Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

ik zie op tegen die warmte, kan er heel slecht tegen.

ik kan niet meer inloggen op Viva, heel irritant. Wachtwoord opnieuw instellen werkt ook niet.

Wat Lientje een tijdje geleden ervaarde in die groep, ervaar ik nu een beetje. Het zet me aan het denken. Het triggert ook dingen uit het verleden. Jammer dat dat zo moet lopen. Misschien begrijp ik je nu nog beter Lientje.

Dikke knuffel BB. Ik vind het enorm goed dat je de dingen nu aanpakt

Alcedo schreef op 05-04-2024 om 15:48:

ik kan niet meer inloggen op Viva, heel irritant. Wachtwoord opnieuw instellen werkt ook niet.

Wat Lientje een tijdje geleden ervaarde in die groep, ervaar ik nu een beetje. Het zet me aan het denken. Het triggert ook dingen uit het verleden. Jammer dat dat zo moet lopen. Misschien begrijp ik je nu nog beter Lientje.

Dat met Viva hoor je steeds  vaker . Ze prijzen zichzelf  de markt uit op die manier. Het  lukte bij mij toen ook niet meer, dus vandaar nu maar helemaal  naar hier verkast.

Wij hebben vandaag  een nieuwe keuken  gekocht.  Nog meer verbouwen  dus.  
Maar goed dan is de kamer en keuken strals weer klaar voor de komende  25 jaar. Dan nog de bovenverdieping  , badkamer, nieuw dak en nieuwe kozijnen.  En muren buiten stucen. En dan zijn we klaar.  We zijn nog wel ff zoet dus.

Alcedo schreef op 05-04-2024 om 15:48:

Dank je wel

Ah, dat probleem had ik dus ook met viva. Ik lees er soms nog wel, maar ga geen nieuw account meer aanmaken.

Lientje, ik ben trots op je. Wat goed dat je die dienst niet hebt opgepakt! Jammer, dat je je nu schuldig voelt. Is echt niet nodig, want ‘Nee’ is ook een antwoord. De (vertegenwoordigers van de) organisatie had(den) daar ook geen moeite mee naar jou toe. Ik hoop dat je vrije dagen je goed gaan doen. Doen jullie de verbouwing helemaal zelf of laten jullie die doen? Het moment lijkt wel wat slecht gekozen, gezien je ‘state of mind’. Maar ik weet het, soms kan het niet anders.
Je bent natuurlijk een bikkel. Je komt hier wel doorheen. Sterkte!!

BroodjeBrie, jij ook veel sterkte. Eens met Alcedo, dapper dat je dingen nu aanpakt. Daar hoort dan wel bij, dat er dingen uit het verleden weer naar boven komen. Dat is moeilijk, maar goed om onder ogen te zien.

Alcedo, vervelend dat je niet tegen warmte kan. Het is maar één dag, misschien valt het wel mee. We gaan natuurlijk wel de warme(re) periode tegemoet. Heb je bijvoorbeeld een airco?

Mijn man heeft een motor gekocht. Hij wil heel graag dat ik deze hobby met hem deel. Ik wil niet op voorhand ‘nee’ zeggen, dus we gaan vandaag een tochtje maken. Inmiddels lijkt het tochtje een tocht te worden en ik zie er verschrikkelijk tegen op. Hoe gaat het met mijn rug, bijvoorbeeld. Ik zit achterop, hoe ga ik om met het niet in control zijn.
Ik wil zijn enthousiasme niet temperen. We zullen zien hoe het gaat bevallen.

Lastig Picunia, maar ik zou toch nee zeggen geloof ik. Als je er zo tegenop ziet is het alleen maar eng en ben je extra gespannen lijkt me.
Sterkte als je het wel doet!

Ik vond het fantastisch! Ik ben helemaal om. Om 10 uur vertrokken en net weer thuis. 210 kilometer gereden. Onderweg geluncht. Mijn rug heeft zich wonderwel goed gehouden, maar nu wel pijn. Ik heb besloten dat ik vaker met hem mee ga, maar niet elke keer. Als het me steeds zo vergaat als nu, is het erg leuk. Nu even bijkomen.

Dank je Picunia  voor de lieve  reactie. 
En wat fijn dat je het leuk vond met man! Samen  een nieuwe  hobby. Mij maak je niet  blij met op de motor rijden.  

Ja we doen alles zelf qua verbouwen. Waar het begon met een nieuwe  bank, is het inmiddels  een mega project  geworden waarbij gehele kamer én keuken  vernieuwd worden. Zijn we in elk geval  voor de komende  25 jaar weer klaar.  Voor nu is de timing  waardeloos  inderdaad.  Maar goed, we slaan  ons er wel doorheen. 

Werken  kost me veel energie  momenteel.  Dus ondanks  het verbouwen  zal de week " rust " me waarschijnlijk  toch wel goed doen. Hoop ik. 

Broodjebrie, ben jij nu thuis of toch nog aan het werk ook?  Veel sterkte met alles!

Lientje, een week bezig zijn met verbouwen kan je hoofd ook leegmaken. Even weg van werk is ook wel lekker. En dan nog twee weken werken en dan klaar bij deze organisatie?

lientje69 schreef op 06-04-2024 om 17:26:

Broodjebrie, ben jij nu thuis of toch nog aan het werk ook? Veel sterkte met alles!

Ik ben weer aan het werk, maar gaat nog niet erg van harte. Leidinggevende heeft liever dat ik wel blijf werken. Ik kijk het per dag hoe het gaat, Leidinggevende probeer ik zo min mogelijk te spreken.

Picunia schreef op 06-04-2024 om 17:48:

Lientje, een week bezig zijn met verbouwen kan je hoofd ook leegmaken. Even weg van werk is ook wel lekker. En dan nog twee weken werken en dan klaar bij deze organisatie?

Ja klopt. En dan weer 2 vrije weken

15 mei start ik bij de nieuwe  organisatie. 

Broodjebrie schreef op 06-04-2024 om 17:49:

[..]

Ik ben weer aan het werk, maar gaat nog niet erg van harte. Leidinggevende heeft liever dat ik wel blijf werken. Ik kijk het per dag hoe het gaat, Leidinggevende probeer ik zo min mogelijk te spreken.

Denk om jezelf. We gaan altijd maar door omdat we ons niet willen  " aanstellen " maar je lichaam geeft vaak aan dat het klaar is. Helaas... 

Ik heb vandaag  wederom tranen gelaten  op mijn werk vreselijk.  Het voelt zo stom en kinderachtig  maar mijn lijf en geest zijn gewoon bijna op ofzo.

Ik kijk inderdaad  uit naar een weekje verbouwen. Verstand op nul , geen verantwoording  en zien dat het opknapt. 

lientje69 schreef op 06-04-2024 om 19:12:

[..]

Denk om jezelf. We gaan altijd maar door omdat we ons niet willen " aanstellen " maar je lichaam geeft vaak aan dat het klaar is. Helaas...

Ik heb vandaag wederom tranen gelaten op mijn werk vreselijk. Het voelt zo stom en kinderachtig maar mijn lijf en geest zijn gewoon bijna op ofzo.

Ik kijk inderdaad uit naar een weekje verbouwen. Verstand op nul , geen verantwoording en zien dat het opknapt.

Ja, ik weet het. Het voelt ook dubbel. Het is wel fijn om mijn cliënten te zien maar zodra ik in de auto stap ben ik gesloopt. 

Daarbij speelt er privé nog meer sinds kort, dus het is net of alle pech nu tegelijk komt. Alhoewel het ergens ook goed uitkomt want dit kan ik met therapie verwerken. Maar er komen wel veel emoties los en dat kost bakken energie.

Fijn, Lientje, het is te overzien en dan kun je vertrekken!

BroodjeBrie, goed dat je nog wel werkt. Het kan je structuur en regelmaat bieden en dat kan fijn zijn. MITS je het aan kan, maar zo klinkt het niet. Dat je leidinggevende vindt dat je moet blijven werken is niet aan haar/hem. Overleg anders met de bedrijfsarts als het niet goed gaat, je zal niet de eerste zijn, waarvan de bedrijfsarts zegt, “blijf maar even thuis”.
Vervelend dat er dan ook weer van alles bijkomt. Sterkte en doe wat goed is voor jou!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.