Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Lientje, misschien vind je me een wappie maar ik weet dat als je statines slikt je Q10 onderuit haalt. 
Er zijn diverse artikelen over te vinden. 
https://www.orthokennis.nl/nieuws/statines-verlagen-gehalte-co-enzym-Q10-in-bloed

Ook wordt aangeraden om mg- bisglycinaat te gebruiken. 

Fleurette schreef op 12-09-2026 om 14:12:

Lientje, misschien vind je me een wappie maar ik weet dat als je statines slikt je Q10 onderuit gaat. Er zijn diverse artikelen over te vinden.
https://www.orthokennis.nl/nieuws/statines-verlagen-gehalte-co-enzym-Q10-in-bloed

Er gaat iets fout. Lientje, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt. 
Heb jij nog gesprekken om te kunnen sparren, het gebeuren te kunnen verwerken?
Veel sterkte en kracht🌸
Fleurette schreef op 12-09-2026 om 14:12:

Lientje, misschien vind je me een wappie maar ik weet dat als je statines slikt je Q10 onderuit haalt.
Er zijn diverse artikelen over te vinden.

Magnesium  gebruik ik idd al jaren.  En verder ook een multivitamine. Maar dit schijnt wel bij de bijwerkingen van de eerste 2 weken te horen. Moe. Hoofdpijn. Alleen de lage bloeddruk is wat vreemdig.  Omdat de oude nog in mijn bloed zit klinkt het logisch maar zou het volgens de huisarts juist hoger moeten zijn.  Google zegt het ook dus het zal wel kloppen.  Maar de duizeligheid   is door de lage RR wel weer verklaarbaar. 

Fleurette ik heb  nog begeleiding bij een psycholoog.  En vrijdag spreek ik de neuroloog.  Om te overleggen  en een verwijzing voor een multidisciplinair traject te vragen in de hoop dat ik nog verder ga komen.

lientje69 schreef op 12-09-2026 om 14:51:

Fleurette ik heb nog begeleiding bij een psycholoog. En vrijdag spreek ik de neuroloog. Om te overleggen en een verwijzing voor een multidisciplinair traject te vragen in de hoop dat ik nog verder ga komen.

Ik denk dat het je goed zou doen !

Roos57 schreef op 12-09-2026 om 16:16:

[..]

Ik denk dat het je goed zou doen !

Ik hoop dat ik het aankan.. als ik zwart -wit bezie wat ik kan op een dag , ben ik erg bang dat het misschien te belastend is. Maar ik wil in ieder geval écht alles geprobeerd hebben voor ik de handdoek in de ring gooi zeg maar.

Gisteren bijna gestrekt gegaan in de supermarkt.  Werd zó raar in mijn hoofd. Vond het  een beetje eng. Het overviel me van het ene op andere moment ook.
Op zich gaat het wel " redelijk  " met me. Zolang ik maar zo min mogelijk doe maar dat is uiteraard  niet echt werkbaar. Nog steeds regelmatig hoofdpijn.  Duizelig  af en toe. En zó ongelooflijk weinig energie. Dat laatste vind ik het meest  vervelend. 

Dit weekend ga ik een nachtje weg proberen.  Benieuwd hoe het zal gaan.  Uit eten, ergens anders slapen en liefst ook nog iets " leuks " doen. Maar ach. Thuis voel ik me ook ellendig.  Neem grote doos paracetamol mee en dan kom ik die 1,5 dag wel door verwacht  ik. En hopelijk gaat het gewoon goed en kan ik er ook nog van genieten.

Wat naar Lientje, door de duizeligheid dat je bijna onderuit ging? 
Spannend een weekendje weg, ik hoop dat het lukt om wat leuke momenten te creëren. Staat er ook nog een arbotechnisch gesprek gepland ergens of heb je wat dat betreft even geen verplichtingen?

Leatje schreef op 18-09-2026 om 15:27:

Wat naar Lientje, door de duizeligheid dat je bijna onderuit ging?
Spannend een weekendje weg, ik hoop dat het lukt om wat leuke momenten te creëren. Staat er ook nog een arbotechnisch gesprek gepland ergens of heb je wat dat betreft even geen verplichtingen?

Ik denk idd door de prikkels.  Vooral het licht in de Jumbo  is heel fel samen met al dat geel en kan ik slecht handelen. Ga ook meestal naar de Vomar maar had nu wat van de Jumbo nodig. Heb sowieso zonnebril  op altijd. 

Weekend weg is maar één nachtje hoor

Morgen rond het middaguur vertrekken we en zondag in de middag  weer thuis. Gewoon om te proberen  of er iets lukt op dat gebied. Ik ben bijzonder laag belastbaar heb ik gemerkt maar als je niets probeert...

Arbo heb ik vorige  week gesproken  telefonisch. Binnenkort staat wel de eerstejaarskeuring op stapel, ik neem aan dat dat fysiek gaat.  Ze zitten hier 40 km vandaan dus man zal moeten rijden dan want ik red dat niet.  Ook willen ze vervroegde wia keuring aanvragen. Snap dat met ex werkgever als eigenrisicodrager.  Ze willen van mij als kostenpost af. Want werken zit er ( voorlopig zeker) echt niet in.

Nachtje weg geweest. Lekker gegeten. Maar fysiek  viel me niet mee. Teveel prikkels toch nog denk ik . Heel veel pijn gehad ( en nog , maar  inmiddels weer thuis in alle rust op de bank ) en slecht tot weinig geslapen door de pijn. Was het het waard? Ja zeker wel! Maar ik had echt verwacht dat het me ietsje makkelijker af zou gaan. Dus dat laatse is dan best wel weer een tegenvaller.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.