Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
SuzyQFive
31-10-2023 om 23:00
Picunia schreef op 31-10-2023 om 21:04:
Gelukkig, Alcedo. Toch goed dat je er naar hebt laten kijken. Better safe than sorry.
Lientje, ik vind ook dat je donderdag dochter niet weg kunt brengen. Het was al fantastisch dat je het steeds hebt gedaan, maar donderdag met slecht weer (kost meer energie) anderhalf uur heen en terug en dan 4 uur daar zitten, dat is veel te belastend voor jou. Dochter moet dit aankaarten bij haar werkgever. Er moet maar een taxi worden geregeld of ze slaat een dagje over.
Vanmiddag fietste ik langs de plek waar ik was gevallen. Op de betonblokken zijn reflectoren bevestigd. Ik zag nu dat de reflector op het blok, waar ik tegenaan was gevallen, kapot was. De contouren van mijn stuur zaten erin. Nu erachter zien te komen van wie die blokken zijn (gemeente?), dan kan ik de schade betalen.
Eensch! Haar werkgever wil haar daar hebben en jij kan niet, klaar…
Layka.12
31-10-2023 om 23:28
Alcedo wat een goed nieuws. Ben echt blij voor je.
Picunia, je hebt een flinke smak gemaakt.
Sterkte hoor. Hoop dat het elke dag wat beter gaat. Rustig aan maar.
Suzy, ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Heel vervelend dat je je zo belabberd voelt van de corona. Beterschap.
Lientje, ik kan me voorstellen dat je meer pijn hebt en moe bent.
Wat een dagtaak heb je aan alles en dan nog werken ook.
lientje69
01-11-2023 om 00:08
SuzyQFive schreef op 31-10-2023 om 22:59:
[..]
En toch betaalt ze echt veel voor de stalling van paard, daar zat toch veel van de verzorging bij?
Binnen en buiten zetten, voeren en een keer in de 2 weken wordt de hele box uitgemest. Andere week haal je zelf wat mest eruit en wordt er opgestrooid. Borstelen, hoeven krabben, beweging geven en supplementen zitten er niet bij. En veel knuffelen ook niet.
Er moet nog wat overblijven om te doen hè, anders kan je net zo goed geen paard nemen.
lientje69
01-11-2023 om 00:12
Layka.12 schreef op 31-10-2023 om 23:28:
Alcedo wat een goed nieuws. Ben echt blij voor je.
Picunia, je hebt een flinke smak gemaakt.
Sterkte hoor. Hoop dat het elke dag wat beter gaat. Rustig aan maar.
Suzy, ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Heel vervelend dat je je zo belabberd voelt van de corona. Beterschap.
Lientje, ik kan me voorstellen dat je meer pijn hebt en moe bent.
Wat een dagtaak heb je aan alles en dan nog werken ook.
Nou, eerlijk? Ik moet het afkloppen, maar ben de amitryptilline nog verder aan het afbouwen. En probeer nu een spiegel van paracetamol op te bouwen. En het valt me niet tegen. Doe best veel, maar de pijn is over het algemeen te handelen. Hoop dat het zo blijft. En ik durf het bijna niet te geloven, maar mijn gewicht begint te dalen.
hopelijk zet dat ook door.
lientje69
01-11-2023 om 12:23
Ik heb een waslijst aan taken deze drie vrije dagen. En eigenlijk moet ik ook nog leren, want ik moet al mijn verpleegtechnische handelingen opnieuw laten examineren. Daar zit een heel scala aan theorie aan vast.
Lastige is dat ik me er niet echt toe kan zetten. Moet mezelf echt even een schop onder mijn kont geven, 15 november kan ik een deel laten aftoetsen, maar dan moet ik wel alle e- learnings gedaan hebben.
Anders komt alles eind januari en dat is best veel in een keer dan.
Broodjebrie
01-11-2023 om 12:26
SuzyQFive schreef op 31-10-2023 om 23:00:
[..]
Eensch! Haar werkgever wil haar daar hebben en jij kan niet, klaar…
Inderdaad.
Kaassoufflee
01-11-2023 om 12:27
lientje69 schreef op 01-11-2023 om 12:23:
Ik heb een waslijst aan taken deze drie vrije dagen. En eigenlijk moet ik ook nog leren, want ik moet al mijn verpleegtechnische handelingen opnieuw laten examineren. Daar zit een heel scala aan theorie aan vast.
Lastige is dat ik me er niet echt toe kan zetten. Moet mezelf echt even een schop onder mijn kont geven, 15 november kan ik een deel laten aftoetsen, maar dan moet ik wel alle e- learnings gedaan hebben.
Anders komt alles eind januari en dat is best veel in een keer dan.
Kan dat niet tijdens werktijd? Als wij een e-learning moeten van het bedrijf, dan doen we dat tijdens het werk
Kaassoufflee
01-11-2023 om 12:29
Ik vind dat je wel heel veel op je bordje hebt liggen Lientje. Ik bedoel dit uit goede zorgen, niet als wijzend vingertje. Je vrije dagen zitten vol werk/studie/verzorgingsplichten, zo zijn het niet de vrije dagen die je voor herstel nodig hebt
lientje69
01-11-2023 om 12:32
Kaassoufflee schreef op 01-11-2023 om 12:27:
[..]
Kan dat niet tijdens werktijd? Als wij een e-learning moeten van het bedrijf, dan doen we dat tijdens het werk
Haha, ik kom tijdens werktijd al nauwelijks toe aan alles wat ik daar moet doen. We mogen de uren wel schrijven overigens hoor, wat we thuis doen aan e-learnings. Maar onze afdeling is zó hectisch dat ik al blij ben als ik alle normale taken afkrijg tijdens werkuren. Soms schieten zelfs de pauzes erbij in
lientje69
01-11-2023 om 12:38
Kaassoufflee schreef op 01-11-2023 om 12:29:
Ik vind dat je wel heel veel op je bordje hebt liggen Lientje. Ik bedoel dit uit goede zorgen, niet als wijzend vingertje. Je vrije dagen zitten vol werk/studie/verzorgingsplichten, zo zijn het niet de vrije dagen die je voor herstel nodig hebt
Ik weet het. Ik kijk echt reikhalzend uit naar het moment dat dochter zelf weer kan autorijden. Zij ook trouwens.
Zo dus naar het paard, rolstoel inleveren bij medipoint, dochter bij vriend afzetten, sleutel ophalen bij de garage, bibliotheek boeken halen ( mijn ontspanning!!) En naar schoonzus nagels van konijn knippen. En dan wou ik eigenlijk vanavond nog zwemmen, weet niet of ik daar dan nog de puf voor heb. Heb wel een makkelijke maaltijd voor mij alleen geregeld. Planning is goed. Maar of er genoeg energie genoeg voor is weet ik vanavond pas. Anders maar weer schrappen.
Moyrrie
01-11-2023 om 12:52
lientje69 schreef op 01-11-2023 om 12:38:
[..]
Ik weet het. Ik kijk echt reikhalzend uit naar het moment dat dochter zelf weer kan autorijden. Zij ook trouwens.
![]()
Zo dus naar het paard, rolstoel inleveren bij medipoint, dochter bij vriend afzetten, sleutel ophalen bij de garage, bibliotheek boeken halen ( mijn ontspanning!!) En naar schoonzus nagels van konijn knippen. En dan wou ik eigenlijk vanavond nog zwemmen, weet niet of ik daar dan nog de puf voor heb. Heb wel een makkelijke maaltijd voor mij alleen geregeld. Planning is goed. Maar of er genoeg energie genoeg voor is weet ik vanavond pas. Anders maar weer schrappen.
En weer wordt jezelf als eerste geschrapt. Kan bv. schoonzus niet naar jou komen met konijn of nog beter, zelf doen? Lang leve YouTube. En als ze dat niet wil dan maar naar de dierenarts.
Ik hoop echt dat onze woorden op een gegeven moment bij je binnenkomen. Lieve Lientje, je hoeft niet voor iedereen altijd maar klaar te staan.
SuzyQFive
01-11-2023 om 12:55
Ik had het in mijn hoofd gehaald dat ik echt even naar buiten moest, frisse lucht halen. Aangezien mijn auto nog bij mijn huis stond en mijn fiets hier bij mijn vriend toch maar op de fiets gestapt en naar mijn huis gefietst. Poeh, vreselijk benauwd zeg! En nergens mijn saturatiemeter te vinden (laatst nog gezien). Nu zit ik weer als een verlept vogeltje op de bank. Nog zeiknat geregend ook en mijn fiets hield er drie keer mee op te ondersteunen
lientje69
01-11-2023 om 13:17
Broodjebrie schreef op 01-11-2023 om 12:39:
is er geen collega die in de buurt woont die haar mee kan nemen?
Collega reed altijd met haar mee. Mag niet meer autorijden tijdelijk ivm epilepsie aanval .
En ik hoef haar niet elke dag te brengen gelukkig hoor. Ze gaat voor het eerst weer 4 uurtjes boventallig proberen. De artsenvisites. Echte zorg kan nog niet omdat ze nog met krukken loopt. Volgende week moet ze alleen heen voor een verplichte vergadering, de rest van de week had ze al vakantie. De week erop komt man thuis en kan die haar rijden. Of zelf weer . Wat ik erg hoop.
lientje69
01-11-2023 om 13:20
SuzyQFive schreef op 01-11-2023 om 12:55:
Ik had het in mijn hoofd gehaald dat ik echt even naar buiten moest, frisse lucht halen. Aangezien mijn auto nog bij mijn huis stond en mijn fiets hier bij mijn vriend toch maar op de fiets gestapt en naar mijn huis gefietst. Poeh, vreselijk benauwd zeg! En nergens mijn saturatiemeter te vinden (laatst nog gezien). Nu zit ik weer als een verlept vogeltje op de bank. Nog zeiknat geregend ook en mijn fiets hield er drie keer mee op te ondersteunen
Ai sterkte Suzy. Die dingen zijn altijd pleite als je ze nodig hrbg. Misschien was een wandelingetje beter geweest ?
Moyrrie, slepen met een konijn is niet fijn. Bovendien moest ik er toch nog heen ivm broer zijn verjaardag. Kan ik het nu mooi combineren. Ze woont om de hoek bij de bieb . Dus combinatie ritje.