Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
TanSwallow86
04-08-2023 om 14:39
lientje69 schreef op 04-08-2023 om 14:38:
?Vervelend Harley. Hopelijk knap je qua ontsteking nog wat op. Verder is er niet veel aan te doen denk ik.
Dieet en sommige voedingsmiddelen vermijden. Ben druk bezig met googlen
Moyrrie
04-08-2023 om 14:47
HarleyQuin schreef op 04-08-2023 om 14:33:
heb contact gehad met assistent van huisarts. Naar alle waarschijnlijkheid heb ik diabetische gastroparese(vertraagde maaglediging)
Ook ontsteking in slokdarm.
Heb alleen nog geen medicijnen tegen de misselijkheid en overgeven. Daar word ik nog voor terug gebeld en ook of ik word doorgestuurd.
Diabetische gastroparese kan door diabetes type 2 worden veroorzaakt.
Ojee Harley, wat naar. Hopelijk hoor je snel meer.
Moyrrie
04-08-2023 om 14:49
Ik houd je gezelschap op de bank, Lientje.
Ik ga morgen een vriendin helpen en daarom houd ik me vandaag maar koest.
lientje69
04-08-2023 om 15:54
Moyrrie schreef op 04-08-2023 om 14:49:
Ik houd je gezelschap op de bank, Lientje.
Ik ga morgen een vriendin helpen en daarom houd ik me vandaag maar koest.
Doe je goed Moyrrie! Ik heb de laatste tijd veel extra gedaan ( heb wat meer energie gekregen door homeopaat en acupunctuur) maar vandaag heeft mijn lijf er geen zin in. Gezien mijn werkschema snap ik dat ook wel. En dus mag ik van mezelf vandaag bankhangen. Kan ik er komende dagen hopelijk weer tegenaan.
Nog 2 dagen voor het paard zorgen en dan kan ik dat klusje ook weer aan dochter overlaten.
TanSwallow86
04-08-2023 om 17:41
ik heb medicatie. Omeprazol en Metoclopramide voor de misselijkheid en overgeven. Weliswaar een zetpil maar goed.
Moet het een maand lang gebruiken en dan weer terug naar huisarts, over hoe verder.
Het is 50/50 kans dat ik diabetische gastroparese heb. De klachten wijzen er namelijk wel op. Maar ze weten het nog niet zeker, is deze maand afwachten.
lientje69
05-08-2023 om 21:58
Hier begin ik zo langzamerhand steeds meer op mijn tenen te lopen om mijn werk vol te houden. Ben nu echt aan het aftellen naar eind augustus als de meeste collega's weer terug zijn van vakantie. Dan heb ik soms nog wel eens een week van 5 dagen maar zitten er gewoon 2 of 3 dagen rust tussen. Nu steeds maar één dag en dat is gewoon tekort voor mij om te herstellen .
TanSwallow86
05-08-2023 om 22:50
lientje69 schreef op 05-08-2023 om 21:58:
Hier begin ik zo langzamerhand steeds meer op mijn tenen te lopen om mijn werk vol te houden. Ben nu echt aan het aftellen naar eind augustus als de meeste collega's weer terug zijn van vakantie. Dan heb ik soms nog wel eens een week van 5 dagen maar zitten er gewoon 2 of 3 dagen rust tussen. Nu steeds maar één dag en dat is gewoon tekort voor mij om te herstellen .
Trek aan de bel Lientje.
Je geeft nu eindelijk aan dat het teveel word voor je. Straks stort je in en ben je verder van huis
MrsMary
05-08-2023 om 22:57
lientje69 schreef op 05-08-2023 om 21:58:
Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan. Opgeven zul je niet, ik ken je al langer dan vandaag. Heel veel sterkte!
Picunia
06-08-2023 om 00:32
Lientje, eens met Harley! Trek aan de bel! Die planners moeten echt wat meer rekening met jou gaan houden: extra uren prima, maar wel met twee of drie dagen ertussen. En anders houd je het niet vol en moet je je ziek melden. Dan is iedereen verder van huis.
Schoonmoeder blijkt een sepsis te hebben. Iedere dag krijgt ze een booster antibiotica. Hopelijk gaat haar dat helpen, maar het is een ernstige aandoening. De komende dagen zijn cruciaal.
Moyrrie
06-08-2023 om 08:34
picunia, veel sterkte met je schoonmoeder. Ik schrik altijd als iemand sepsis heeft. Ik heb het ook gehad. 
Picunia
06-08-2023 om 15:51
Dank voor het medeleven, iedereen!
Ben jij er goed uitgekomen, Moyrrie? Ik lees dat veel sepsispatiënten (als ze het al overleven) restschade overhouden.
Ik hoop zo dat de antibiotica aanslaat.
Moyrrie
06-08-2023 om 16:10
Ik heb helaas wel restschade, zoals pijn, concentratieproblemen, geheugenproblemen, ben snel overprikkeld en heb een laag energieniveau. Ik ben volledig arbeidsongeschikt geraakt. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.