Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Leatje
12-05-2025 om 21:54
Fijn dat het achter de rug is lientje, jammer dat het afscheid koeltjes was. En gren cadeautje is natuurlijk belachelijk. Lijkt me meer dan logisch dat je daar even verdrietig over bent, het gaat om het idee.
Nu kom je hopelijk wat tot rust voor je aan je nieuwe baan gaat beginnen een frisse start.
Miekje6
12-05-2025 om 21:54
lientje69 schreef op 12-05-2025 om 17:37:
[..]
Sommigen zeiden dat ze het erg jammer vonden. Een aantal appten me privé. Diegenen zeggen allen dat het een verlies voor de organisatie is omdat mijn werk in elk geval wel perfect is. En van een aantal anderen hoor ik niks. Geen afscheidcadeautje , chocoladereepje of wat anders kleins. Ook kregen de collega's vanwege de dag van de zorg een kleinigheidje. Ik kreeg niks, terwijl ik officieel nog in dienst ben nu. Nu gaat het me niet om dat kleinigheidje. Maar het voelde wel heel lullig en maakte me extra verdrietig
Vooral omdat ik bij de vele anderen die afgelopen jaar vertrokken zijn wel meebetaald heb aan een afscheidcadeautje. Voelt alsof ik het niet waard ben ofzo.
Wow wat bijzonder, vooral dat ze je direct overslaan bij de dag van de zorg. Klinkt eerlijk gezegd ook wel alsof je deze werkplek liever kwijt dan rijk bent. Snap wel dat er zoveel wisselingen zijn in de zorg als ze zo met mensen omgaan. Snap wel dit bij jou vanalles triggert, maar laat het maar los want het gedoe is je tijd niet waard.
Picunia
12-05-2025 om 22:03
Oooh, wat lullig! Geen cadeautje voor het afscheid is raar, maar het kleinigheidje voor de Dag van de Zorg niet krijgen is helemaal belachelijk! Wat een misselijke manier om met jou om te gaan. Het geeft wel duidelijk weer, dat je hier niet op je plek bent. Dus maar goed dat je het contract hebt laten verlopen. Het ligt niet aan jou, maar aan deze organisatie. Nu twee weken andere dingen aan je hoofd en dan een nieuwe start, zonder nachtdiensten!
Alcedo
13-05-2025 om 08:44
Logisch dat je verdrietig bent Lientje. Dat je niets kreeg in het kader van de dag van de zorg en je collega's wel is helemaal zuur.
Een afscheidspresentje komt misschien nog vanwege de plotselinge roosterwijziging. Dat was nogal last-minute dus wellicht dat ze nog niet alles geregeld hadden.
lientje69
13-05-2025 om 09:10
Geen idee Alcedo. Ik laat het nu maar los.
Ik heb vrij goed geslapen. Maar word nu heel raar in mijn hoofd. Duizelig. Ga nog maar even liggen denk. Zou gaan zwemmen en schilderen. Schilderen schuif ik naar vanmiddag en zwemmen naar morgen. Voel me nu of ik elk moment gestrekt kan gaan. Zal zo bloedruk even meten voor de zekerheid maar denk dat het vooral oververmoeidheid is.
Picunia
13-05-2025 om 11:09
Je lijf is duidelijk, Lientje, je bent toe aan rust. Geef er maar een keer aan toe, dat helpt vast.
Gisteren bij de pijnrevalidatie vertelde ik dat het zoveel beter ging met mijn rug. Vanmorgen stond ik met veel rugpijn op! Ik weet dat het af en toe nog flink mis kan gaan, maar er is nu geen enkele aanleiding voor. Nou ja, maar accepteren en weer door…
lientje69
13-05-2025 om 16:10
Oh zeg wat onwijs balen van je rug dan Picunia. Hopelijk gaat het snel weer wat beter . Valt dan zo tegen als je net denkt dat het beter gaat.
Ik heb behoorlijk wat gedaan vandaag evengoed. 4 uur staan schilderen. 3 wassen gedraaid. En nog wat kleine klusjes. Nu zit ik op de bank en voel mijn hoofd wéér raar doen. Genoeg dus voor vandaag. Morgen maar weer verder. Heb vanmiddag nog geprobeerd of ik even kon slapen maar helaas lukte dat niet.
Alcedo
13-05-2025 om 19:45
Picunia schreef op 13-05-2025 om 11:09:
[...]
Gisteren bij de pijnrevalidatie vertelde ik dat het zoveel beter ging met mijn rug. Vanmorgen stond ik met veel rugpijn op! Ik weet dat het af en toe nog flink mis kan gaan, maar er is nu geen enkele aanleiding voor. Nou ja, maar accepteren en weer door…
Zo frustrerend is dat he. 
Alcedo
13-05-2025 om 19:46
Ik had vandaag weer migraine. Niet heel intens, maar wel vervelend. De verpleegkundige had gezegd dat ik ook na vier weken al mocht bellen als het echt niks veranderd. Ik denk dat ik het toch maar op twee maanden hou aangezien er nog geen afspraak met de neuroloog is ingepland. Ik weet dat die ook overvol zit. Ik baal wel enorm dat het niet wonderbaarlijk weer beter gaat.
lientje69
13-05-2025 om 20:13
Alcedo schreef op 13-05-2025 om 19:46:
Ik had vandaag weer migraine. Niet heel intens, maar wel vervelend. De verpleegkundige had gezegd dat ik ook na vier weken al mocht bellen als het echt niks veranderd. Ik denk dat ik het toch maar op twee maanden hou aangezien er nog geen afspraak met de neuroloog is ingepland. Ik weet dat die ook overvol zit. Ik baal wel enorm dat het niet wonderbaarlijk weer beter gaat.
Wat vervelend Alcedo. Wat kan de verpleegkundige eventueel voor je doen? Kunnen zij je niet sneller doorverwijzen ?
Alcedo
14-05-2025 om 09:26
lientje69 schreef op 13-05-2025 om 20:13:
[..]
Wat vervelend Alcedo. Wat kan de verpleegkundige eventueel voor je doen? Kunnen zij je niet sneller doorverwijzen ?
De verpleegkundige is degene die zorgt voor een afspraak bij de neuroloog.
lientje69
14-05-2025 om 13:15
Alcedo schreef op 14-05-2025 om 09:26:
[..]
De verpleegkundige is degene die zorgt voor een afspraak bij de neuroloog.
Zou ik dat dan toch proberen. Langer wachten heeft lijkt me geen zin. Waarom wil je perse 2 maanden afwachten dan?
Alcedo
15-05-2025 om 17:03
lientje69 schreef op 14-05-2025 om 13:15:
[..]
Zou ik dat dan toch proberen. Langer wachten heeft lijkt me geen zin. Waarom wil je perse 2 maanden afwachten dan?
Ik zeg niet dat ik per se twee maanden wil afwachten maar ik kan toch niet eerder terecht. En dat hoeft ook niet, hoe vervelend migraine ook is. Iedereen wil snel terecht. Ik heb vandaag mijn neuroloog in privé sfeer gesproken en als ik hoor hoe druk ze het heeft mogen we blij zijn dat ze nog overeind staat.
Leatje
15-05-2025 om 17:28
vandaag te horen gekregen van de fysio dat ik minder in mijn hoofd moet zitten en een positievere miniset moet hebben....en ergens maakt me dat zo boos.... en verdrietig. Dat positieve energie helpt tegen pijn.
Leatje
15-05-2025 om 17:29
iets te vroeg op plaatsen gedrukt. Ik was regelmatig aan het zuchten tijdens het oefenen en dat is dan 'negatief'. En nu zit het dus alsnog de hele dag in mijn hoofd...