Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Picunia
11-12-2023 om 10:11
Alcedo, klinkt goed. Het herstel is ingezet. Kun je ook al zeggen of de operatie geholpen heeft?
Ik heb gisteren een feestje gehad met hele beroerde stoelen. Rugpijn, dus! Meestal is het de volgende dag wel minder, vandaag helaas niet.
Layka.12
11-12-2023 om 12:54
Alcedo, dat klinkt goed. Op naar herstel!!
Sterkte de komende weken.
Picunia, dat is ook echt een ramp als je ergens slechte stoelen treft.
Ik hoop dat de pijn snel wat minder is.
lientje69
11-12-2023 om 16:56
Sterkte Picunia!
Alcedo, fijn dat de wonden goed herstellen. Tijd gaat idd snel.
Hier gaat het zwaar waardeloos met de heupspier. Kan moeilijk lopen. Opstaan en weglopen is helemaal een drama. Drie dagen rust houden heeft het niet bepaald verbeterd. Rust roest, zoveel is duidelijk. Wel gewoon gewerkt, ging wat moeizaam, maar is gelukt. Als het volgende week niet beter is , maar eens naar de fysio denk ik zo.
Alcedo
11-12-2023 om 17:24
dat klinkt niet fijn Lientje. Rust roest, maar overbelasting helpt ook niet. Fysiotherapie lijkt me een goede zet nu ja. Ik zou daar niet nog mee wachten.
Alcedo
11-12-2023 om 17:26
Picunia schreef op 11-12-2023 om 10:11:
Alcedo, klinkt goed. Het herstel is ingezet. Kun je ook al zeggen of de operatie geholpen heeft?
Vooralsnog niet helaas. Dat zou inmiddels wel een beetje moeten dus het optimisme wat ik had, ebt langzaam weg. Ik weet ook dat er nog wel dingen mogelijk zijn om het resultaat te beïnvloeden.
lientje69
11-12-2023 om 17:32
Alcedo schreef op 11-12-2023 om 17:26:
[..]
Vooralsnog niet helaas. Dat zou inmiddels wel een beetje moeten dus het optimisme wat ik had, ebt langzaam weg. Ik weet ook dat er nog wel dingen mogelijk zijn om het resultaat te beïnvloeden.
Hopelijk helpen die dingen dan nog.
MrsMary
11-12-2023 om 21:22
Lientje: van de heupspier kun je echt flink last hebben. Dochter heeft al maanden fysiotherapie af en aan. Het schiet er telkens weer in.
Alcedo: in ieder geval heb je er al een week opzitten, nog vijf. Ik hoop wel echt dat je resultaat gaat merken. Sterkte!
Picunia
11-12-2023 om 21:40
Ach, dat zal wel naar zijn, als het niet gaat werken. Ik hoop dat er nog wel iets kan, waardoor alles beter gaat.
Lientje, pijnlijk zo’n heupspier. Bewegen is inderdaad belangrijk, maar wees daarbij wel voorzichtig! De fysio klinkt als een goed plan. Je bent wel een bikkel, dat je je werk dan doorzet.
Met mijn rug is het nog steeds niet goed. Ik stap zo in bed en hoop dat het morgen beter is. Slaap lekker, allemaal, voor straks!
MrsMary
11-12-2023 om 21:58
Picunia: sterkte met je rug! Helpt het voor jou als je zelf een kussentje meeneemt?
lientje69
12-12-2023 om 10:48
Picunia, we hebben al behoorlijk personeelstekort. Ik kan mijn bewoners toch niet aan hun lot overlaten? Als ik eenmaal op gang ben gaat het wel. Bij bukken of als ik even gezeten heb , is het dramatisch. Dan springen de tranen ook echt in mijn ogen.
Ik kijk per week of het gaat. Als het echt niet meer lukt, rest mij idd niet anders dan de ziektewet in te gaan.
Alcedo
12-12-2023 om 11:39
ziektewet ga je sowieso niet in want dan zou je je baan kwijt zijn ![]()
Maar juist als je je niet ziek wil melden is fysiotherapie een aanrader. Hoe eerder, hoe beter.
sterkte met je rug Picunia!
lientje69
12-12-2023 om 11:43
Alcedo schreef op 12-12-2023 om 11:39:
ziektewet ga je sowieso niet in want dan zou je je baan kwijt zijn
Maar juist als je je niet ziek wil melden is fysiotherapie een aanrader. Hoe eerder, hoe beter.
sterkte met je rug Picunia!
Als het niet verbetert , ga ik donderdag idd even bellen met de fysio.
Meld ik mij ziek bedoel ik dan dus. Ik stam nog uit de tijd dat je als je je ziek meldde, je in de ziektewet kwam. Dat is blijkbaar veranderd, maar zit nog steeds in mijn hoofd en systeem.
Picunia
12-12-2023 om 17:10
Mrs Mary, een kussentje wil vaak wel helpen, maar dat was bij deze stoeltjes ook geen oplossing. Mijn rug is nog steeds niet op het ‘oude’ pijnniveau.
Toch vervelend, Lientje, dat je je gedwongen voelt je niet ziek te melden. Ik denk dat de werkgever dolblij met je is. Als een werker zich ziekmeldt, moet de werkgever het salaris doorbetalen. Vroeger betaalde de Ziektewet het salaris. In uitzonderlijke gevallen is dat nog zo.
Weet je even hoe het zit.
lientje69
13-12-2023 om 09:12
Dochter is hier heel verdrietig. Waarschijnlijk moet ze aan haar knie geopereerd worden. Fingers crossed dat het meevalt, maar het ziet er niet positief uit. Ze heeft een functiebeperking nu die aangeeft dat er nog iets stuk is in haar knie. Heeft het al meermaals aangegeven maar er werd niet geluisterd.