Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
26-10-2023 om 11:41
Ik heb zo'n hoelahoep van de nieuwe rage gekocht. Met een bolletje zand eraan. Eens kijken of dat wat doet voor mijn buikvet. Net geprobeerd, het is nog zoeken naar het juiste ritme. Maar ik kon vroeger al niet hoepelen, dus dat het überhaupt lukt is al heel wat. ![]()
MrsMary
26-10-2023 om 14:42
Lientje: ik heb dat pas nog geprobeerd met mijn kleindochter. Vond het moeilijk en zwaar en dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat ik dat wel eens even zou doen, niet dus.
Fleurette
26-10-2023 om 16:01
Hoepelen, i love it evenals trampolinespringen. Allebei dingen die normaal door kinderen gedaan worden maar het is zo leuk en nog goed ook. Als je eenmaal het hoepelen door hebt vergeet je het niet meer ook al heb je het maanden niet gedaan. Het is zoals fietsen, een automatisme.
Afgelopen zondag voor het eerst sinds lang migraine gehad. Was weer afzien. Gelukkig maar 1 dag.
lientje69
27-10-2023 om 09:10
MrsMary schreef op 26-10-2023 om 14:42:
Lientje: ik heb dat pas nog geprobeerd met mijn kleindochter. Vond het moeilijk en zwaar en dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat ik dat wel eens even zou doen, niet dus.
Het is niet een echte hoepel zoals vroeger MrsMary. Maar zit met schakels redelijk strak om je buik heen met een touw eraan en een bol met een zakje zand dat je dan in beweging moet zien te houden. Iets simpeler principe. Maardus wel hetzelfde idee. Zojuist weer 8 minuten gedaan. Gaat langzamerhand steeds beter. En kan met een muziekje aan in huis, dus dat is wel fijn. Verder lijkt het of mijn gewicht nu héél langzaam aan het zakken is. Dus ik heb hoop dat de acupunctuur icm het stoppen van de medicijnen ( zit nu overigens nog steeds op 10 mg amitryptilline , dat wil ik nog verder gaan afbouwen, maar 39 uur werken in 6 dagen deed mijn lijf geen goed ) eindelijk iets gaat doen. Heb ook minder snaaitrek lijkt het wel.
MrsMary
27-10-2023 om 09:44
lientje69 schreef op 27-10-2023 om 09:10:
[..]
Het is niet een echte hoepel zoals vroeger MrsMary. Maar zit met schakels redelijk strak om je buik heen met een touw eraan en een bol met een zakje zand dat je dan in beweging moet zien te houden. Iets simpeler principe. Maardus wel hetzelfde idee. Zojuist weer 8 minuten gedaan. Gaat langzamerhand steeds beter. En kan met een muziekje aan in huis, dus dat is wel fijn. Verder lijkt het of mijn gewicht nu héél langzaam aan het zakken is. Dus ik heb hoop dat de acupunctuur icm het stoppen van de medicijnen ( zit nu overigens nog steeds op 10 mg amitryptilline , dat wil ik nog verder gaan afbouwen, maar 39 uur werken in 6 dagen deed mijn lijf geen goed ) eindelijk iets gaat doen. Heb ook minder snaaitrek lijkt het wel.
Ik heb het even opgezocht, anders dan vroeger inderdaad.
Fijn dat je gewicht langzaam lijkt te zakken! Misschien zit je nu eindelijk op de goede weg! En een paar kilo minder is al winst, succes,
lientje69
27-10-2023 om 10:03
Fleurette schreef op 26-10-2023 om 16:01:
Hoepelen, i love it evenals trampolinespringen. Allebei dingen die normaal door kinderen gedaan worden maar het is zo leuk en nog goed ook. Als je eenmaal het hoepelen door hebt vergeet je het niet meer ook al heb je het maanden niet gedaan. Het is zoals fietsen, een automatisme.
Afgelopen zondag voor het eerst sinds lang migraine gehad. Was weer afzien. Gelukkig maar 1 dag.
Gelukkig dan maar dat het niet meer als een dag was fleurette. Had je het vaker toen je nog in Nederland woonde? Heb je een verklaring waarom het nu minder vaak gebeurt? Meer ontspannen, beter weer daar?
SuzyQFive
27-10-2023 om 10:30
Kaassoufflee schreef op 25-10-2023 om 14:23:
Ik begrijp niet dat je lijf actiever is als amitriptyline je lichaam in een soort slaaptoestand houdt. Dan zou ik eerder denken dat je lichaam trager wordt en dus minder snel calorieën verbrandt. Kan iemand dit toelichten? Ik kon het originele bericht van SuzyQ niet vinden maar het staat hierboven een paar keer aangehaald. Omdat ik net begonnen ben met 10 mg en ik geen zin heb om gewicht aan te komen.
Beter gezegd: de ami houdt je lijf in een soort slaapstand.
Als je stopt dan wordt je lijf dus weer actiever, ook al ben je zelf niet zo actief.
Ik ben nu op vakantie in Turkije. Maar ik merk dat ik echt totaal niet senang ben met mijn lijf, de laatste weken toch steeds weer aangekomen. Ik baal ervan. En idd vooral rond de buik. Blerg! Vooral dat piemelvet dat ontstaat…
En ben vandaag mijn gezicht vergeten in te smeren. Gelukkig eerst een shopochtend (we zitten nu bij de mac wat te drinken) en dan naar het hotel dus kan me dan nog insmeren. Daarna nog even snorkelen. Morgen weer naar huis.
Fleurette
27-10-2023 om 10:52
lientje69 schreef op 27-10-2023 om 10:03:
[..]
Gelukkig dan maar dat het niet meer als een dag was fleurette. Had je het vaker toen je nog in Nederland woonde? Heb je een verklaring waarom het nu minder vaak gebeurt? Meer ontspannen, beter weer daar?
Minder vocht en inderdaad minder gespannen. Ik mag sporten en moet het niet. Daardoor doe ik de dingen die ik leuk vind en niet omdat het goed voor mijn rug en nek is.
Via een fysiotherapeute heb ik goede tips gekregen en die pas ik toe. Zij heeft op het Erasmus de opleiding in het Engels gedaan.
Kaassoufflee
27-10-2023 om 10:54
Dus van ami kun je gewicht aankomen omdat het je lichaam in een soort slaapstand houdt en daardoor minder snel calorieën verbrandt. Als ik dan blijf wandelen (half uur per dag, veel meer zit er niet in) en erop let dat ik alleen eet wat nodig is, zou het dan te beheersen zijn? Of veroorzaakt de ami op zichzelf al extra kilo’s?
lientje69
27-10-2023 om 12:24
Kaassoufflee schreef op 27-10-2023 om 10:54:
Dus van ami kun je gewicht aankomen omdat het je lichaam in een soort slaapstand houdt en daardoor minder snel calorieën verbrandt. Als ik dan blijf wandelen (half uur per dag, veel meer zit er niet in) en erop let dat ik alleen eet wat nodig is, zou het dan te beheersen zijn? Of veroorzaakt de ami op zichzelf al extra kilo’s?
Ik durf het niet te zeggen kaassoufle. Ik merk in elk geval dat het afvallen bij mij niet lukt. En dat ik flink ben aangekomen sinds ik dit gebruik. Maar dat meerdere oorzaken hebben uiteraard, ik heb geen harde bewijzen ervoor .
lientje69
27-10-2023 om 12:25
Fleurette, dat is wel fijn dat je daar ook goede begeleiding hebt.
Suzy, nog even genieten en een goede reis naar huis!
Fleurette
28-10-2023 om 10:34
Heb je vrij dit weekend Lientje?
Ik zat nog te denken waarom ik minder rugpijn heb en ik besefte dat ik het wandelen min of meer aan de wilgen heb gehangen, 1,2x pw een wandeling van 1 uur is genoeg en eens pm de wandelclub, ongveer 8 km. Tegenwoordig fiets ik, ideaal en minder pijn.
Veel mensen fietsen liever dan dat ze lopen als ze stenoses hebben.
lientje69
28-10-2023 om 10:55
Fleurette, ik heb vrij dit weekend. Maar het zit behoorlijk vol gepland. Gisteren 2,5 uur bij de kapper gezeten en boodschappen gedaan. Vandaag ben ik in Schiedam bij oudste dochter, daar moeten stopcontacten aangelegd worden en een wisselschakeling gerepareerd.
Morgen moeten we het zwembad leegmaken, schoonmaken en opruimen. En maandag en dinsdag weer werken. Met jongste naar de fysio. En paard verzorgen nog steeds elke avond. Want het gips is eraf, maar de loopfunctie is nog niet terug en ze kan haar knie niet buigen nog dus ook niet autorijden.
En de koffer van man inpakken, medicijndoosje vullen enz, want die gaat maandagnacht weer voor 14 dagen weg.