Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
03-04-2024 om 09:26
Picunia schreef op 02-04-2024 om 21:37:
Is het dan niet een idee om, als dat mogelijk is, uit te bouwen? Of als dat niet lukt, een box te huren, waar je spullen in kunt opslaan die je niet vaak nodig hebt? Of een grote opruiming doen? Er is soms best wel ruimte te winnen, als je spullen het huis uit doet.
Uitbouwen gaat niet.
Man heeft een collectie (best waardevol en geen onzindingen) en dat neemt het meeste ruimte in. Een opslagbox of iets is niet echt een optie dus.
We moeten de boel gewoon een beetje opnieuw opruimen zodat het in elk geval wat netter lijkt. En accepteren dat het voorlopig zo blijft.
lientje69
03-04-2024 om 12:50
Ik heb vandaag barstende hoofdpijn en huilbuien. Moet nog werken ook.
Dossier voor rechtzaak dochter is ook binnen. Erg heftig. We zijn op eenderde met lezen nu..
Broodjebrie
03-04-2024 om 14:18
lientje69 schreef op 03-04-2024 om 12:50:
Ik heb vandaag barstende hoofdpijn en huilbuien. Moet nog werken ook.
Dossier voor rechtzaak dochter is ook binnen. Erg heftig. We zijn op eenderde met lezen nu..

Picunia
03-04-2024 om 21:52
Ach Lientje, het is ook wel veel allemaal. Geef er maar aan toe, dan voel je je vaak weer wat beter. Sterkte!
Alcedo, opruimen en dingen ordenen creëren ruimte in je huis, maar ook in je hoofd. Hoe gaat het met de pijn?
lientje69
04-04-2024 om 05:58
Krap 4 uurtjes geslapen vannacht. Nu zit ik alweer een uur beneden op de bank. Wat baal ik hiervan, dit gaat me vandaag weer opbreken uiteraard. Maar na een uur draaien en woelen in bed ben ik er toch maar uitgegaan.
Picunia
04-04-2024 om 22:15
Ik word altijd heel duf van een luisterboek, val er ook bijna altijd van in slaap (is in de auto niet handig). Heb je dat al eens geprobeerd? Het helpt in elk geval tegen piekeren.
lientje69
05-04-2024 om 08:33
Nee nog niet geprobeerd. Afgelopen nacht gelukkig iets beter geslapen. Het niet slapen komt deels ook door stress vrees ik. Met het gedoe rond mijn werk, de zorgen om dochter en man die al maanden thuis zit ( zit er geestelijk en lichamelijk ook behoorlijk doorheen ) , het verbouwen thuis , de mantelzorg voor moeder , je zou van minder van het padje kunnen raken.
Nu ook weer noodoproep van het werk , collega haar moeder gaat slecht. Normaal zou ik zo inspringen ondanks dat ik volgende week vrij heb. Maar nu , doordat het geestelijk hier ook niet gaat, én alles wat er gebeurt is daar waardoor ik er weg ga, voel ik me niet geroepen. Het gaat gewoon niet. Waardoor ik me weer schuldig voel naar de collega's toe. Ik ben nl de enige die echt kan en beschikbaar is. Rest is ziek, heeft school of al een andere dienst op die dag. Maar ik sleep me nu al door de ( werk ) dagen heen. Het gaat gewoon écht niet...
lientje69
05-04-2024 om 08:35
Afgelopen woensdag had ik avonddienst en ik heb alleen maar lopen huilen op het werk. Heb mijn dienst wel netjes uitgewerkt maar het illustreert hoe ik er momenteel aan toe ben. 
Broodjebrie
05-04-2024 om 08:41
lientje69 schreef op 05-04-2024 om 08:35:
Afgelopen woensdag had ik avonddienst en ik heb alleen maar lopen huilen op het werk. Heb mijn doenst wel netjes uitgewerkt maar het illustreert hoe ik er momenteel aan toe ben.
Teken aan de wand.. ik ken het helaas.
Alcedo
05-04-2024 om 09:16
lientje69 schreef op 05-04-2024 om 08:35:
Afgelopen woensdag had ik avonddienst en ik heb alleen maar lopen huilen op het werk. Heb mijn dienst wel netjes uitgewerkt maar het illustreert hoe ik er momenteel aan toe ben.
Een teken aan de wand Lientje, en iets dat je serieus moet nemen... 
Alcedo
05-04-2024 om 09:16
Broodjebrie schreef op 05-04-2024 om 08:41:
[..]

lientje69
05-04-2024 om 10:46
Broodjebrie schreef op 05-04-2024 om 08:41:
[..]
Jij ook sterkte dan broodjebrie.
Noglangnietjarig
05-04-2024 om 14:18
lientje
jij moet en kunt de hele wereld niet op je nek nemen, jij en je gezin gaan voor.
Hoe jammer t ook voor je werk (dat bedrijf) is, daar moet je je nu niet meer druk over maken.
Dit gaat nog ten koste van jezelf zo.
Over die droomsap, ik was er eerst ook best lyrisch over, maar had soms zomaar dat het niets deed.
Ik heb nog een restje staan, voor af en toe, dan werkt t nog wel(eens).
Fijn weekend, kan me niet voorstellen dat het morgen 20+ gr wordt door al die regen die er steeds met bakken vol valt.
Hai!