Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Ik kreeg vandaag bericht dat de verzekering gaat uitkeren, dat is lekker vlot. Fijn dat dan alles is afgehandeld omtrent het ongeluk. Kan ik dat achter me laten. Ik merk dat het soms opeens 'oppopt'. Heel vervelend. 
Man is inmiddels weer helemaal hersteld gelukkig. 

Dank voor  het opschrijven  Picunia!

Fijn Alcedo  dat alles geregeld  is.

Leidinggevende  heeft gebeld  om te vragen  hoe het gaat. Goed gelukkig nu. Alleen bij druppelen nog gevoelig qua pijn. Ik ga vanmiddag  weer zwemmen.  Net boven wat opgeruimd  en  zo nog wat aan de was doen en stofzuigen  beneden.  Nu even aan de koffie. 
Mijn normale  pijn is wat wisselend maar niet  heftig. Waarschijnlijk door  het vele rusthouden gisteren dat het onder controle  is. Geestelijk gaat het even wat minder. Gaat wel weer goed komen vanaf zaterdag. Dan werk ik 5 van de 6 dagen met één dag vrij ertussen waarin ik mijn oogbehandeling van mijn andere oog heb. Heb ik geen tijd om te piekeren.  Dat heb ik nu helaas  te veel. Eigenlijk  moet ik flink aan het werk maar heb de puf niet. Op mijn werk moet ik wel gedwongen  dus dat komt dan wel weer goed  hoop ik.

lientje,  fijn dat het goed gaat. Je geeft aan dat het druppelen nog gevoelig is. Je oog is dus nog niet helemaal genezen en zwemwater is vies. Ik zou geen risico lopen en nog niet gaan zwemmen. 

Moyrrie schreef op 12-02-2025 om 10:46:

lientje, fijn dat het goed gaat. Je geeft aan dat het druppelen nog gevoelig is. Je oog is dus nog niet helemaal genezen en zwemwater is vies. Ik zou geen risico lopen en nog niet gaan zwemmen.

Ik heb het nagevraagd  en had geen beperkingen.  Mag alles. Bukken , tillen  en ook zwemmen.  Bovendien ga ik niet met mijn hoofd onder water hoor. Daar heb ik een trauma van.  Er kunnen dus hooguit verdwaalde druppels chloor of chloordampen in mijn oog komen. Maar het mag van de arts. Ga uiteraard  niet op eigen houtje zonder toestemming  dat doen.😅

lientje69 schreef op 12-02-2025 om 10:50:

[..]

Ik heb het nagevraagd en had geen beperkingen. Mag alles. Bukken , tillen en ook zwemmen. Bovendien ga ik niet met mijn hoofd onder water hoor. Daar heb ik een trauma van. Er kunnen dus hooguit verdwaalde druppels chloor of chloordampen in mijn oog komen. Maar het mag van de arts. Ga uiteraard niet op eigen houtje zonder toestemming dat doen.😅

Het was ook alleen een laserbehandeling toch? Geen wond in het oog nu?

Alcedo schreef op 12-02-2025 om 21:12:

[..]

Het was ook alleen een laserbehandeling toch? Geen wond in het oog nu?

Ze maken een gaatje met de laser in je oog boven de iris. Dus wel een soort wondje.

lientje69 schreef op 12-02-2025 om 21:24:

[..]

Ze maken een gaatje met de laser in je oog boven de iris. Dus wel een soort wondje.

Ok, dat klinkt ook wel logisch eigenlijk ja…

Hoe gaat het nu? Voel je er nog iets van?

Alcedo schreef op 13-02-2025 om 21:09:

[..]

Ok, dat klinkt ook wel logisch eigenlijk ja…

Hoe gaat het nu? Voel je er nog iets van?

Gaat  goed. Alleen  als ik de antibiotica druppel is het even gevoelig. Eerste dag bleef dat bijna 2 uur nabranden. Gisteren nog maar een half uur. En nu is het na 15 minuten over. Dus er zit verbetering  in. Verder kan ik alles, geen last van zichtproblemen verder. Maandag linkeroog. Daarna  wel drie dagen werken ( en ervoor ook nog 2 ) dus dat gaat pittig worden. Qua zicht zal ik er niet veel last van hebben, alleen het branderige gevoel zal even vervelend  zijn verwacht  ik.

Dochter rijdt me maandag. Al had ik denk ik zelf ook wel kunnen  rijden.

Heel veel sterkte en succes morgen Lientje!

Alcedo schreef op 16-02-2025 om 19:52:

Heel veel sterkte en succes morgen Lientje!

Thx Alcedo!

En achter de rug. Ben zo blij het gehad te hebben dat ik een cake in de oven heb staan nu. Vanmiddag maar wat rustiger aan, heb net nog een naaiklusje gedaan en er draait een was. Alleen nog eten koken straks. Verder moet ik even bedenken hoe of wat, heb weer behoorlijke hoofdpijn ( bijwerking van de ingreep  , had ik vorige week ook ) dus weet nog niet wat ik wil . Tv, boek, telefoon, allemaal net even vervelend met hoofdpijn. Wandelen  wil ik nu even niet ( koud op mijn oog, is toch een wondje) 
Dus maar een beetje bankhangen en suffen denk. Weet het verder ook even niet.

lientje69 schreef op 17-02-2025 om 14:21:

En achter de rug. Ben zo blij het gehad te hebben dat ik een cake in de oven heb staan nu. Vanmiddag maar wat rustiger aan, heb net nog een naaiklusje gedaan en er draait een was. Alleen nog eten koken straks. Verder moet ik even bedenken hoe of wat, heb weer behoorlijke hoofdpijn ( bijwerking van de ingreep , had ik vorige week ook ) dus weet nog niet wat ik wil . Tv, boek, telefoon, allemaal net even vervelend met hoofdpijn. Wandelen wil ik nu even niet ( koud op mijn oog, is toch een wondje)
Dus maar een beetje bankhangen en suffen denk. Weet het verder ook even niet.

Dat lijkt me het meest verstandig. Even terugschakelen..

Ambra schreef op 17-02-2025 om 19:18:

[..]

Dat lijkt me het meest verstandig. Even terugschakelen..

Heb even liggen  slapen. Hoofdpijn  begint nu af te nemen. 

Wat fijn dat het achter de rug is, Lientje. Hopelijk gaat het steeds beter.

Hier het afgelopen druk geweest met de verjaardag van man, die we zondag hebben gevierd. Er kwamen twaalf mensen, niet echt veel, maar vroeg wel wat georganiseer. En heel veel boodschappen en soep en hapjes maken. Toen iedereen weer was vertrokken, de dikste rommel opgeruimd en toen naar bed gegaan. Ik lag er om half 10 in en werd om 10 uur ‘‘s ochtends weer wakker. Ik was dan ook heel moe.

Sindsdien heb ik erge pijn in mijn rug. Hopelijk gaat het vandaag beter.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.