Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Broodjebrie
14-02-2024 om 17:51
wat een pech heb jij toch alcedo 
Hopelijk vind je nog een fysiotherapeut voor je man lientje.
lientje69
14-02-2024 om 17:54
Hopelijk is het de juiste antibiotica Alcedo!
En ja, de zesde belde terug en had morgen toevallig een uitvaller. Dus gelukkig kan hij morgen eind van de dag heen.
lientje69
15-02-2024 om 10:54
Mijn fysio ook weer gehad vanmorgen. Ging redelijk, de pijn in mijn heup neemt eindelijk af. Nu inzetten op kracht krijgen. Vanmiddag werken tot 23 uur vanavond. Maandag een gesprek met LG , ik zie er vreselijk tegenop.
Picunia
16-02-2024 om 01:53
Ach Lientje, wat verwacht je van het gesprek dat je daar zo tegenop ziet? Er kan je niets gebeuren, volgens mij heb je een vast contract. En wordt er wel moeilijk gedaan over je uren, dan kun je laten vallen, dat je niet méér kunt werken en misschien wel genoodzaakt bent om dan een andere baan te zoeken. In de zorg is werk zat. Maar dat zal je LG ook wel weten.
Hopelijk gaat het nu wat beter met je heup.
Ik had afgelopen week mijn heup overbelast. Woensdag fysio gehad en het gaat weer wat beter. Maar deed flink pijn, lopen was moeilijk.
lientje69
16-02-2024 om 07:30
Picunia schreef op 16-02-2024 om 01:53:
Ach Lientje, wat verwacht je van het gesprek dat je daar zo tegenop ziet? Er kan je niets gebeuren, volgens mij heb je een vast contract. En wordt er wel moeilijk gedaan over je uren, dan kun je laten vallen, dat je niet méér kunt werken en misschien wel genoodzaakt bent om dan een andere baan te zoeken. In de zorg is werk zat. Maar dat zal je LG ook wel weten.
Ik had afgelopen week mijn heup overbelast. Woensdag fysio gehad en het gaat weer wat beter. Maar deed flink pijn, lopen was moeilijk.
Het gaat niet om mijn uren. Het gaat om salaris. En dan kunnen ze zeggen, de anderen hebben een nieuw contract, jij krijgt er niks bij. Ik verdien dus minder dan degene die nu net van school komen. Of boosheid: waarom praten jullie onderling over salarissen, dat is niet de bedoeling.
En ik weet gewoon niet goed hoe ik het gesprek moet starten. Want hier ben ik per toeval achtergekomen en ik had het achteraf liever niet geweten..Mijn uren kunnen ze het niet over hebben. Ik werk veel. Ben nooit ziek ondanks mijn chronische pijn. Werk vaak meer dan mijn contracturen. Vang diensten op. Heb niet voor niets dit jaar zo veel vrij, heb een stortvloed aan plusuren/ bovenwettelijke en vakantieuren staan.
Ambra
16-02-2024 om 08:38
praten over je salaris is niet verboden he.
Maar jullie zitten in een CAO, dus de anderen zijn blijkbaar bij hun start in een hogere schaal of met meer tredes terecht genomen? Je kunt daarover evt ook nog HR eens bellen, hoe dat zit. Dan weet je iets meer voordat je het gesprek in gaat. En bedenk, je bent hard nodig. Aangeven dat je evt elders wilt gaan kijken kan ook geen kwaad.
lientje69
16-02-2024 om 08:40
Ambra schreef op 16-02-2024 om 08:38:
praten over je salaris is niet verboden he.
Maar jullie zitten in een CAO, dus de anderen zijn blijkbaar bij hun start in een hogere schaal of met meer tredes terecht genomen? Je kunt daarover evt ook nog HR eens bellen, hoe dat zit. Dan weet je iets meer voordat je het gesprek in gaat. En bedenk, je bent hard nodig. Aangeven dat je evt elders wilt gaan kijken kan ook geen kwaad.
Ja , ik startte in trede 0 fwg 35. Was niet onderhandelbaar werd er toen gezegd. Collega's die nu hun diploma kregen , starten in trede 3.
Ik ben nu net , deze maand , 2 jaar na diplomering, naar trede 2 opgeschoven...
Moyrrie
16-02-2024 om 09:13
lientje69 schreef op 16-02-2024 om 07:30:
[..]
Het gaat niet om mijn uren. Het gaat om salaris. En dan kunnen ze zeggen, de anderen hebben een nieuw contract, jij krijgt er niks bij. Ik verdien dus minder dan degene die nu net van school komen. Of boosheid: waarom praten jullie onderling over salarissen, dat is niet de bedoeling.
En ik weet gewoon niet goed hoe ik het gesprek moet starten. Want hier ben ik per toeval achtergekomen en ik had het achteraf liever niet geweten..Mijn uren kunnen ze het niet over hebben. Ik werk veel. Ben nooit ziek ondanks mijn chronische pijn. Werk vaak meer dan mijn contracturen. Vang diensten op. Heb niet voor niets dit jaar zo veel vrij, heb een stortvloed aan plusuren/ bovenwettelijke en vakantieuren staan.
Je kunt beginnen zoals je hier schrijft.
Je bent er bij toeval achtergekomen dat starters meer betaald krijgen. Jij wil graag gelijk behandeld worden en in trede 5 ingedeeld worden.
Bekijk het zakelijk, rustig en houdt stand in het gesprek. Blijf herhalen dat je gelijk behandeld wil worden in deze. En trap niet in het "we hebben helaas geen budget meer". De starters konden ze ook hoger indelen.
Heel veel succes. Je kunt het en je bent elke cent waard.
Moyrrie
16-02-2024 om 09:16
Picunia schreef op 16-02-2024 om 01:53:
Beterschap picunia. Was je vannacht wakker van de pijn? Ik zag je berichtje verschijnen toen ik ook wakker was van de pijn. Ik had alleen geen fut om te reageren.
Picunia
16-02-2024 om 12:17
Nee, Moyrrie, gelukkig niet van de pijn. Het gezeik met schoonzuster heeft een hoogtepunt bereikt en dat hield en houdt mijn gemoederen nogal bezig (man is er heel rustig onder, zegt dat hij dit stadium inmiddels voorbij is). Vervelend dat jij niet kon slapen van de pijn. Gaat het nu beter?
Lientje, de tips van Moyrrie zijn heel goed. Ik hoop dat je die gaat gebruiken om hebt gebruikt. Laat je niet afschepen! Je bent een gewaardeerde kracht (zie al het positiefs wat je beschrijft) en het maakt mij boos dat jij zo wordt behandeld. Idioot ook, dat de LG denkt te kunnen beslissen of jullie onderling al of niet over salarissen mogen praten. Dat ze commentaar op heeft, zegt wel dat dit allemaal geen schoonheidsprijs verdient.Dus, kom voor jezelf op! Je weet wel wat je waard bent. Zet ‘m op!
lientje69
16-02-2024 om 12:36
Het is een hij. En ik denk dat hij dat gaat zeggen omdat ik hem een beetje ken. Maar daar kan ik ook naast zitten. Dat hoop ik maar. Dat hij zegt, oh dit is niet goed gegaan, hier heb jij trede 5
. Scheelt zo 200 per maand...
Ik heb wat zwaardere sloopdingen gedaan omdat man het in zijn rug heeft. We zijn weer een stukje verder. Daarna drie kwartier gezwommen. Laag tempo ivm heup. Nu eten want zo naar moeder . Dochter is hier erg verdrietig want verkering is uit. Hoop voor haar dat het nog goed komt, maar dan wil ik eerst even een hartig woordje met hem spreken. Want de reden waarom is bijzonder onvolwassen...