Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Casandra schreef op 07-05-2026 om 14:48:

Bedankt nog voor de uitleg hoe het er in Nederland aan toegaat ivm een uitkering krijgen. Maar dat is schrijnend zeg ! De IVA gaat afgeschaft worden? Dus mensen die met de beste wil van de wereld willen werken maar niet kunnen , krijgen niets meer ? Hoe onmenselijk

Krijgen nog wel. Maar voor nieuwe gevallen niet meer 75 maar 70 procent.  Er zijn teveel mensen met een uitkering en het is een bezuinigingsmaatregel.  Verder weet ik niet precies in hoeverre je dan nog steeds elk jaar of 2 jaar je gekeurd moet worden. Kan zijn dat je dan wel levenslang afgekeurd wordt hoor , maar je krijgt dan sowieso max 70 procent. Ik heb me er nog niet te veel in verdiept. Maak me al zorgen genoeg. 

Sowieso ga ik er dus zo'n  600 euro per maand op achteruit. En ik heb ook geen pensioenopbouw meer ben ik sinds van de week achter. Ben nog even aan het uitzoeken wat ik daarmee eventueel kan als oplossing.  Verder is man veel thuis geweest maar die gaat weer aan het werk. Als er een goed aanbod voorbij komt wil hij het zzpschap opgeven en in loondienst gaan. Ook om mij te " ontzorgen " Al dat gepieker is nl niet zo best voor mijn hoofd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.