Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Heel herkenbaar! Ik heb ook van alles en nog wat. Eczeem, ringworm, oor ontstoken. Het ergste was de gordelroos die ik twee jaar geleden kreeg, daar heb ik nog af en aan last van. 

Wat lief al jullie reacties, dank je wel.
Ik herken wel wat jullie zeggen.
Ik ben ook kwetsbaarder aan het worden.
Misschien gaat mijn leeftijd ook meespelen? Wie zal het zeggen.
Ik baal er wel van maar zoals nu ook met die psoriasis en medicatie enz. Zeg ik altijd maar cynisch, gooi maar in mijn pet.
Maar als ik eerlijk ben kan ik soms wel janken, zoals nu.
Dat cynische is mijn houding, kan niet anders.

Layka: ik weet ook niet meer wat bij mijn leeftijd hoort en wat niet.
Er zijn inmiddels ook flinke artrose klachten waarvoor ik inmiddels ook medicatie heb. Steeds komt er iets bij en er gaat niets vanaf.
Sterkte voor jou!

Layka, dat cynisch zijn is een stukje zelfbescherming. Snap ik. Hebben we denk ik allemaal.  Net als de momenten  dat we wel kunnen  huilen van ellende. Door de pijn, de frustratie,  het niet mee kunnen doen met bepaalde activiteiten,  het je " minder " voelen dan een ander, noem maar op.

En dat blijft moeilijk. Je pept jezelf  op, er zijn mensen die het nóg moeilijker hebben , kom op, het gaat wel over...enz
Maar net wat jullie  zeggen,  het gaat niet over, het wordt niet beter, er komt meer en meer bij en het stapelt maar.

Kwetsbaar  voelen  heb ik dan weer niet, ik ben een struisvogel. Kop in het zand en doorgaan. Heel eigenwijs , ik weet het.

Het was weer druk en chaotisch  op het werk. Deel van de dienst alleen  gestaan wegens overleg van de verpleegkundigen.
 Dus mijn pauze schoot er wederom bij  in helaas. 
Morgen korte dienst en woensdag weer een  lange  .
Donderdag en vrijdag  lekker  vrij.
Dan wel weer veel werken  daarna, maargoed, gaat wel lukken.  Eind deze maand  lekker  vakantie,  kijk er naar  uit.

Jij blijft altijd zo heerlijk positief!
Fijn dat je een vakantie hebt om naar uit te kijken!

MrsMary schreef op 11-09-2023 om 15:16:

Jij blijft altijd zo heerlijk positief!
Fijn dat je een vakantie hebt om naar uit te kijken!

Ja, dat is voor mij de beste manier  om overeind  te blijven  MrsMary.  Al moet ik zeggen dat ik het soms ook wel eens even niet meer zie zitten hoor. Maar dat heeft iedereen  wel eens.

Ik heb vluchtig bijgelezen maar mijn concentratie is nog niet helemaal op peil. Wel een lieve voor iedereen.

Ik heb een druk weekend achter de rug met vrijdag migraine en gisteren een hele zware aanval. Ik voel me vandaag nog steeds niet lekker, al kan ik wel weer een beetje functioneren, mits ik niet teveel doe. Vanochtend wel naar mijn afspraak geweest.

Eigenlijk is de hele maand druk dus dat vind ik wel lastig. 

Dat klinkt niet goed Alcedo. Nog mogelijkheden  om ergens te schrappen  of schuiven?

MrsMary, ik had in 2020 drie maanden lang gordelroos. Ik geloof niet dat ik ooit zo’n pijn heb gehad. Ik heb er ook lang littekens van gehad. Die zijn nu zo goed als weg (nog een ‘zweem’ hier en daar), maar ook nog steeds af en toe pijn. Ik had geen idee dat dit zo’n rotkwaal was. Ik dacht eigenlijk ook dat ik me die pijn af en toe inbeeldde. Maar kennelijk komt het meer voor. Stelt me op één of andere manier gerust.

Alcedo, wat naar om te lezen dat het niet goed met je gaat. Misschien toch maar kritisch kijken naar alle drukke plannen. Even pas op de plaats is misschien ook niet zo gek.

Lientje, wat ga je doen in de vakantie? Even lekker weg?

Alcedo wat vervelend voor je dat je zo.n last hebt van je migraine en dan ook nog zo.n drukke maand. Sterkte hoor.

Lientje ik ben ook benieuwd naar je vakantieplannen. Heerlijk zo.n vooruitzicht.

Ik had vandaag echt even zoiets van hier kan ik even spuien. Iets wat ik niet snel doe. Dank je wel daarvoor.
We hebben inderdaad allemaal wel eens van die dagen, dit was de mijne. 

Morgen weer een nieuwe dag met een positief geluid.

Layka, daar is dit topic ook voor hè. Even spuien, wat steun zoeken, tips opdoen. Dat is nu juist het fijne van dit topic, iedereen begrijpt je gelijk.

Man en ik gaan in de vakantie een week naar Bologna in Italië.  Waar oorspronkelijk  de familie  van man vandaan komt.
We zouden met oudste en vriendin  naar Noorwegen, maar dat kon wegens ziekte oudste niet doorgaan helaas  .
Jongste past met vriend op het huis en de dieren dus dat gaat  goedkomen. 

Ik ga werken. Korte dienst dus om half 12 weer thuis.

Ik heb pijn én de tinnitus gilt in mijn hoofd. Ik heb ontspanningsoefeningen geprobeerd, maar dat werkt nu niet. Gisteren had ik een sessie voor/tegen de tinnitus. En vandaag yoga, albert Heijn bezorging en ik moest koken. Nou, en dat was dus te veel en morgenochtend komt de cv monteur voor onderhoud...
Ik baal er zo van dat ik zo laag belastbaar ben en blijf.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.