Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Picunia
27-08-2023 om 15:47
Rustig aan, Lientje, dat breekt het lijntje niet.
Morgen gaan we weer naar schoonmoeder, dus maar even flink wat wassen gedraaid. Eindelijk alle achterstallige administratie van mijn vrijwilligerswerk weggewerkt. Het was nogal wat. Ik moet voor mijn vrijwilligerswerk ook nog een aantal telefoontjes plegen. Die doe ik maar vanuit schoonmoeder. Eerlijk gezegd, heb ik erge behoefte aan terug naar ‘normaal’, maar dat zal nog wel even duren. Ach, mijn schoonmoeder is een lief mens, dus ik ben blij dat ik er voor haar kan zijn.
Picunia
27-08-2023 om 15:49
Layka, nu vergeet ik op jou te reageren. Wat verdrietig van die kat. Het is voor mij een reden om geen huisdier meer te nemen. Ik word er ook altijd zo verdrietig van als ik er afscheid van moet nemen.
Ik hoop dat je wel een fijne dag hebt.
lientje69
27-08-2023 om 19:21
Afscheid nemen van een huisdier is vreselijk inderdaad. Maar ze geven ook zoveel vreugde, afleiding en liefde. Dat is voor mij een reden om toch huisdieren te hebben.
Sterkte morgen met alle dingen bij schoonmoeder Picunia.
lientje69
27-08-2023 om 19:23
Ik heb zo tussen het zitten en lezen en serie kijken door nog best wel wat op kunnen ruimen in huis. Blij mee. Schoonmaken iets te kort, maar goed, morgen weer een dag. Heb de komende 3 dagen avonddienst dus kan dan overdag nog wel wat doen. Komt wel goed dus.
Man en dochter zijn op de terugweg van de F1, zeiknat geregend weer, maar ze hebben het wel leuk gehad.
Alcedo
27-08-2023 om 20:10
HAHA!wait..what schreef op 27-08-2023 om 14:34:
[..]
Oh wat rot! Geen chronische indicatie dus? Zo gemeen he? Ik werk tegenwoordig bij een fysiopraktijk en we hebben het er vaak over hoe krom alles is geregeld door de zorgverzekeraar. Vaak vallen de mensen die het hard nodig hebben buiten de boot. En behandelingen zelf betalen is enorm duur inderdaad :/
Ik val wel onder chronisch maar vraag me ook regelmatig af hoe lang nog..
Voor mijn aandoening (of combinatie van aandoeningen eigenlijk) is alleen een beperkte chronische indicatie. Een jaar maximaal. We hebben twee keer voor elkaar gekregen om dat met een jaar en een half jaar te verlengen, maar nu houdt het echt op. Het levert me meer pijn op en dus moet ik eigenlijk opnieuw naar de pijnpoli, want meer medicatie dan dat ik nu heb, kan niet. Maar mijn relatie met de pijnpoli is niet zo heel goed helaas.
Alcedo
27-08-2023 om 20:12
Even een ego-post, sorry. Ik heb wel vluchtig gelezen maar mis de concentratie.
Wij hebben vanmiddag mijn oma's verjaardag gevierd. Ze is de 90 inmiddels gepasseerd en ik merkte dat het erg druk was voor haar. Mijn tante zei het ook al tegen me. Maar ik denk dat ze het wel fijn vond om met bijna de hele familie bij elkaar te zijn. Beide achterkleinkinderen waren er ook en dat vindt ze ook leuk. De derde is op komst.
Voor mij was het ook erg druk, dus ik ben nu kapot. Zoveel prikkels maakt dat ik me nu slecht kan concentreren. Gelukkig is komende week rustig, zoals het er nu uitziet.
Picunia
27-08-2023 om 21:37
Jeetje, Alcedo, wat een ellende allemaal. Heb je het idee dat er toch wat verbetering is gekomen de laatste maanden of is dit wat het is?
Nu maar lekker uitrusten, morgen is er weer een dag.
lientje69
27-08-2023 om 21:38
Veel prikkels zijn altijd lastig. Een van de redenen dat ik ook echt niet mee wilde naar de F1.
Gelukkig krijg je een redelijk rustige week Alcedo .
De pijnpoli, ja, denk dat het de enige optie dan nog is. Misschien is het mogelijk via hun een doorlopende chronische indicatie voor fysiotherapie te regelen? Gezien het feit dat je qua medicijnen niet veel hoger meer kan?
MrsMary
27-08-2023 om 22:21
Ik heb jullie allemaal gelezen maar het lukt me niet om individueel op jullie te reageren. Ook iets met teveel prikkels helaas. Zwaai!
lientje69
28-08-2023 om 09:28
Sterkte MrsMary!
Hier weer drie werkdagen voor de boeg, of liever gezegd werkavonden. Man vertrekt zo weer voor enige tijd richting de Maasvlakte ,zo de koffer nog even controleren of alles erin zit. Man is nogal een chaoot af en toe, heeft al een keer zijn medicijnen vergeten. Moest toen door een koerier daarheen gebracht worden,kostte flink geld maar erger was dat het behoorlijk veel stress gaf.
Dus tegenwoordig loop ik alles even na en vul ik bij indien nodig.
lientje69
28-08-2023 om 09:33
Ik heb dus drie dagen vrij gehad en ben nog moe.
Van teveel op de bank hangen word ik duidelijk niet veel energieker. Wel weer een boek uitgelezen en ern aantal afleveringen van ijn favoriete series bijgebinged.
En het huis is ook wat opgeruider dan het was. Dus niet helemaal nutteloos de afgelopen week gelukkig
lientje69
28-08-2023 om 13:20
Thnx Layka. Zie er best weer tegenop. Zieke collega's, zieke bewoners. En onze afdeling is al niet zo simpel. Vervelend hoor. Maar goed, het wordt vanzelf tijd om naar huis te gaan dus zal goed komen denk. Ik maak mezelf altijd drukker dan nodig is.
Broodjebrie
28-08-2023 om 14:13
werk ze lientje.
Hier gaat het wat beter, vermoeidheid is zo goed als weg, ik merk dat de rust me goed doet. Deze week sowieso nog vrij van werk, einde van deze week eens kijken hoe ik het volgende week ga doen.
Alcedo
28-08-2023 om 19:22
Succes met werken Lientje!
@Picunia: bedoel je mijn situatie of die van mijn oma?