Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Geniet van je vakantie  noglangnietjarig!

ah nog lang niet jarig, hopelijk kun je ondanks alles een beetje genieten van de vakantie! 

Lientje, het is een moeilijke tijd voor je. Maar alle emoties die eruit komen die heb je niet opgekropt in elk geval.❤️‍🩹

Broodje brie, ook lastig je rug. Zeker icm het zware werk.  Ik kom uit dezelfde zorghoek. 

Er is nu tegen mij gezegd me vooral te richten op het vinden van ander werk..en niet meer voor mijn werkgever te werken. Het lastige is dat ik ze zal moeten vragen om een proefplaatsing....dat vind ik misschien nog wel het spannendste...

Ik had na een val van mijn fiets ook last van mijn sleutelbeen. Inmiddels gaat het steeds beter.
Vandaag heb ineens weer ontzettend pijn in mijn rug. Sinds de pijnrevalidatie heb ik niet meer zo’n pijn gehad. Zelfs lopen gaat moeilijk. Hopelijk is het morgen weer over.

BroodjeBrie, wat fijn dat je weer voorzichtig kunt gaan werken. Hopelijk gaat het goed/beter met je rug.

NLNJ, het lijkt dat je toch van je vakantie kunt genieten. Heb je ook een beetje lekker weer?

Leatje, lijkt die nieuwe baan je wat? Zou dan mooi zijn dat je hem krijgt. Ik zou pas over een proefperiode beginnen, als ze je zien zitten.

Lientje, wat fijn dat je zo’n sympathieke manager hebt. Dus nu echt ontspannen en herstellen. Misschien kun je nu leren dat je niet zoveel hoeft te moeten van jezelf. Veel sterkte bij de POH, ik hoop dat je er wat aan hebt.

vervelend picunia zo'n terugval. Ik hoop dat je lichaam zich weer snel herpakt. Heb je nog wat zelfbehandelmethodes van de revalidatie die je kunt toepassen? 

Ergotherapeut is weer geweest. Moest een stoplicht invullen met  lichamelijk ,  emotie en gedachten. Met groen ,  oranje en rood. Op de vraag hoe vaak ik de laatste week / weken in groen gezeten hebben moest ik niet antwoorden.  Dat kwam wel even binnen bij me. Was ik me eigenlijk  niet zo bewust van. Ik zit nog voornamelijk in rood en af en toe oranje. Hopelijk  gaat dat tzt veranderen.

Met NiET antwoorden bedoel ik dus dat ik de laatste drie weken niet in een rustige relaxte prettige situatie heb gezeten qua lichaam  , emoties en gedachten. Dus erg negatief allemaal.   Groen is als het goed gaat . Weinig pijn, blij, tevreden enz. Ik zit nog in het slechte deel maar dat beleefde ik niet heel bewust zo. Nu werd ik even met mijn neus op  de feiten gedrukt dat het dus toch echt nog best slecht met mij gaat.  Terwijl ik dus alweer denk : ik kan ( moet ) wel weer dit en dat. Niet dus. Erg confronterend en  ik moest ervan huilen zelf dat stukje realisatie. 

Leatje, het gaat vandaag alweer beter, al is het nog niet weg. Het enige wat me helpt is in mijn eigen stoel zitten of liggen. Ook met mijn sleutelbeen gaat het elke dagen beetje beter.

Lientje, hoe verdrietig ook, dit laat wel zien dat je nog een behoorlijk lange weg te gaan hebt en dat je je daar nu van bewust bent. We hebben allemaal vanaf de zijlijn gezien dat jouw motto “En weer doorrr” op dit moment niet helpend is. Nu zie je het zelf ook. Maar dan? Het wordt een zoektocht, om deze kant van jezelf te leren kennen. Ik heb met je te doen. Ik herken het heel erg van toen ik een burn out had. De bedrijfsarts zei me aan het eind van dit proces, dat ik mijzelf erg in de weg had gezeten, door het niet te accepteren en gewoon weer aan het werk te willen. Volgens hem ging het herstel pas komen, toen ik mij erbij had neergelegd. Ik hoop dan ook dat je nu écht gaat herstellen, maar neem je tijd.

Lientje, hoe verdrietig ook, dit laat wel zien dat je nog een behoorlijk lange weg te gaan hebt en dat je je daar nu van bewust bent. We hebben allemaal vanaf de zijlijn gezien dat jouw motto “En weer doorrr” op dit moment niet helpend is. Nu zie je het zelf ook. Maar dan? Het wordt een zoektocht, om deze kant van jezelf te leren kennen. Ik heb met je te doen. Ik herken het heel erg van toen ik een burn out had. De bedrijfsarts zei me aan het eind van dit proces, dat ik mijzelf erg in de weg had gezeten, door het niet te accepteren en gewoon weer aan het werk te willen. Volgens hem ging het herstel pas komen, toen ik mij erbij had neergelegd. Ik hoop dan ook dat je nu écht gaat herstellen, maar neem je tijd.

Picunia schreef op 05-11-2025 om 17:05:

Ik ga het hier idd heel erg moeilijk mee krijgen.  Vandaar dat ik dus al hulp heb gevraagd. Dat doe ik normaal ook niet snel.

Daar heb je goed aan gedaan, Lientje! Accepteer alle hulp die je kunt krijgen. Ik wens je enorm veel sterkte!

Sterkte Leatje

Fijne vakantie NLNJ!

@Lientje, dochter is misschien wel de deur uit, maar ze woont zo vlakbij je dat ze natuurlijk wel gemakkelijk bij kan springen als ze niet hoeft te werken

Alcedo schreef op 05-11-2025 om 21:06:

Sterkte Leatje

Fijne vakantie NLNJ!

@Lientje, dochter is misschien wel de deur uit, maar ze woont zo vlakbij je dat ze natuurlijk wel gemakkelijk bij kan springen als ze niet hoeft te werken

Kan ja. Maar dan moet ik het wel vragen. Ze heeft verder ook een druk leven . Ik vraag alleen hulp als iets echt niet lukt. Momenteel  is vooral  man de sjaak zeg maar. Die is vaker bij mij in de buurt dan dochter met haar onregelmatige leven, haar paard, vriendje en feestjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.