Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Hier zijn we vanmorgen  naar de villa  van Napoleon  gelopen. Mèn, wat een klim. Had op een gegeven  moment een hartslag van 160 en was duizelig.  Boven gekomen bleek dat je er alleen op open dagen bij mag, dat stond nergens op de site die ik gevonden  had, daar stond vrij toegankelijk. 
Afijn, ik loop niet voor niets een pokkeeind over een weg met een stijgingspercentage van 11 % , dus in mijn beste Italiaans en met mijn mijn liefste glimlach  gevraagd of we toch even snel mochten kijken en wat foto's  nemen. En dat mocht gelukkig,  tocht  niet voor niets.

Nu zitten we al vanaf kwart voor 12 bij te komen in een lekker  koel  appartement.  Straks nog even de stad  in voor misschien  een museum, en daarna wat eten ergens. Gisteren heb ik gekookt,  was uiteindelijk  redelijk  te eten maar toen ik bezig was dacht ik, blegh. Paddestoelen mix met varkensvlees ( de laatste was er rap langs gewandeld  op zijn pootjes denk want ik heb het niet kunnen vinden ) en aardappelen  met rozemarijn.
Dat door elkaar geklapt , zout erdoor en toen was het redelijk  te eten gelukkig.  Paddestoelen  zijn vrij overheersend  van smaak,  dus dat was even afwachten  hoe het uit zou pakken. Meloen erbij en toetje toe. Ben nog steeds op zoek naar komkommer  hier, maar die kan ik slecht vinden. Vooral courgette  en aubergine  wat hier te krijgen is.

Ff opgezocht: de steilste  100 meter had een stijgingspercentage  van  17,9%. Geen wonder dat ik het zwaar had!

lientje69 schreef op 06-10-2023 om 15:01:

Ff opgezocht: de steilste 100 meter had een stijgingspercentage van 17,9%. Geen wonder dat ik het zwaar had!

Mijn hemel, Lientje, dat is toch bijna niet te doen! Chapeau!

MrsMary schreef op 06-10-2023 om 15:02:

[..]

Mijn hemel, Lientje, dat is toch bijna niet te doen! Chapeau!

Ik schrok er zelf ook een beetje van, weet niet of  ik gedaan  zou hebben  als ik het van te voren geweten had.

Nog 1 nachtje en ik ben weer thuis. Het was inderdaad mijn moeder die gestorven is Lientje en de dag daarvoor mijn oom. Heftige tijd maar wel een goede tijd. De meesten van jullie ken ik nog. 5 Jaar geleden ben ik naar Frankrijk verhuisd. Ik heb stenoses in nek en onderrug en sinds ik hier woon veel middenoor- en gehoorgangontsteking. Dinsdag ‘mag’ ik weer naar de KNO-arts.
Fijne vakantie Lientje. Het is inderdaad belachelijk warm in deze tijd van het jaar. Lekker rustig aan en op tijd drinken. 

Veel sterkte de komende  tijd fleurette   
Bevalt het leven daar in Frankrijk? Je frans zal inmiddels  wel perfect zijn denk ik zo. Is de gezondheidszorg  daar een beetje  gelijk aan Nederland? Succes bij kno- arts. 
Maar vooral kracht toegewenst  voor het verwerken  van je verdriet.

Morgen  wordt het hier 31 graden. Waarschijnlijk  zullen  we  dan niet veel doen. Maandag vliegen  we  weer naar huis.  
Vandaag zijn we naar een museum  buiten de stadsring gelopen ( ik kom hier wel behoorlijk  aan mijn beweging  hoor) . Museum over een vliegtuigcrash waar een behoorlijk  luchtje aan zit. De crash bij Ustica. Voor degenen  die het willen Google-en. Indrukwekkend. 
Gelukkig  heb ik relatief  weinig napijn gehad van de trip van gisteren. Hooguit wat spierpijn,  maar dat heb ik er vandaag wel uitgelopen. 
Ik heb overigens  eindelijk  de komkommers gevonden hier. Kwam een soort grote mislukte augurk tegen met cetriole erbij geschreven. Ja, dat is dus een komkommer.  Of moest er voor doorgaan. 
Weer een woordje erbij geleerd.

Mijn veel lopen  wreekt zich vannacht  weer. Niet kunnen slapen door  de  pijn.

Fleurette: wat vliegt de tijd! Dat je nu alweer 5 jaar in Frankrijk zit!
Sterkte met het verwerken van alles wat er de laatste tijd gebeurd is.
Ik hoop dat de KNO-arts iets voor je kan doen.

Lientje: dan toch echt maar rust de laatste dag. Jullie hebben echt veel gelopen en bijzondere dingen gezien, een intensieve, mooie week.

MrsMary schreef op 08-10-2023 om 09:33:

Lientje: dan toch echt maar rust de laatste dag. Jullie hebben echt veel gelopen en bijzondere dingen gezien, een intensieve, mooie week.

Zeker  MrsMary.  Ik zoek ook altijd,  naast de standaard  toeristische  dingen, ook de wat minder  bekende  dingen. En vooral de achtergronden  erbij, dus wat dieper ingaan op de bezochte plek vind ik leuk. Staat mijn Facebook  inmiddels  vol mee.  Zullen  de meeste wel snel langsscrollen, maar dat geeft niet. Facebook  gebruik  ik vooral  als een soort dagboek. Zodat ik kan terugkijken  wat ik doe in mijn leven, veel vergeet je , en dan lijkt je leven met pijn vaak een aaneenschakeling  van werken, rusten en pijnstillers  slikken.  

Nu zie ik, als ik terugkijk, dat dat dus niet zo is. En dan ben ik dankbaar  voor wat ik, ondanks  de pijn , allemaal  nog kan.

Lientje: ik hield er ook van om ergens helemaal in te duiken. Helaas lukt me dat niet meer maar ik heb zoveel fijne herinneringen.
En nu reis ik een beetje met jou mee…

MrsMary schreef op 08-10-2023 om 11:09:

Lientje: ik hield er ook van om ergens helemaal in te duiken. Helaas lukt me dat niet meer maar ik heb zoveel fijne herinneringen.
En nu reis ik een beetje met jou mee…

Fijn MrsMary,  dat ik  je een plezier  doe met mijn nogal uitgebreide  posts!

Vergeet je herinneringen niet Mary. Het is inderdaad leuk jouw reiservaringen te lezen Lientje. Jammer van het iets te warme weer. Ook voor jou mooie herinneringen in je ❤️
Op de vraag of ik inmiddels vloeiend Frans spreek moet ik helaas zeggen dat ik vloeiend Engels en Duits spreek maar slecht Frans😖🫣

Sterkte bij de KNO-arts Fleurette. Ik herken je nek- en rugproblemen helaas...
Ik vind Frans echt een rottaal maar je bent wel onthand als je in een Franssprekend gebied bent, vind ik. Zeker omdat Fransen (en Walen net zo goed) geen andere taal willen spreken. 

Goede reis naar huis morgen Lientje. Jullie hebben een hoop gedaan! Kun je er wel even van bijkomen?

Over bijkomen gesproken. Wij zijn gisteren naar een museum geweest met mijn schoonouders. Erg vermoeiend en wederom migraine. Ik ben nog niet bepaald hersteld van onze eigen mini-vakantie dus dit komt er nog eens bovenop. Gelukkig heb ik een rustige week komende week. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.