Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Picunia, denk niet dat de dader in beroep gaat . Het risico is voor hem te groot aangezien hij op alle punten schuldig is bevonden. Het OM gaat misschien nog wel in beroep. Maar dat horen we nog binnen een maand. Voor dochter hoeft het niet meer. Zij voelt zich niet serieus genomen. 

Vannacht eindelijk wat geslapen.  Daardoor gaat het meteen wat beter met me en  dat is fijn. Ik ga zo wat administratieve dingen doen. Verveel me inmiddels behoorlijk  dus  moet iets omhanden hebben.
Probeer mezelf af te remmen maar het valt niet mee. Voor mijn gevoel zou ik gewoon kunnen werken. Maar  dat mag niet. Ook huishouden enz mag maar beperkt  . Niet mijn ding dat op de bank zitten.  Straks eens kijken  of ik mijn aandacht bij een boek kan houden. Dat lukte de laatste dagen nog niet erg.

dankjewel pecunia,

Fijn dat je wat hebt kunnen slapen, dit is belangrijk om je overdag ook wat beter te kunnen voelen.. hopelijk vind je iets tegen de verveling. 

Hier vindt mijn werkgever anderr dingen dan ik op wat goed voor me is. Gisteren de hele dag gehuild en de gedachte gehad dat het allemaal niet meer hoeft op deze manier. Nu wel geslapen en ga straks nog even wat leuks doen en vanmiddag gesprek met psych medewerker.  Ik hoop zo erg dat ik daar even mij ei kwijt kan. Net alsof iedereen zijn leven leidt en ik in het midden stilsta...in feite is dat ook zo. 

Leatje : heb je wel een goede bedrijfarts die je steunt ? Wat erg zo'n werkgever zeg.  Ik herken je gevoel erg van toen ik net mijn infarct heb gehad. 

Succes vanmiddag en een   voor je

Ik word even teruggefloten door mijn lijf. Ik kan toch niet werken. Net een half uur achter de computer gezeten. Maak fout na fout en word heel duizelig. Ik lig dus weer even op de bank nu.

Lientje...ze zeggen steeds tegen mij...stop met vechten, ik proef dat bij jou ook een beetje. Probeer je maar een beetje rustig te houden, dat is vast beter nu..

Leatje schreef op 03-04-2025 om 09:20:

Lientje...ze zeggen steeds tegen mij...stop met vechten, ik proef dat bij jou ook een beetje. Probeer je maar een beetje rustig te houden, dat is vast beter nu..

Herkenbaar.  Mijn hoofd weigert gewoon te accepteren dat mijn lijf niet wil. Daarom ga ik ook regelmatig over mijn grenzen heen en word ik weer even teruggefloten. Zoals nu.

Leatje , welkom . Herkenbaar die stress wat het werk betreft. Pijn , veel mensen hebben daar geen begrip voor. Het heeft mijn kijk op mensen helaas veranderd. Ik heb ook dikwijls het gevoel dat de wereld doordraait en dat ik er niet kan aan deelnemen. Maar het is nu al zolang dat ik er maar het beste van maak. Hopelijk valt het allemaal een beetje mee voor je vandaag .

Lientje, fijn dat je eindelijk wat geslapen hebt. Je bent zo te lezen erg rusteloos. Geen fijn gevoel. Is er echt niets dat je kan doen om de verveling te verdrijven?

Hier loopt man nog altijd krom. Ik heb hem enkele stretch oefeningen voorgedaan, maar hem kennende zal hij ze niet doen. Ik ken alle oefeningen die goed zijn voor de rug uit mijn hoofd. Als je ze jarenlang elke dag doet vergeet je ze nooit meer

ik ga al enkele dagen wandelen. Heb een ontzettende loopdrang gekregen. Man voelt zich in de namiddag beter en gaat mee.

Casandra, die mannen zijn altijd eigenwijs hè.   Wel goed dat je elke dag gaat wandelen. Schijnt heel goed te zijn bij rugklachten. 

Ik heb hobby's genoeg maar kan me er moeilijk toe zetten. Ben vandaag " raar " in mijn hoofd. Misschien juist omdat ik nu geslapen  heb? En mijn hoofdeind dus ook vlakker heb gezet? Geen idee. 
Ik heb een waslijst aan todo dingen die ik eigenlijk  voor deze periode ( 2 weken vrij ) had gepland. Dat loopt nu in het 100 en dat irriteert me. 
Maar goed. Niks aan te doen. Ik ga nog even liggen en dan vanmiddag kijken of ik me op een boek kan concentreren.  Dat lukte de laatste dagen nog niet. Administratie is nu voor 15 procent klaar. Beter iets dan niets. Morgen maar weer verder. Het heeft gelukkig geen haast ,  dat scheelt. 

Lientje, jammer dat je planning nu in het water valt. Niets aan te doen.

Gisteren schreef je ook al dat je je raar voelde in je hoofd. 
Gezien je verleden vind ik dat verontrustend.
Pas je goed op jezelf ? Jij kent je lichaam natuurlijk het beste.

Casandra schreef op 03-04-2025 om 13:29:

Lientje, jammer dat je planning nu in het water valt. Niets aan te doen.

Gisteren schreef je ook al dat je je raar voelde in je hoofd.
Gezien je verleden vind ik dat verontrustend.
Pas je goed op jezelf ? Jij kent je lichaam natuurlijk het beste.

Denk dat ik gewoon meer rust nodig heb. Of mijn lichaam moet zich weer instellen op de bloedverdunners.  Dat kan ook. Ben ik na 8 dagen stoppen dinsdagavond ook net weer mee begonnen.  Zal zo mijn bloeddruk even controleren voor de zekerheid.  Heb nu net 2 uur liggen slapen. Lijkt iets beter te voelen  nu.

Maar waarschijnlijk wil ik weer te veel te snel. Het is natuurlijk niet voor niks dat je je na deze ingreep een week ziek moet melden. 

Bloeddruk was perfect laag. Blij mee want ik heb echt jaren bloeddrukverlagers geslikt. En hij bleef hoog. Nu stabiel en gisteren zelfs laag voor mijn doen.  Wel ben ik nog steeds duizelig maar dat is bij inspanning.  Denk dat ik dus gewoon teveel doe alweer.  Maar ja aard van het beestje...

Bloeddruk was perfect laag. Blij mee want ik heb echt jaren bloeddrukverlagers geslikt. En hij bleef hoog. Nu stabiel en gisteren zelfs laag voor mijn doen.  Wel ben ik nog steeds duizelig maar dat is bij inspanning.  Denk dat ik dus gewoon teveel doe alweer.  Maar ja aard van het beestje...

Lientje, fijn dat het allemaal de goede kant opgaat.
mijn bloeddruk is hoog en het is bij mij echt zoeken naar het juiste medicijn. Tot nu toe heb ik er één geprobeerd. De derde dag werd ik plotseling erg ziek van dat medicijn. Ik had het gevoel alsof ik iets ging krijgen! Doodsbang werd ik . Naar de HA geweest en een ander gekregen. Ik heb het nog niet geprobeerd. De HA raadt mij aan eerst 14 dagen mijn bloeddruk te meten. Ik doe dat trouw, maar hij is alle dagen te hoog.
Komt nog bij dat de HA zegt dat ik het toch zal moeten nemen, ziek of niet ziek. Maar dat is toch geen doen? Bloeddruk moet goed zijn, ziek zijn doet er niet toe bij haar . Pff…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.