Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
28-10-2023 om 12:58
Broodjebrie schreef op 28-10-2023 om 11:35:
kan hij zelf zijn koffer niet inpakken lientje?
Nee daar mist hij het overzicht voor. Dan heeft hij de helft niet mee. Ik gooi het er in 10 minuten in en dan heeft hij alles. Mannen...
Broodjebrie
28-10-2023 om 17:47
lientje69 schreef op 28-10-2023 om 12:58:
[..]
Nee daar mist hij het overzicht voor. Dan heeft hij de helft niet mee. Ik gooi het er in 10 minuten in en dan heeft hij alles. Mannen...
Maar dan is het toch zijn eigen verantwoordelijkheid? Als jij er een keer niet bent moet hij het toch ook zelf doen?
Kaassoufflee
28-10-2023 om 17:59
We zijn kort op vakantie geweest en nu moet ik, net als eigenlijk altijd, weer de gevolgen voelen: extra pijn (bed was op zich goed, maar niet voor mij) en moe. Dus nu moet ik weer opkrabbelen en dat valt me dan zo tegen. Terwijl het geen verrassing is, het is ook waarom ik niet graag op vakantie ga: de kater die erna komt…herkenbaar voor jullie?
Mijn man pakt zijn eigen spullen in en vergeet ook wel vaak iets, maar daar leert ie van. En het meeste is op vakantie ook wel te koop (sokken, toiletspullen…)
Fleurette
28-10-2023 om 18:26
Wat jammer Kaassouflé dat je wordt ’gestraft’ omdat je er uit wil en in een andere omgeving wil zijn. Was het wel fijn?
Fleurette
28-10-2023 om 18:31
lientje69 schreef op 28-10-2023 om 10:55:
Fleurette, ik heb vrij dit weekend. Maar het zit behoorlijk vol gepland. Gisteren 2,5 uur bij de kapper gezeten en boodschappen gedaan. Vandaag ben ik in Schiedam bij oudste dochter, daar moeten stopcontacten aangelegd worden en een wisselschakeling gerepareerd.
Morgen moeten we het zwembad leegmaken, schoonmaken en opruimen. En maandag en dinsdag weer werken. Met jongste naar de fysio. En paard verzorgen nog steeds elke avond. Want het gips is eraf, maar de loopfunctie is nog niet terug en ze kan haar knie niet buigen nog dus ook niet autorijden.
En de koffer van man inpakken, medicijndoosje vullen enz, want die gaat maandagnacht weer voor 14 dagen weg.
Kortom, een hele drukte maar ik zie licht aan de horizon voor je. Nog een paar dagen doorbijten en dan heb je iig rust dat je man er niet is. Je schreef ooit dat als hij thuis is je niet aan rust toekomt.
Wat erg dat het met dochters knie nog niet wil. Is sat normaal?
Kaassoufflee
28-10-2023 om 18:50
Fleurette schreef op 28-10-2023 om 18:26:
Wat jammer Kaassouflé dat je wordt ’gestraft’ omdat je er uit wil en in een andere omgeving wil zijn. Was het wel fijn?
Het was een heerlijke mini-vakantie, dat wel. Dus ik kijk er verder positief op terug hoor, maar de naweeën zijn zo vervelend.
lientje69
28-10-2023 om 21:39
Broodjebrie schreef op 28-10-2023 om 17:47:
[..]
Maar dan is het toch zijn eigen verantwoordelijkheid? Als jij er een keer niet bent moet hij het toch ook zelf doen?
Ik ben er altijd. Heb t één keer niet gedaan. Daar had ik veel extra werk van. Had hij zijn medicijnen niet mee. Kon ik een koerier regelen, pakketje maken, wegbrengen en naderhand een dikke rekening betalen. Dat doen we dus niet meer
lientje69
28-10-2023 om 21:42
Fleurette, dat met die knie is normaal. De kracht is eruit en het gevoel. Maandag naar de fysio en dan zal het wel snel beter gaan. Dat hoop ik tenminste want ze is erg huilerig nu. Ze had het idee gips eraf en weglopen. Dat viel dus even tegen.
Kaassoufflee, dat heb ik idd ook na vakantie. Je denkt dat je redelijk uitrust maar thuis komt de klap.
SuzyQFive
28-10-2023 om 21:46
Zo, weer in Nederland
.
Nog nooit zo’n oncomfortabele vlucht gehad 😅. Zo heet! Maar we zijn er weer.
Nu eerst maar bijkomen.
Bed was okay maar iets te hard voor mijn gewrichten. Voor een ander zou het vast prima zijn geweest
.
Layka.12
29-10-2023 om 00:00
Kaassouflee heel herkenbaar dat je nu eerst moet bijkomen van je trip.
Ik hoop dat jij en Suzy wel genoten hebben.
Lekker even nagenieten in alle rust.
Kaassoufflee
29-10-2023 om 11:06
@Lientje, als ik het goed heb begrepen heb je sinds een hartstilstand chronisch pijn en wordt je niet serieus genomen door je huisarts? Ik las in het nieuws n.a.v. het overlijden van Matthew Perry dat hij sinds een hartstilstand door de pijn die daarop volgde (een tijd) niet meer kon werken. Dus het lijkt toch wel iets wat bij artsen bekend zou moeten zijn…wat akelig dat jouw huisarts je dan niet doorstuurt naar een pijnpoli oid.
lientje69
29-10-2023 om 11:18
Kaassoufflee schreef op 29-10-2023 om 11:06:
@Lientje, als ik het goed heb begrepen heb je sinds een hartstilstand chronisch pijn en wordt je niet serieus genomen door je huisarts? Ik las in het nieuws n.a.v. het overlijden van Matthew Perry dat hij sinds een hartstilstand door de pijn die daarop volgde (een tijd) niet meer kon werken. Dus het lijkt toch wel iets wat bij artsen bekend zou moeten zijn…wat akelig dat jouw huisarts je dan niet doorstuurt naar een pijnpoli oid.
Geen hartstilstand, ik heb op mijn 21-e een herseninfarct gehad.
SuzyQFive
29-10-2023 om 12:18
Volgens mij was die airco in het vliegtuig echt niet goed. Gisteravond werd ik onwijs snotterig en keelpijn… Daarvoor nergens last van…
lientje69
29-10-2023 om 12:20
SuzyQFive schreef op 29-10-2023 om 12:18:
Volgens mij was die airco in het vliegtuig echt niet goed. Gisteravond werd ik onwijs snotterig en keelpijn… Daarvoor nergens last van…
O jakkes Suzy. En morgen werken?