Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
27-12-2023 om 12:27
MrsMary schreef op 27-12-2023 om 12:09:
Ik begrijp nog altijd wat je schrijft, Lientje. Ik zie dan gewoon voor me hoe moe je bent. Nog één dienst en dan kun je even bijkomen.
wij hebben net een nieuwe vaatwasser en nu valt me pas op hoe slecht de oude het deed. En toch moest hij eerst helemaal stuk voor ik vind dat er een andere moet komen. Zuinigheid, dat krijg ik er maar niet uit.
Dus ik denk dat jouw nieuwe wasmachine ook een hele verbetering zal zijn.
Haha, ja mijn vaatwasser is ook helemaal af ja. Maar hij doet het nog steeds, dus geen nieuwe idd. Pas als hij het echt niet meer doet. Mijn wasmachine deed het nog prima, maarja, hij sloeg vast en vloog in brand... gelukkig was ik thuis.
Picunia
27-12-2023 om 13:56
Ik hoop dat je het wel leuk gehad hebt, Alcedo. Dan is de vermoeidheid de moeite waard.
Nog één avonddienst, Lientje! Dan een paar dagen vrij. Het is je gegund.
Ik heb af en toe kramp, o.a. in mijn benen. Vannacht had ik dat weer, maar zo pijnlijk had ik het nog nooit gehad. Ik probeerde naar de WC te komen, maar dat werd bemoeilijkt door de pijn, ik kon bijna niet lopen. Ik werd misselijk van de pijn. En voor ik het door had, viel ik flauw. Nu een tand door de lip, voortand een stuk naar boven geschoten en pijnlijke jukbeenderen, neus, kaak en kin. En een pijnlijke knie en schouder. En enorme hoofdpijn. Naar de tandarts geweest en wou ook naar de huisarts, maar die heeft vakantie. Ik doe maar rustig aan, want voel me niet geweldig. Het zal wel blauw gaan worden.
lientje69
27-12-2023 om 13:58
Jeetje Picunia, dat klinkt niet goed. Hou jezelf goed in de gaten en anders de HAP bellen hoor!!
lientje69
27-12-2023 om 23:49
Nou , het was bepaald geen rustige avonddienst . Heb mijn kilometers wel weer gelopen. Om nog maar te zwijgen over wat het geestelijk met je doet. Pff, het wordt wel steeds pittiger hoor. Gelukkig kon ik bij een bewoner die echt niet te hanteren was een beroep doen op de ervaren collega van de andere afdeling.
Heb verder behoorlijk mijn handen vol gehad.
Nu lekker een paar dagen vrij. Eerst maar eens uitslapen morgenochtend. En duimen dat ik nu eens een goede nacht heb....
lientje69
28-12-2023 om 06:16
Nou, geen succes hoor. Al 7 keer eruit geweest om te plassen. Nu klaarwakker alweer. Hoestbuien, pijn, het stormt hier weer eens en mijn hele huis staat te schudden. Waarom kan ik toch niet gewoon slapen??? 
lientje69
28-12-2023 om 06:18
Picunia schreef op 28-12-2023 om 05:12:
ik duim met je mee.
Jij ook al vroeg wakker. Gaat het een beetje met je?
Picunia
28-12-2023 om 17:00
Balen dat je weer zo’n onrustige nacht had. Gelukkig ben je nu vrij.
Met mij gaat het niet zo goed. Eten lukt bijna niet meer en praten is ook lastig. En enorme hoofdpijn. Maar vandaag of morgen is het ergste achter de rug en hoop ik dat er niet hele heftige blauwe plekken in mijn gezicht bijkomen.
lientje69
28-12-2023 om 17:15
Picunia schreef op 28-12-2023 om 17:00:
Balen dat je weer zo’n onrustige nacht had. Gelukkig ben je nu vrij.
Met mij gaat het niet zo goed. Eten lukt bijna niet meer en praten is ook lastig. En enorme hoofdpijn. Maar vandaag of morgen is het ergste achter de rug en hoop ik dat er niet hele heftige blauwe plekken in mijn gezicht bijkomen.
Ben je wel bij dd HA geweest Picunia? Hou veel, heel veel rust, want annders kan de hoofdpijn ( en aanverwante problemen als overprikkeling, geheugenverlies en concentratie problemen ) chronisch worden!!
Pas goed op jezelf!
lientje69
28-12-2023 om 22:35
De fysio heeft er even goed ingehakt vanmiddag. Ik heb me toch een ( na) pijn!
Inmiddels 3 van de zes weken die hij schatte dat het zou duren gehad. Hoop maar dat ik dan nu het ergste gehad heb.
Mijn eerste vrije dag alweer voorbij. Weinig gedaan. Wat huishouden, klein stukje gewandeld, fysio en ik probeer nu nog mijn boek uit te lezen, moet ze morgen inleveren. Kon er slecht inkomen dit boek, maar nu schiet het op .
Layka.12
28-12-2023 om 23:18
Lientje, het is weer pittig bij je als ik het lees. Het houdt niet echt over he?!
Sterkte er mee.
Picunia wat klinkt dat rot voor je. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Jij ook sterkte.
Ik heb een bang hondje naast me liggen in bed. Er wordt al aardig geknald hier.
Ik ben elk jaar weer blij als het achter de rug is. Zo sneu voor de dieren die bang zijn.
Ik heb al een paar dagen een fikse uitbraak van eczeem. Heel vervelend, jeuk en pijn. Ik hoop dat het snel wat rustiger wordt.
Stress is ook niet goed, blijkt wel.
![]()
lientje69
28-12-2023 om 23:31
Stress maakt alles erger Layka, sterkte! Ook met je hondje overigens, zo sneu dan.
Hier kwakkel ik ook al een paar dagen met keelpijn en hoesten. Kon niet uitblijven, al mijn bewoners zijn ziek.
Picunia
29-12-2023 om 11:05
Ach sneu, zo’n bang hondje. En ook vervelend van je eczeem, Layka. Ik hoop dat je een goede zalf hebt en het snel weer beter gaat.
Ik hoop voor jou, Lientje, dat je niet echt ziek gaat worden, net in je vrije dagen. Doe rustig aan!
Met mij gaat het niet goed. Eten en praten gaat nog slechter en inmiddels zie ik af en toe ook wazig. De hoofdpijn wordt ook niet minder.
2 januari is mijn huisarts terug en als het niet echt beter wordt, ga ik maar even langs. Intussen doe ik niks bijzonders en slaap veel.
lientje69
29-12-2023 om 11:11
Picunia schreef op 29-12-2023 om 11:05:
Ach sneu, zo’n bang hondje. En ook vervelend van je eczeem, Layka. Ik hoop dat je een goede zalf hebt en het snel weer beter gaat.
Ik hoop voor jou, Lientje, dat je niet echt ziek gaat worden, net in je vrije dagen. Doe rustig aan!
Met mij gaat het niet goed. Eten en praten gaat nog slechter en inmiddels zie ik af en toe ook wazig. De hoofdpijn wordt ook niet minder.
2 januari is mijn huisarts terug en als het niet echt beter wordt, ga ik maar even langs. Intussen doe ik niks bijzonders en slaap veel.
Ik zou de HAP bellen of een vervangende huisarts Picunia. Niet afwachten dit!!! Slecht zien en blijvende hoofdpijn kan gevaarlijk zijn, voor hetzelfde geld heb je een bloedinkje!!