Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
27-06-2025 om 19:19
lientje69 schreef op 27-06-2025 om 06:41:
Ik ben overigens goed door mijn proeftijd gekomen. Mag blijven. Maar goed, met de huidige tekorten in de zorg moet je het ook wel erg bont maken om weg gestuurd te worden. Dus dat zegt niet zo veel.
Niet meteen het weer naar beneden praten Lientje. Als ze je niet goed vonden hadden ze je proeftijd niet verlengd, tekort of niet.
Alcedo
27-06-2025 om 19:20
Picunia schreef op 27-06-2025 om 12:52:
Gefeliciteerd, Lientje! Toch mooi, de proeftijd achter de rug.
Weer veel op je bordje, hoor, sterkte daarmee.
Hier in Zuid-Frankrijk wordt het vandaag 36 graden, het weekend 38 graden. Het is bijna niet te doen. De vakantie ziet er hierdoor anders uit. We zitten veel in de auto (airco) en rijden dan naar een museum waar ook airco is. Volgende week wordt het ook boven 32 graden. Nou ja, we passen ons daar maar aan.
Sterkte! Dat zou ook niets voor mij zijn.
Alcedo
29-06-2025 om 16:53
Ik ben altijd jaloers op mensen die goed tegen warmte kunnen, ik kan dat niet helaas. Ik zie dus een beetje op tegen de komende dagen. Ik heb best een drukke week voor de boeg, voor mijn doen dan.
lientje69
29-06-2025 om 17:21
Ik kan ook niet zo goed tegen warmte. Overdag gaat het nog wel maar een warme nacht nekt mijn slaap endat is erg vervelend.
Vanmorgen weer aan het klussen geweest maar om half 3 waren we het echt zat en zijn we een rondje gaan rijden met de cabrio. Misschien vanavond nog weer even verder schuren en schilderen maar drukke week voor de boeg dus twijfel een beetje. Laat man niet alleen medderen dus als die wat gaat doen moet ik ook maar.
Leatje
30-06-2025 om 08:36
Almelo, dan is het inderdaad wel afzien komende dagen. Mijn brein gaat een soort van out overdag en dan savonds als het afkoelen kom ik weer tot leven. Ik moet zeggen dat voor mijn pijnklachten de warmte toch wel goed doet. Waardoor ik me nu afvraag....doet de revalidatie nu wat of zijn het de weersomstandigheden. Ik heb wel vaker goede weken gehad in dit seizoen.
Lijntje, rustig aan doen staat niet in jouw woordenboek geloof ik😉, maar misschien wel gestandig om di en wo je een beetje rustig te houden? Dat worden de heerste dagen geloof ik.
lientje69
30-06-2025 om 16:12
Leatje schreef op 30-06-2025 om 08:36:
Almelo, dan is het inderdaad wel afzien komende dagen. Mijn brein gaat een soort van out overdag en dan savonds als het afkoelen kom ik weer tot leven. Ik moet zeggen dat voor mijn pijnklachten de warmte toch wel goed doet. Waardoor ik me nu afvraag....doet de revalidatie nu wat of zijn het de weersomstandigheden. Ik heb wel vaker goede weken gehad in dit seizoen.
Lijntje, rustig aan doen staat niet in jouw woordenboek geloof ik😉, maar misschien wel gestandig om di en wo je een beetje rustig te houden? Dat worden de heerste dagen geloof ik.
Gaat al niet lukken. Dinsdag moet ik werken tot 13 uur en daarna naar de podoloog met moeder. Woensdag ga ik weer naar zus. In de middag denk ik ff afkoelen en baantjes trekken in het zwembad. En verder schuren/ schilderen. Langzaam begint er schot in te komen.
Ik lig overigens nu even een uurtje languit hoor. Moet nog wel een was ophangen maar miste net een paar traptreden.
Dus eerst maar even weer rust.
Ik doe best veel. Maar pak wel ook tussendoor mijn rustmomenten hoor. Ff en boek of een serie. Of een korte powernap.
Leatje
30-06-2025 om 19:01
goedzo😄 soms heb je ook van die weken dag alles tegelijk lijkt te moeten.
lientje69
30-06-2025 om 21:59
Leatje schreef op 30-06-2025 om 19:01:
goedzo😄 soms heb je ook van die weken dag alles tegelijk lijkt te moeten.
Ja dat is momenteel wel het geval ja. Vooral die verbouwing hiernaast hakt er nogal bij in. Qua tijd en energie. Dan de situatie met zus. Dat zijn de extra dingen. Als het gewoon werk- huishouden mantelzorg was was het nog wel te doen. Maar die extra dingen nekken je .
Alcedo
01-07-2025 om 20:19
Ik had een vermoeiende, maar leuke dag. Weer een nieuwe ervaring opgedaan.
Nu enorm gaar en veel pijn en last van de warmte. Gelukkig slaapt man vannacht niet thuis, dat scheelt een straalkachel in bed 
lientje69
01-07-2025 om 21:43
Klinkt goed Alcedo. Hopelijk slaap je een beetje redelijk.
Hier gaat de wekker weer om 5 uur. Afgelopen nacht matig geslapen. Drukke dag gehad. En de rest van mijn komende 1,5 week is ook druk en pittig. Zeker met de warmte is het dan even afzien maar vanaf morgen wordt het weer iets koeler . Vanavond maar besloten niet te gaan klussen. Iets té warm nu.
lientje69
05-07-2025 om 12:30
Ik heb echt een hopeloze week. Werk om de dag ( een dag vrij er steeds tussen, niet fijn, gelijk bij roosteraar aangegeven). Slaap slecht, ben vreselijk moe. Gelukkig na de 22e? 5hele dagen vrij. Kijk er even naar uit
Tegen die tijd zijn we denk ook in de afrondende fase van de verbouwing hiernaast en daar kijk ik nog veel meer naar uit. Even rust in huis.
Leatje
05-07-2025 om 12:38
dat zal zeker schelen lientje,dat je die stress er niet bij hebt van het verbouwen. Je rooster klinkt niet fijn, hopelijk kunnen ze er wat mee. Hier lijkt de revalidatie toch iets te werken?! Beduidend minder pijnklachten de laatste week of 1.5. Maandag gesprek met de arboarts. Heeeeeeeel spannend. Gaat het een ommekeer worden in het hele proces of moeten we nog doormodderen. We gaan het zien. De angst sloeg me om het hart, als ze maar niet gaan opperen dat ik moet gaan plannen op het werk😱, dan word ik niet goed. We gaan het zien. Eerst het gesprek maar eens ingaan.
lientje69
05-07-2025 om 12:52
Gewoon zeggen dat je nu pas sinds een week een lichte verbetering lijkt te zien , maar dat je pas weer wilt gaan opbouwen met werk als dit iets langer aanhoudt. Omdat je nog niet kunt beoordelen of dit blijvend is en gaan werken en een terugval krijgen brengt je dieper in de problemen. Het heeft nog wat meer tijd nodig.
Maar wel onwijs fijn dat je iets van verbetering voelt!
Alcedo
05-07-2025 om 19:53
lientje69 schreef op 05-07-2025 om 12:30:
Ik heb echt een hopeloze week. Werk om de dag ( een dag vrij er steeds tussen, niet fijn, gelijk bij roosteraar aangegeven). Slaap slecht, ben vreselijk moe. Gelukkig na de 22e? 5hele dagen vrij. Kijk er even naar uit
Tegen die tijd zijn we denk ook in de afrondende fase van de verbouwing hiernaast en daar kijk ik nog veel meer naar uit. Even rust in huis.
Het is ook een pittige tijd met alles wat er op je af is gekomen 
Fijn dat je straks in elk geval een paar dagen vrij bent.