Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Verder veel in huis aan de slag en naar het werk. Druk op mijn manier  met ditjes en datjes.  Geestelijk  heb ik het momenteel wat lastig en dat duw ik weg door hard te werken. Zo heb ik dat vroeger ook geleerd van huis uit. Verder lees ik heel veel. Heb dit jaar al ruim 30 boeken  gelezen.  Op die manier probeer ik mijn hoofd stil te zetten. Lukt vrij aardig op wat momenten na.

Goed nieuws Lientje!

Rustig hier.
Ik had een kort nachtje  na een drukke avonddienst die verder prima verlopen is gelukkig.  Hielp ook wel dat ik niet met een helpende maar een verpleegkundige stond.

Vandaag is dochter jarig en gaan we lekker  uit eten. Verder wil ik nog naar de stort, spullen wegbrengen naar de kringloop en als ik me straks nog zo fit voel als nu even de markt in de stad over.
Ik ben de laatste weken flink aan het opruimen in huis, het wordt hier erg netjes en schoon. Verder lees ik erg veel. Heb behoorlijk  last van spanning en stress de laatste tijd en zo probeer ik dat wat weg te " werken  " . Is mijn manier om met problemen om te gaan, zo heb ik dat vroeger geleerd. Misschien niet helemaal de juiste  maar het werkt. 

Gefeliciteerd met jullie dochter Lientje.

Ambra schreef op 06-03-2025 om 08:50:

Gefeliciteerd met jullie dochter Lientje.

Dank je Ambra!😘

Nog gefeliciteerd Lientje! Al had ik dat gisteren volgens mij al gedaan

Ik heb een drukke week achter de rug, en helaas drie keer migraine deze week. Niet fijn. Het blijft een onvoorspelbare ziekte waar je niet echt grip op kunt krijgen. (Het is dus niet zo dat ik door drukte meer aanvallen heb.)

Eind deze maand nog weer naar de pijnpoli. En toch eens bedenken of ik naar de huisarts zal voor de toegenomen symptomen na het ongeluk. Zo balen dat je op deze manier altijd patiënt blijft. 

Thnx Alcedo. 
Zou het idd wel doen even overleggen met je huisarts.  Vervelend dat je klachten blijft houden zeg.

Hier gaat het ( even afkloppen  ) fysiek best goed. Werk gaat lekker. Huis opruimen/ schoonmaken/ bijhouden  gaat lekker. Paard kom ik niet  heel vaak meer , dochter doethet nu nagenoeg  helemaal zelf. Af en toe ga ik mee voor de gezelligheid. Verder zwem ik weer wekelijks.  Lees veel. 
Geestelijk  is het een lastige periode. Ik hoop dat het vanaf april/ half april beter zal gaan .

Fijn dat het op fysiek aspect lekker gaat Lientje. Ik snap wel dat dit mentaal een heftige tijd is voor jullie

Ook fysiek helaas nu weer even een terugval. Overdag werken  en 's avonds  klussen bij pleegkind  in zijn nieuwe huis , is wat teveel van het goede. Gisteravond veel pijn gehad. Kort nachtje slaap. Nu gaat het wel weer. Herstel wel redelijk  vlot maar moet vandaag ( vrije dag ) wel even wat rustiger aan doen. Vanavond weer klussen. 

Rustig aan doen wil ik eigenlijk niet. Geeft te veel tijd tot piekeren. Eens kijken of ik misschien  nog wat afleiding  kan vinden  in een boek. Maar  mis wat concentratie  de laatste week. 

Ik heb echt geestelijk een behoorlijke  terugval momenteel.  Vannacht nauwelijks  geslapen.  Dochter is totaal ingestort, niet handig  met het oog op komende week maar zeer zeker wel begrijpelijk.  Met zus gaat het ook niet goed. Pleegkind loopt ( onnodig  ) te paniekeren en man zit er ook doorheen. Ondertussen probeer ik rustig te blijven en alle ballen hoog te houden maar het lukt mij ook ff niet meer.  Vanmorgen dus maar even hardop tegen mezelf gezegd dat ik de lat voor mezelf even lager moet leggen en wat liever voor mezelf  moet zijn.  Wat me meteen wéér een huilbui opleverde.
Ik weet gewoon ff niet hoe of wat ik moet verder. Kan mijn zorgen en stress verder ook bij niemand kwijt, en hoewel ik dat liever dus niet doe, zet ik het toch hier maar even neer. Misschien  helpt dat iets.

Sorry daarvoor. Lees er maar snel overheen als het jullie ergert. Voorzover er hier nog enig sprake is van lezen, want het topic is vrij rustig verder...

loop je nog bij een psycholoog lientje? Er gebeurt nu veel in je leven, misschien is het wel fijn om bij een hulpverlener je verhaal te doen. 

Broodjebrie schreef op 13-03-2025 om 09:56:

loop je nog bij een psycholoog lientje? Er gebeurt nu veel in je leven, misschien is het wel fijn om bij een hulpverlener je verhaal te doen.

Nee. Wachtlijsten zijn lang. En ik sta daar niet op. Dochter moet zich ook weer opnieuw aanmelden.  Toen ze de aangifte deed 2 jaar terug, heeft ze gevraagd of haar behandeldossier open mocht blijven, zodat ze een afspraak kon maken als het niet ging. De reactie: we hebben je genoeg handvaten gegeven, je moet het nu verder zelf doen. Dossier gesoten. Nu moet zij ook dus weer opnieuw  op de wachtlijst. En die is lang. Erg lang.

Ook de POH hier heeft zelfs een wachtlijst tegenwoordig.  Ik gun mijn plaatsje dan eerder aan dochter. Die heeft het harder nodig.

oh ja die wachtlijsten..heel frustrerend.
En via je werkgever? Volgens mij moet elke werkgever (vooral in de zorg) iemand hebben waarmee je kunt praten. En anders heb je nog de bedrijfsarts waar je een afspraak mee kunt maken.

Broodjebrie schreef op 13-03-2025 om 10:16:

oh ja die wachtlijsten..heel frustrerend.
En via je werkgever? Volgens mij moet elke werkgever (vooral in de zorg) iemand hebben waarmee je kunt praten. En anders heb je nog de bedrijfsarts waar je een afspraak mee kunt maken.

Via werkgever is wellicht wel mogelijk.  Vooralsnog heeft het mijn werk og niet beïnvloed maar ik heb er idd al over nagedacht.  Dochter had ook begeleiding via werkgever maar om een of andere reden is dat ook weer gestopt. Mocht maar max aantal keer ofzo?🤔. 

Jeetje, Lientje, wat naar allemaal. Je krijgt het wel voor de kiezen.
Ik heb het even niet zo helder voor de bril, maar komende week is de rechtszaak?
Ik hoop dat je inderdaad de lat wat lager legt, want je hebt het best zwaar, zo te lezen. Ik hoop ook dat er een moment komt, dat jij niet steeds degene bent die alle ballen hoog houdt.
Voor nu wens ik je veel sterkte! En vooral hier je verhaal doen. Er zijn mensen die je lezen. Ik lees je!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.