Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Rustig aan, Lientje, dat breekt het lijntje niet.

Morgen gaan we weer naar schoonmoeder, dus maar even flink wat wassen gedraaid. Eindelijk alle achterstallige administratie van mijn vrijwilligerswerk weggewerkt. Het was nogal wat. Ik moet voor mijn vrijwilligerswerk ook nog een aantal telefoontjes plegen. Die doe ik maar vanuit schoonmoeder. Eerlijk gezegd, heb ik erge behoefte aan terug naar ‘normaal’, maar dat zal nog wel even duren. Ach, mijn schoonmoeder is een lief mens, dus ik ben blij dat ik er voor haar kan zijn.

Layka, nu vergeet ik op jou te reageren. Wat verdrietig van die kat. Het is voor mij een reden om geen huisdier meer te nemen. Ik word er ook altijd zo verdrietig van als ik er afscheid van moet nemen.
Ik hoop dat je wel een fijne dag hebt.

Afscheid  nemen van een huisdier  is vreselijk  inderdaad. Maar ze geven ook zoveel  vreugde, afleiding  en liefde.  Dat is voor  mij  een  reden om toch huisdieren  te hebben.
Sterkte morgen met alle dingen bij schoonmoeder  Picunia.

Ik heb zo tussen het zitten en lezen en serie kijken door nog best wel wat op kunnen  ruimen in huis. Blij mee. Schoonmaken  iets te kort, maar goed, morgen weer een dag. Heb de komende  3 dagen  avonddienst  dus kan dan overdag  nog wel wat doen. Komt wel goed dus.

Man en dochter  zijn op de terugweg  van de F1, zeiknat geregend weer, maar ze hebben het wel leuk gehad.

HAHA!wait..what schreef op 27-08-2023 om 14:34:

[..]

Oh wat rot! Geen chronische indicatie dus? Zo gemeen he? Ik werk tegenwoordig bij een fysiopraktijk en we hebben het er vaak over hoe krom alles is geregeld door de zorgverzekeraar. Vaak vallen de mensen die het hard nodig hebben buiten de boot. En behandelingen zelf betalen is enorm duur inderdaad :/

Ik val wel onder chronisch maar vraag me ook regelmatig af hoe lang nog..

Voor mijn aandoening (of combinatie van aandoeningen eigenlijk) is alleen een beperkte chronische indicatie. Een jaar maximaal. We hebben twee keer voor elkaar gekregen om dat met een jaar en een half jaar te verlengen, maar nu houdt het echt op. Het levert me meer pijn op en dus moet ik eigenlijk opnieuw naar de pijnpoli, want meer medicatie dan dat ik nu heb, kan niet. Maar mijn relatie met de pijnpoli is niet zo heel goed helaas. 

Even een ego-post, sorry. Ik heb wel vluchtig gelezen maar mis de concentratie.

Wij hebben vanmiddag mijn oma's verjaardag gevierd. Ze is de 90 inmiddels gepasseerd en ik merkte dat het erg druk was voor haar. Mijn tante zei het ook al tegen me. Maar ik denk dat ze het wel fijn vond om met bijna de hele familie bij elkaar te zijn. Beide achterkleinkinderen waren er ook en dat vindt ze ook leuk. De derde is op komst.
Voor mij was het ook erg druk, dus ik ben nu kapot. Zoveel prikkels maakt dat ik me nu slecht kan concentreren. Gelukkig is komende week rustig, zoals het er nu uitziet. 

Jeetje, Alcedo, wat een ellende allemaal. Heb je het idee dat er toch wat verbetering is gekomen de laatste maanden of is dit wat het is?
Nu maar lekker uitrusten, morgen is er weer een dag.

Veel prikkels zijn altijd  lastig. Een van de redenen  dat ik ook echt niet mee wilde naar de F1.
Gelukkig  krijg je een redelijk rustige  week Alcedo .

De pijnpoli, ja, denk dat  het  de enige optie  dan nog is. Misschien  is het mogelijk  via hun een doorlopende  chronische indicatie  voor fysiotherapie  te regelen? Gezien  het feit dat je qua  medicijnen  niet veel hoger meer kan?

Ik heb jullie allemaal gelezen maar het lukt me niet om individueel op jullie te reageren. Ook iets met teveel prikkels helaas. Zwaai!

Sterkte MrsMary!

Hier weer drie werkdagen voor de boeg, of liever gezegd werkavonden. Man vertrekt  zo weer voor enige tijd richting  de Maasvlakte  ,zo de koffer nog even controleren  of alles erin zit. Man is nogal  een  chaoot af en toe, heeft al een keer zijn medicijnen  vergeten. Moest toen door een koerier daarheen gebracht  worden,kostte flink geld maar erger was dat het behoorlijk  veel stress gaf.
Dus tegenwoordig  loop ik alles even na en  vul ik bij  indien nodig.

Ik heb dus drie  dagen  vrij  gehad en ben nog moe.  
Van teveel op de bank hangen  word ik duidelijk  niet veel energieker. Wel weer een boek uitgelezen  en ern aantal afleveringen van ijn favoriete  series bijgebinged. 
En het huis is ook wat opgeruider dan het was.  Dus niet helemaal  nutteloos  de afgelopen  week gelukkig

Mrs. Mary veel sterkte.
Lientje succes met werken vandaag.

Thnx Layka. Zie er best weer tegenop. Zieke collega's,  zieke bewoners.  En onze afdeling  is al niet zo simpel. Vervelend  hoor. Maar goed, het wordt vanzelf  tijd om naar huis te gaan dus zal goed komen denk. Ik maak mezelf  altijd drukker dan nodig is.

werk ze lientje. 
Hier gaat het wat beter, vermoeidheid is zo goed als weg, ik merk dat de rust me goed doet. Deze week sowieso nog vrij van werk, einde van deze week eens kijken hoe ik het volgende week ga doen.

Succes met werken Lientje!

@Picunia: bedoel je mijn situatie of die van mijn oma?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.