Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Lientje, ik geniet ook erg van jouw vakantieverhalen. Ik heb zelfs gekeken of wij ook niet eens daar heen moeten gaan, als de rust is teruggekeerd. Ik kreeg er helemaal zin in.
Alcedo, komende week echt maar even rustig aan doen. Dan kan je misschien later weer wat meer. Akelig, hoor, dat elke keer dat je iets leuks doet, je er lichamelijk een prijs voor betaalt.

Fleurette, ik ken je niet, maar je hebt wel even wat te verwerken. Sterkte daarbij.

Alcedo, ik heb een week vrij nog. Maar morgen  is  al een reisdag. Dinsdag met dochter naar het paard vanwege de hoefsmid.  En broer is jarig. Donderdag  een dagje met vriendin  weg. Kasteel keukenhof  in Lisse. Krijgen  we  een  rondleiding en je kunt er wandelen, er is een kinderboerderij  en  een museum. Zouden we 2 maanden  terug gaan , maar toen is het afgelast ivm code rood.
Vrijdag mantelzorg voor moeder.  En waarschijnlijk  ook nog met dochters  naar het ziekenhuis want het gips sluit niet goed meer. Er moet een stukje af.

Dus evengoed nog best een redelijk druk weekje.

Wat jammer toch Alcedo dat je na elk uitje, hoe kort het ook is, zoveel last hebt. Ga je nog wel naar één vd waddeneilanden? 
Met m’n Frans kan ik me redden. Het jammere is dat de bewoners hier geen immigranten willen en geen moeite doen om verstaanbaar Fr te spreken. Gelukkig zijn er uitzonderingen. 
Lientje, je hoeft misschien niet op je werk te zijn maar jouw vrije week klinkt alles behalve een vakantieweek. Wat een drukte😲

Dankjewel Picunia. Ik merk dat ik al die tijd geen tijd had om te rouwen en ben benieuwd of ik dat nog ga doen. Bij m’n vader heb ik ook niet echt gerouwd dus ik verbaas me niet dat het weer niet gebeurd. 

Nou ja , normaal  had ik dit allemaal  náást mijn werk. Nu dus alleen dit. Maar echt heel veel rust en ontspanning  heb ik sowieso  zelden, zeker nu dochter met haar been in het gips zit nu. Gelukkig  heeft ze tot nu toe het trainen  van het paard uit weten te besteden, maar ze wil wel  elke dag erheen. En aangezien  ze zelf niet kan autorijden...
Gelukkig  rijdt vriend ook regelmatig,  is man nu nog even thuis dus kan die ook nog wat op zich nemen.

Ik heb grote bewondering voor je Lientje. 🍀

Fleurette schreef op 09-10-2023 om 08:39:

Ik heb grote bewondering voor je Lientje. 🍀

Dank je fleurette.  Maar niet nodig hoor. Je doet gewoon  wat nodig is. En soms is dat meer dan je lichaam  aankan. Nou ja, dan weet ik dat ook weer en ga ik weer even een tandje terug en neem ik wat meer rust. Die muur lopen  we allemaal  tegenaan  zo af en toe, dat hoort erbij als chronische pijnpatiënt.  Helaas.

Goedemorgen.  Weer veilig thuis en meteen  weer in de waan van alle dag. Op het werk blijkt het niet lekker  te lopen,  chaos kort gezegd. Ik heb nog een week vrij dus probeer  me er niet teveel  van aan te trekken. Zo met dochter naar het ziekenhuis  want haar been wordt te dun dus het gips sluit niet meer. 
Bedrijfsboekhouding snel een klein stukje gedaan ( uitzetten en betalen  facturen) , was draait .
Dochter heeft stress want er heerst een besmettelijke  paardenziekte op stal en ze moet eigenlijk  2 maal daags het paard temperaturen.  Ik zou ff zo niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Drukdruk druk en meteen de ontspanning  van de vakantie  weer kwijt. Zoals gewoonlijk.  

Afijn. Een stap tegelijk. Eerst maar richting  ziekenhuis  en boodschappen  doen  zodat we te eten hebben vanavond.

lientje69 schreef op 10-10-2023 om 09:38:

Goedemorgen. Weer veilig thuis en meteen weer in de waan van alle dag. Op het werk blijkt het niet lekker te lopen, chaos kort gezegd. Ik heb nog een week vrij dus probeer me er niet teveel van aan te trekken. Zo met dochter naar het ziekenhuis want haar been wordt te dun dus het gips sluit niet meer.
Bedrijfsboekhouding snel een klein stukje gedaan ( uitzetten en betalen facturen) , was draait .
Dochter heeft stress want er heerst een besmettelijke paardenziekte op stal en ze moet eigenlijk 2 maal daags het paard temperaturen. Ik zou ff zo niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Drukdruk druk en meteen de ontspanning van de vakantie weer kwijt. Zoals gewoonlijk.

Afijn. Een stap tegelijk. Eerst maar richting ziekenhuis en boodschappen doen zodat we te eten hebben vanavond.

M.i.zou het niet zo moeten zijn dat jij, die vakantie hebt,  weet dat het chaos is op je werk. Begrijp me goed,  toen ik bij Buurtzorg werkte was dit ook zo maar het is niet goed vind ik. Het lezen of horen geeft toch onrust, je bent er in gedachten weer mee bezig.  Ik werkte destijds ook nog bij de verslavingszorg,  echt niet dat ik daar in mijn vrije dagen iets hoorde van of over mijn werk.

Dorestad,  beetje eigen  schuld. Ik heb me uit de ene app verwijderd, dat had ik gewoon  ook bij de andere app moeten doen. Nu ging  ik mijn werktelefoon  opladen en zag dat er veel appjes waren en  ging ze lezen. Domdomdom

lientje69 schreef op 10-10-2023 om 13:19:

Dorestad, beetje eigen schuld. Ik heb me uit de ene app verwijderd, dat had ik gewoon ook bij de andere app moeten doen. Nu ging ik mijn werktelefoon opladen en zag dat er veel appjes waren en ging ze lezen. Domdomdom

Niet dom. Ontzettend herkenbaar vanuit mijn verleden.  Niet alleen de appjes maar ook het thuis inloggen.  Wij hadden zelfs collega's die hun token inleverden in de vakantie,  om zichzelf te beschermen tegen meelezen in de vakantie..

Rustig hier.
 Ik heb inmiddels  alles weer enigzins  onder controle  en heb zelfs even de rust kunnen vinden een boek te lezen. Morgen ga ik een dagje weg met vriendin,  vrijdag wordt weer een vrij drukke dag met mantelzorg moeder en dochter meermaals heen en weer rijden naar paard en andere afspraken. 
Dan zaterdag en zondag nog even rustig mijn huis opruimen  en schoonmaken  en maandag  begint mijn werkweek weer. Ik heb nog niet bijgelezen, kan wel zo inloggen,  maar wacht daarmee  tot zondagavond. Eigenlijk  zou ik dat maandag  pas moeten doen, maar 2 weken bijlezen gaat niet meevallen denk ik zo.

Ik duik nog evenin mijn boek, fijne avond allemaal!

Zo heb je bijna geen kans om te herstellen van je vakantie Lientje. Het klinkt ontzettend druk allemaal. 
Veel plezier morgen!

Vandaag  een dagje weg met vriendin. Prachtige rondleiding door Kasteel Keukenhof gehad. ( op afspraak ) Wat een geweldig kasteel en mooi landgoed! Ik kon het niet, de Keukenhof  uiteraard wel , maar niet het kasteel. Echt een aanrader! 
Jammer was de aanhoudende hoosregen. Daardoor maar kort kunnen  wandelen op het landgoed, was doorweekt. 

Alcedo schreef op 12-10-2023 om 10:43:

Zo heb je bijna geen kans om te herstellen van je vakantie Lientje. Het klinkt ontzettend druk allemaal.
Veel plezier morgen!

Ik hoef niet echt te herstellen  van mijn vakantie Alcedo. Heb daar nachten van 10/11 uur gemaakt en tussen de uitstapjes  door ook steeds gerust. Veel meer op mijn kont gezeten en in bed gelegen  dan ik normaal  doe. Plus dat mijn tempo een stuk lager lag daar.

Dat laatste probeer  ik  deze week nog even vast te houden, normaal  ben ik nogal van snelsnel. En nu doe ik dus alles bewust langzamer. 

Klinkt goed Lientje een dagje weg. Even geen gezeur, gedoe en dingen ‘moeten’
In Nederland heb ik ondanks alles toch m’n oefeningen gedaan en dat resulteert in weinig pijn tot nu toe. Het is hier nog warm maar dat gaat veranderen in het weekend dus ik wacht af hoe mijn lijf gaat reageren. Ik ben wel geweldig moe. Ik kom niet bijgeslapen. 

Hoe gaat het met jullie?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.