Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
06-09-2025 om 23:08
Ben nu ff aan het google-en op elektrische driewielfietsen maar ik vind ze nog niet zo verkeerd. Maar goed, ik zou er ook niet zo mee zitten om met een rollator te lopen. Als ik maar mobiel en zelfstandig kan blijven . Ik ben heel vaak onzeker over wat ik kan of presteer. Maar op het gebied wat denken anderen van me maak ik me nergens druk over.
Ging vandaag ook in klus kleren onder de verf naar de winkel. Man ging zich omkleden. Ik zeg dan: als mijn geld zo niet goed is, is het nooit goed. Doet me dan niks wat anderen van me denken. 😆😆
Picunia
07-09-2025 om 09:26
Heel goed, Lientje. Dat heb ik ook. Man heeft net een ander zadel op mijn fiets gedaan, zodat ik met mijn voeten bij de grond kan. Even oefenen in de straat, met mijn pyjama nog aan en ongekamde haren. Kan me niet schelen wat iemand ervan vindt.
Alcedo
09-09-2025 om 16:52
Dat klinkt heftig Picunia. Maar ik snap ook wel goed dat je nog niet toe bent aan een driewieler.
Alcedo
09-09-2025 om 16:53
De vakantie is mooi, maar ook wel pittig. Elke dag migraine dus dat is ook wel vervelend. Het regent nu flink dus we zijn maar even terug naar het hotel gegaan om nog wat te relaxen voor het avondeten. Morgen weer een reisdagje.
Gisteren iets gedaan in een impulsieve actie wat ik van mezelf niet verwacht had, maar het was wel supergaaf. Dat is wel weer positief.
Picunia
10-09-2025 om 07:56
Wat jammer van de migraine, Alcedo. Maar dan toch iets onverwachts doen! Klinkt goed. Geniet nog van de vakantie, hopelijk blijft de migraine (af en toe) weg.
Picunia
10-09-2025 om 08:00
Nou, het verlaagde zadel werkt niet echt. Als ik fiets heb ik mijn knieën bijna onder mijn kin (fietst niet lekker) en ik krijg mijn voet(en) niet echt aan de grond. Nu nadenken over wat dan wel. De driewieler komt misschien toch in beeld.
lientje69
10-09-2025 om 17:29
Picunia schreef op 10-09-2025 om 08:00:
Nou, het verlaagde zadel werkt niet echt. Als ik fiets heb ik mijn knieën bijna onder mijn kin (fietst niet lekker) en ik krijg mijn voet(en) niet echt aan de grond. Nu nadenken over wat dan wel. De driewieler komt misschien toch in beeld.
Dat is balen Picunia. Maar ik zou er niet zo'n punt van maken. Het vergroot je zelfstandigheid en je wereld , dus waarom heb je het er zo moeilijk mee ?
Is het bang voor wat de buitenwereld zegt? Moeite met het accepteren van verdere achteruitgang? Wat maakt dat je het zo lastig vind? Je hoeft niet te antwoorden als je niet wilt hoor , maar ik vroeg het me gewoon af.
lientje69
10-09-2025 om 17:33
Hier gaat het zozo. Moet veel werken. Ben nog in de avond en weekenden asn het klussen ( afrondende fase nu gelukkig maar het loop altijd anders dan je denkt ). Ben gewoon erg moe. Tesamen met het feit dat de herfst eraan komt en dus slechter weer waar ik altijd erg op reageer ( mist / storm/ regen ) maakt dat dat ik meer pijn heb. Slecht slapen. En geestelijk ook maar.
Ik hou me staande. Maar dat is dan ook wat het is. Balanceren op een dun koord en hopen dat het niet breekt voor ik aan de overkant ben....
Picunia
10-09-2025 om 22:47
Dat klinkt niet zo goed, Lientje. Hopelijk hou je het vol.
Je vraagt naar mijn weerstand tegen de driewieler. Zoals ik al eerder schreef, maakt het mij niet uit wat anderen vinden. Mijn weerstand zit vooral in, dat ik mijn eigen fiets een hele fijne fiets vind. Ik wil hem niet graag kwijt. Wat mij ook tegenhoudt is, dat een driewieler (waar Moisy, was het geloof ik, over schreef en die ik wel cool vind) 6-7000 euro kost. Voordat ik hiervoor kies, wil ik zeker weten, dat mijn fiets echt niet meer gaat.
HAHA!wait..what
11-09-2025 om 01:09
Picunia schreef op 10-09-2025 om 08:00:
Sorry dat ik zo inbreek hier! Ik lees vaak mee maar reageer te weinig..
Maar heb je wel eens gekeken naar de van Raam - Balance fiets? Is een fiets met lage instap. Die is zo gemaakt dat het stuur verder van het zadel afstaat zodat je wel je voeten aan de grond kunt houden en ook de normale fietsbeweging kan maken.
Ik heb geen aandelen! Wel zelf al eens geprobeerd en ik vond het erg fijn 
lientje69
11-09-2025 om 08:49
Picunia schreef op 10-09-2025 om 22:47:
Dat klinkt niet zo goed, Lientje. Hopelijk hou je het vol.
Je vraagt naar mijn weerstand tegen de driewieler. Zoals ik al eerder schreef, maakt het mij niet uit wat anderen vinden. Mijn weerstand zit vooral in, dat ik mijn eigen fiets een hele fijne fiets vind. Ik wil hem niet graag kwijt. Wat mij ook tegenhoudt is, dat een driewieler (waar Moisy, was het geloof ik, over schreef en die ik wel cool vind) 6-7000 euro kost. Voordat ik hiervoor kies, wil ik zeker weten, dat mijn fiets echt niet meer gaat.
Ja dat zijn idd stevige bedragen. Koop je ook een goede auto voor. Nu weet ik niet of je een rijbewijs hebt maar in dat geval zou ik fietsen laten zitten en een auto kopen. Maar ja dat ben ik.. liever lui dan moe wat bewegen betreft. ( al zwem ik wel en loop ik ook veel, maar als ik half niet hoef...)
Ik had een slechte nacht . Veel pijn . Het slechter wordende weer icm overbelasting is daar debet aan. Nu 2 vrije dagen maar die zitten al flink vol qua activiteiten. Eerst naar zus. Morgen tandarts, met schoonmoeder naar de dierentuin( allemaal even duimen voor zon, voorspellingen zijn niet best helaas) en in de avond een feestje. Weekend werken, een dag vrij en dan weer 4 dagen richting werk. Gelukkig zijn 2 daarvan " korte " dagen. Ik probeer zo veel mogelijk rust te pakken tussen alle drukte door. Dientengevolge is mijn huishouden een bende ( Iets met prioriteiten haha ) Moet ik eigenlijk ook nog iets mee. Ooit. Als ik puf en zin heb.
Picunia
11-09-2025 om 12:10
Ik heb een auto ter beschikking. Voor mijn vrijwilligerswerk moet ik veel in de stad zijn. Parkeren is daar een crime en verschrikkelijk duur. Toen ik net begon met het vrijwilligerswerk, was ik te zwak om te fietsen en ging ik steeds met de auto. Dure grap! Bovendien vind ik het fijn om te fietsen en wil ik dat graag blijven doen.
Picunia
11-09-2025 om 12:14
Lientje, ik hoop dat je een beetje plezier hebt in de activiteiten die je de komende dagen gaat doen. Je moet wel veel (van jezelf). Ik gun je één of meerdere dagen dat je niks moet en lekker kunt niksen. Maar ik denk maar zo, dat zo’n bezige bij als jij, daar ook niet blij van wordt.
lientje69
11-09-2025 om 13:05
Picunia schreef op 11-09-2025 om 12:10:
Ik heb een auto ter beschikking. Voor mijn vrijwilligerswerk moet ik veel in de stad zijn. Parkeren is daar een crime en verschrikkelijk duur. Toen ik net begon met het vrijwilligerswerk, was ik te zwak om te fietsen en ging ik steeds met de auto. Dure grap! Bovendien vind ik het fijn om te fietsen en wil ik dat graag blijven doen.
Ah duidelijk. Ja het is een afweging dan. Maar wel erg veel geld idd.