarct omdat ik niet serieus  genomen werd( want zogenaamd te jong om dat te kunnen krijgen)  Deze pijn is nooit erkend. Ik heb gestruggeld met artsen die ziektes bij mijn kinderen niet serieus namen ( zoals oudste die dag en nacht krijste, dat kwam door mij want door mijn infarct kon ik minder hebben dan de gemiddelde  moeder, na 11 maanden waarin ik uiteindelijk zo wanhopig was, dat ik kind bijna wat aan wou doen, huilend  naar de buren liep, die de huisarts belde en toen wél doorverwezen werd naar ziekenhuis  alwaar bleek dat kind koemelkallergie  had)
Ik heb huilend van de pijn bij artsen gezeten met een vraag om pijnstillers ( maar er was niks dat ik mocht volgens  de arts) Toen ik na 8 jaar huilen van een bevriende  verpleegkundige  advies kreeg over iets  dat wel mocht en ik bij de huisarts  daarmee kwam, zei hij: o jaa, dat mag jij wel slikken  ja.

En zo heb ik legio voorbeelden.  Op een gegeven  moment  ben je het zat. Chronische pijn  hebben  kost mega veel  energie. Ik heb een fijne baan ( parttime), maar die kost óók energie. Mijn gezin kost energie. Mijn mantelzorgen kost energie. En bovenop dat alles komt dat ik niet goed slaap en dus tekort kan opladen 's nachts .

Ik heb de kracht en de energie niet om die strijd nog aan te gaan.  Als je dat niet begrijpt , ben ik blij voor je. Want dat betekent dat  jij daar geen last van hebt. Ben ik oprecht blij mee voor je. Alhoewel  ik het dan weer jammer  vind dat je je niet in mij kunt verplaatsen  

Picunia schreef op 23-03-2023 om 15:11:

Alcedo, tja Corona gaat niet meer weg! Maar dat jij dat nu voor het eerst moet krijgen…. Sterkte en beterschap!
Ook voor jou, Broodje Brie!

Dank je wel

lientje69 schreef op 23-03-2023 om 16:27:

Je hebt het nog lang weten te ontlopen trouwens Alcedo. Ik de eerste 2 jaar ook, het laatste jaar was ik 2 keer de pineut.

Werkdag zit er weer op. Ik heb een redelijk druk weekend voor de boeg, maandag en dinsdag werken en dan weer een paar dagen vrij.
Ik heb besloten eens bij een homeopaat/ orthomoleculair therapeut te gaan shoppen voor mijn slechte slapen/ lage energieniveau/ pijn . Heb het adres van een goede gekregen via mijn werk. Ga ik morgen maar even achteraan ook.

Ja, ik vond het al een hele prestatie. Uiteindelijk werd het een wedstrijdje tussen mij en de fysiotherapeut. Ik heb gewonnen

Ik hoop voor je dat alternatieve therapie iets kan betekenen voor je. Er zijn zeker succesverhalen. 

Lientje, gaat dit allemaal over 1 (huis)arts? Anders zou je kunnen overwegen naar een andere te gaan..?
Heel naar voor je. Ik snap je houding/gevoel heel goed, dat je er weinig vertrouwen in hebt! Maar ik hoop dat de homeopaat je kan helpen   

Beterschap Alcedo en Broodje brie! 🍀

Haha,alle praktijken hier zitten overvol  . Switchen is geen optie. Mensen die hierheen verhuisd zijn van 100 km verderop krijgen zelfs het advies ingeschreven  te blijven bij hun oude huisarts......

Wat een verschrikkelijke nare dingen heb je beleefd in de reguliere zorg. Je hebt ook al meerdere keren aangegeven dat een andere praktijk niet mogelijk is, ivm overvol.  Maar zou je toch niet naar een andere huisarts kunnen gaan en je verhaal uitleggen? Misschien is er dan nog een gaatje voor jou.
Ik vind het heel erg dat je geen goeie hulp krijgt. Je frustratie spat van het scherm. Ik wou dat ik iets voor je kon doen.

HAHA!wait..what schreef op 23-03-2023 om 22:08:

Beterschap Alcedo en Broodje brie! 🍀

Dank je wel

Goedemorgen,

Dank je wel HAHA.

Frustrerend Lientje. Ik herken het helaas. Ik kan er een boek over volschrijven (meer een soap of drama dan). Ik kon gelukkig wel overstappen op een andere huisarts en dat is echt een opluchting geweest. 

Hoe gaat het nu Broodjebrie?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.