Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Picunia wat fijn dat je schoonmoeder weer thuis is! Wat vervelend van je schoonzus, inderdaad de confrontatie maar uit de weg gaan. Heel verstandig. 

Lientje, je werk zal wel pittig blijven ook al vind je het zo leuk. Dat snap ik hoor.
Heb hetzelfde werk gedaan en weet hoe zwaar het kan zijn. Het is toch een keuze die je maakt tov je lijf. 
Ik bedoel het goed hoor!

Alcedo, wat rot dat je meer pijn hebt. Inderdaad de huisarts is een laagdrempelige stap. Wellicht heb je er wat aan.
Sterkte in ieder geval.

Ik ben een paar dagen in het huis van een kind, zij zijn op vakantie.
Even niets moeten, geen vrijwilligerswerk enz. Mijn moeheid komt er uit, dat is goed. 
Veel stress en verplichtingen gehad en pijn sloopt je ook zoals jullie weten.

Lieve groet voor jullie.

Over het algemeen  vind ik mijn werk minder zwaar dan in de groentewinkel  hoor Layka. Het is alleen  dat er zo slecht geroosterd wordt momenteel. Daar zijn we nu over in gesprek. Dat in combinatie  met veel collega's  op vakantie  én  er blijkbaar  niet bij stil hebben gestaan dat ik gewoon niet fulltime belastbaar  ben, maakt dat het nu zo zwaar is voor me. Verder is het uiteraard ook dag afhankelijk,  net hoe de mensen zijn. Gisteren was eigenlijk  op zich een goede dag,  mensen waren rustig en er waren geen problemen.  Dat scheelt veel.
Ik blijf het nog steeds de  beste beslissing  ooit vinden voor mij, zowel qua werk als privé. 
Misschien  gaat dat ooit nog veranderen,  de werkdruk wordt steeds groter naarmate  er meer zorgverleners  met pensioen gaan is de voorspelling.
Misschien dat ik dan, als ik het zat word,  mee ga in man zijn emigratie plan.
Maar voor nu ben ik nog niet zo ver. Vind het veel te leuk nog.

Lekker uitgeslapen  vanmorgen  en verderdoe ik niks tot ik naar mijn avonddienst  moet. Koffie en een boek. Heerlijk.

Picunia schreef op 09-08-2023 om 19:17:

Alcedo, als de pijn je beperkt, zou je kunnen beginnen bij de huisarts. Die weet wel waar je het best terecht kan. Ellendig weer! Hopelijk knapt het snel op.

Ja, dat zou kunnen. Ik heb alleen de moed nog niet om weer het hele verhaal aan te gaan. Ik heb zoveel negatieve ervaringen. 

Veel plezier Layka. Geniet van de rust. 

Alcedo schreef op 10-08-2023 om 10:49:

[..]

Ja, dat zou kunnen. Ik heb alleen de moed nog niet om weer het hele verhaal aan te gaan. Ik heb zoveel negatieve ervaringen.

Zo herkenbaar  weer

Geniet  van  de rust Layka. 

Mijn avonddienst  verloopt rustig tot nu toe
Alles onder controle.  Nog een uurtje, dan lekker  naar  huis.

lientje69 schreef op 10-08-2023 om 21:59:

Geniet van de rust Layka.

Mijn avonddienst verloopt rustig tot nu toe
Alles onder controle. Nog een uurtje, dan lekker naar huis.

Dat mag ook wel eens een keer, succes!

Dank je wel Alcedo en Lientje.
Ik ben vandaag weer thuisgekomen. Ook weer lekker in mijn eigen toko. 
Ik ben heerlijk bijgekomen, was nodig.

Ik snap je uitleg hoor Lientje! Zoals ik al zei, het was goed bedoeld. 
Het zal inderdaad veel schelen als er met de roosterindeling rekening mee gehouden kan worden.
Ik las dat je zo blij wordt van nieuwe biebboeken.  Dat hebben we gemeen.
Ik kan daar ook zo van genieten, lees ook veel en graag.

Layka.12 schreef op 10-08-2023 om 23:35:

Dank je wel Alcedo en Lientje.
Ik ben vandaag weer thuisgekomen. Ook weer lekker in mijn eigen toko.
Ik ben heerlijk bijgekomen, was nodig.

Ik snap je uitleg hoor Lientje! Zoals ik al zei, het was goed bedoeld.
Het zal inderdaad veel schelen als er met de roosterindeling rekening mee gehouden kan worden.
Ik las dat je zo blij wordt van nieuwe biebboeken. Dat hebben we gemeen.
Ik kan daar ook zo van genieten, lees ook veel en graag.

Ik lees ook heel graag. Ik heb een periode gehad, tot een maand geleden of zo, dat ik me slecht kon concentreren op boeken maar nu zit ik er weer helemaal in en het helpt me echt ontspannen (en geeft afleiding).

Ik heb vanochtend weer eens gefietst. Daarna nog even iets geregeld voor een verjaardagscadeau voor mijn vader aangezien die binnenkort jarig is. Een kroonjaar, dus ook een feest en dat vind ik best lastig. Ja, er zijn meer mensen  maar het geeft evengoed wel stress. 

De rest van de dag geen plannen, behalve veel lezen

Man komt weer thuis vandaag dus dat is ook fijn.

Hier komt man vanavond  ook weer thuis. Voor 2 dagen, dan gaat hij weer zo'n 12 dagen weg.

Slecht geslapen  afgelopen  nacht. Ben met moeder om boodschappen  geweest  en heb koffie  bij haar gedronken. Nu thuis op de bank , de was draait. Het onkruid  staat huizenhoog alweer in de tuin, moet ik eigenlijk  iets aan doen. Ik heb besloten  dat dat niet vandaag is.  
Heb mijn rust wel even verdiend na de afgelopen  1,5 drukke  week. 
Boek en op de bank dus. Misschien  vanmiddag  nog even lopen, naar de boer verderop voor een vers spitskooltje. Maar ik kijk eerst even  hoe ik me straks voel. 

TanSwallow86

TanSwallow86

11-08-2023 om 18:14

lig weer met migraine op bed.
Gelukkig kan ik die zetpillen ook gebruiken wanneer ik migraine heb, ben dan ook altijd misselijk en overgeven

Fijn dat je die hebt Harley

Ben nog niet naar de boer geweest. Morgen maar even. Redelijk  rustige  dag  gehad, gunde mezelf  dat vandaag  even.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.