Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

TanSwallow86

TanSwallow86

17-08-2023 om 16:55

lientje69 schreef op 17-08-2023 om 15:10:

Hoe vaak komt jouw spv-er Harley? Zou de frequentie niet wat omhoog moeten? Ik lees zo veel dat het niet goed met je gaat, vind dat erg naar voor je.

Ik zeg vaak af.

Maar nu is het gewoon dat ik mijn moeder heel erg mis en bij familie kan ik niet terecht. Plus de diagnose dat ik waarschijnlijk diabetische gastroparese heb.

Wat leuk Moyrrie!

Hier gaat het wel ok. Fysiek wel wat meer last. Het schommelt de laatste tijd ook wat meer. Het gevoel rond het hele verjaardagsgedoe is wat gezakt, maar zaterdag heb ik een familieverjaardag waar ik dus weer geconfronteerd wordt met 'ze'. Dat is even lastig. 

hier kan het beter. Ik merk dat ik op het randje van wel of niet ziekmelden zit. Ik doe het liever niet vanwege personeel tekort , maar als ik na dit weekend niet goed uitgerust ben meld ik me volgende week ziek. Ben al een paar weken vermoeid, amper energie om nog iets te doen. Op werk wordt het steeds drukker, en ik merk dat ik anderen op de 1e plek zet en mezelf op de 2e plek. Dat moet omgedraaid worden maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Erg herkenbaar  broodjebrie.
Ik red het tot nog toe maar het wordt steeds pittiger. Vakantietijd speelt daar een rol in, maar ook ziekmeldingen van collega's.  Het is lastig.

Ik heb vandaag  nog vrij, daarna weer een drukke  week voor de boeg. Nu zo naar mijn moeder om met  haar boodschappen  te doen
Vanmiddag  misschien  nog even in de tuin aan de slag. Als het niet te heet is tenminste.  Tot nu is het bewolkt.

Alcedo, hopelijk gaat het allemaal goed zaterdag.

BroodjeBrie, wat naar dat je steeds zo weinig energie hebt en moeilijk herstelt.  Inderdaad is het tijd om jezelf op de eerste plaats te zetten.

Lientje, ik hoop dat je volgende week, ondanks de drukte, je rust kunt pakken. Ook jij moet jezelf meer op de eerste plaats zetten.

Ik vertrek, samen met man, vanmiddag naar schoonmoeder. Schoonzus zegt dat het niet goed met haar gaat (maar schoonzus kan nogal overdrijven) en schoonmoeder zegt dat het prima gaat (maar schoonmoeder zegt niet altijd de waarheid, omdat ze niet tot last wil zijn), dus we gaan het zelf maar even bekijken. Ons weekendje weg hebben we geannuleerd.Het voelt niet goed om weg te zijn, als er mogelijk toch wat hulp nodig is bij schoonmoeder.

Jammer dat je weekend  weg  geannuleerd  moest worden Picunia.  Maar ik snap het wel, je wil toch met eigen  ogen zien  of het écht goed gaat.

Ik twijfel  sons aan mijn werk idd. Of ik toch  niet moet afschalen qua uren. Maar ik vind het te fijn financieel  onafhankelijk  te zijn,naast  het feit dat als er iets met hem gebeurt , ik mezelf  ook moet zien te redden  . Bovendien  haal ik erg veel voldoening  uit mijn werk. Dus dat is ook fijn.

Mijn huishouden  krijg ik nooit onder controle.  Ik probeer  me er niet teveel over te ergeren.  Was schoon, eten voor iedereen, dat is prioriteit.  Stof op de kast ligt er volgende  week ook nog wel. Verder is mijn huis klein en oud, vol hoekhes en gaatjes. Met mijn energie  met geen mogelijkheid  goed schoon te houden. Dus  maar proberen  de troep en viezigheid  niet te zien. Scheelt dat ik aan één oog blind ben, dan zie je maar de helft.

Even te druk geweest met van alles, wel mee gelezen.

Alcedo, ik hoop dat het goed gaat zaterdag. Vervelend die confrontaties.

Broodje brie ik denk dat het een goede beslissing van je is om jezelf op de eerste plaats te zetten.

Lientje, het blijft maar druk op je werk he? Ik snap dat het op een gegeven moment teveel is maar dat je het ook moeilijk vind om daar een beslissing in te nemen. Personeelsgebrek, ziekte enz. Lastig!!

Picunia, jammer van jullie weekendje weg.
Wel begrijpelijk, als je schoonmoeder wel hulp nodig heeft wil je er wel zijn.

Ik probeer mijn energie te verdelen,lukt natuurlijk niet altijd.
Vandaag niets, dus rustig aan. Vanavond een verjaardagsfeest, gezellig.

Fijne dag allemaal. 

Lientje, ik begreep dat je al relatief weinig uren op contract staat, vanwege je gezondheid. Maar dat je structureel teveel wordt ingeroosterd. Ik denk als er meer naar je contracturen wordt gekeken, dat veel beter voor je is en je niet hoeft te overwegen om minder te gaan werken. Waarschijnlijk helpt dat ook niet, als je dan ook veel te veel wordt ingeroosterd. Misschien moet je er met een leidinggevende over hebben (als je er met de roosteraars niet uitkomt). Als er op deze manier met je blijft omgegaan (rare zin, maar je snapt me), dan zijn jullie allemaal verder van huis, want dat ga je niet volhouden.

Layka, fijn weer wat van je te horen. Hopelijk is de drukte een beetje geweest.

Picunia schreef op 18-08-2023 om 14:21:

Lientje, ik begreep dat je al relatief weinig uren op contract staat, vanwege je gezondheid. Maar dat je structureel teveel wordt ingeroosterd. Ik denk als er meer naar je contracturen wordt gekeken, dat veel beter voor je is en je niet hoeft te overwegen om minder te gaan werken. Waarschijnlijk helpt dat ook niet, als je dan ook veel te veel wordt ingeroosterd. Misschien moet je er met een leidinggevende over hebben (als je er met de roosteraars niet uitkomt). Als er op deze manier met je blijft omgegaan (rare zin, maar je snapt me), dan zijn jullie allemaal verder van huis, want dat ga je niet volhouden.

Picunia,  ik heb een mail gestuurd  met de klachten  over het roosteren.  Er is bij al het personeel  onvrede over het slechte roosteren. Ik heb een contract voor 24 uur. Maar er word gewoon  héél onregelmatig  geroosterd. De ene week 38 uur, de andere week 12. Gemiddeld  klopt het dan allemaal wel, maar het is , zeker met onze hoge werkdruk,  erg onprettig.  Het gaat opgepakt  worden door onze leidinggevende.  Maar dat gaat natuurlijk  niet  van vandaag  op morgen.

Ik denk erover om naar 20 uur te gaan. Maar vind het zo fijn eindelijk  eens  een normaal eigen inkomen  te hebben. Dus wil dit eigenlijk  niet. Ga eerst afwachten  wat de leidinggevende  gaat doen.  Onze bewoners  gaan ook een keer dood en wellicht komen er dan wat " lichtere " bewoners. Mocht het uiteindelijk  toch te zwaar blijven voor me kan ik altijd  nog in mijn uren snijden.

Ik heb zojuist  even een brief  naar  de  brievenbus  gebracht, maar de rechterkant  van  mijn  lijf  wil weer niet erg vanmiddag.  Ga dus maar weer een tijdje televisie  kijken of lezen. Had nog wat in de tuin willen werken,  kleine pad is onkruidvrij,  nu het grote nog. Wordt hem vandaag  dus niet vrees ik.

Gisteravond een gezellig verjaardagsfeest gehad. Hond uitgelaten en lekker naar bed. Ik sliep bijna, gaat het beestje ineens voortdurend op een rare manier naar de deur zitten staren en achter mijn hoofd liggen. Ze lijkt wat dement te worden, is 14 1/2.
Kortom heel slecht geslapen. Vandaag bijtanken. 
Het is hier ook erg somber en vochtig. Als de zon er nu door komt is het echt heel klam. Ik trek dit weer slecht.

Lientje  ik snap wat je bedoelt met de uren onvoordelig inroosteren. Heel vervelend en belastend.
Ik hoop echt dat er verandering komt voor je.

Hier was het weer hetzelfde. Inmiddels  is de zon doorgekomen en het is broeiierig benauwd. Net nog even een klein stukje tuinpad gedaan en even naar een vriendin  gelopen die met spulletjes  op een evenement staat. Nu voorbereiden op mijn werk,kwart voor drie de auto in.

werk ze lientje. Ik ben net even naar de winkel geweest, wat is het benauwd zeg.
Ik heb me ziekgemeld op werk. Donderdag naar de huisarts. Nu ik even niet hoef te werken heb ik het idee dat ik wat meer rust krijg. Komende tijd maar eens goed uitrusten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.