Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Tijgeroog schreef op 23-01-2026 om 14:47:

Ik zou daar ook niet voor thuis blijven. Als ze bellen op een moment dat het niet uitkomt kun je dat aangeven en een beter moment afspreken.

Als je de telefoon niet hoort of niet opneemt gaat er gelijk een bericht uit  naar je werk dat je niet bereikbaar was. Ik kijk wel lekker uit. Heb al genoeg problemen. 

Maar wat nou als je naar een arts of de apotheek moet? Je kan toch niet de hele dag thuis zitten voor een telefoontje? We weten allemaal dat als je kwalen hebt, je een dagtaak hebt met alle artsen en ondersteuners. Je kunt dat toch niet on hold zetten? En als je eens een dag geen afspraken hebt, is het ook wel eens fijn om niets te moeten.
Ik vind dit maar merkwaardig van die bedrijfsarts. En dan ook nog niet bellen!

Picunia schreef op 23-01-2026 om 16:43:

Maar wat nou als je naar een arts of de apotheek moet? Je kan toch niet de hele dag thuis zitten voor een telefoontje? We weten allemaal dat als je kwalen hebt, je een dagtaak hebt met alle artsen en ondersteuners. Je kunt dat toch niet on hold zetten? En als je eens een dag geen afspraken hebt, is het ook wel eens fijn om niets te moeten.
Ik vind dit maar merkwaardig van die bedrijfsarts. En dan ook nog niet bellen!

Heb het naar mijn manager gestuurd, die vond het ook een vreemde zaak. De verzuimcoach van de organisatie gaat hier achteraan verder. Ik plan afspraken dus niet op een dag dat zij kunnen  bellen. Daarom was ik ook best pissig dat ze afzeiden. Ik heb nu nl maandag 2 medische afspraken.  En lig de rest van  de dag en de dag erna waarschijnlijk plat.

Herkenbaar, Lientje! Dat maakt het zo belachelijk.

Dit stuurden ze nog in de mail met gewijzigde datum:

De afspraak met de Casemanager taakdelegatie is een belangrijk en verplicht onderdeel van uw re-integratietraject.
Alleen in uitzonderlijke situaties kan de afspraak verplaatst worden. Overlegt u dit dan zo snel mogelijk met uw Casemanager taakdelegatie, uiterlijk 48 uur voor uw afspraak (weekenddagen worden niet meegerekend). Wanneer u niet tijdig afzegt, uw afspraak niet nakomt of uw afspraak mist, dan kan uw werkgever hier consequenties aan verbinden. 

Echt. Ik heb niet afgezegd hè!!!

Dat is de standaard tekst in de uitnodigingen hè, dat moet je niet als een persoonlijk verwijt zien. 
Mijn casemanager belt meestal min of meer onverwacht. Voor een afspraak bij de bedrijfsarts krijg ik wel dit soort teksten, maar dan heb ik duidelijk tijdstip waarop ik verwacht word. 

Met jouw klachten hoef je niet thuis te blijven, als "bewijs" dat je ziek bent. Zorg op zo'n dag gewoon dat je je telefoon bij je hebt, mocht je het telefoontje toch missen dan bel je terug of mail je om te zeggen dat je net sliep/onder de douche stond/bij de fysio zat/de telefoon niet gehoord hebt een of ze je opnieuw kunnen bellen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat dat je problemen oplevert.

Tijgeroog schreef op 23-01-2026 om 20:24:

Dat is de standaard tekst in de uitnodigingen hè, dat moet je niet als een persoonlijk verwijt zien.
Mijn casemanager belt meestal min of meer onverwacht. Voor een afspraak bij de bedrijfsarts krijg ik wel dit soort teksten, maar dan heb ik duidelijk tijdstip waarop ik verwacht word.

Met jouw klachten hoef je niet thuis te blijven, als "bewijs" dat je ziek bent. Zorg op zo'n dag gewoon dat je je telefoon bij je hebt, mocht je het telefoontje toch missen dan bel je terug of mail je om te zeggen dat je net sliep/onder de douche stond/bij de fysio zat/de telefoon niet gehoord hebt een of ze je opnieuw kunnen bellen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat dat je problemen oplevert.

Ik heb de eerste keer  de telefoon gemist.  Zat net op het toilet.  Teruggebeld. Dan krijg je het callcentrum. En een nieuwe afspraak  een week later...

Ze zijn niet een heel toegankelijk reïntegratie bedrijf denk ik zo.

Die tekst is inderdaad standaard.  Ik heb er wel eens naar gevraagd. Die van mij belt 3 x en als je dan 3 x niet opneemt dan zal je een reprimande krijgen. Maar 1 x bellen en dan afspraak verzetten is nogal snel vind ik. Bijzonder hoor. Ze moeten dan toch tijd overhouden op een dag...  

En ik heb ook wel eens geprobeerd te bellen...maar dat moet dan weer via de werkgever, wat irritant is want soms is er een kleine opmerking of aanvulling en dat kan dan niet. Al had ik op een gegeven moment wel een emailadres 🌟 maar nu weer een ander contactpersoon dus dat schiet niet op. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.