Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

TanSwallow86

TanSwallow86

26-06-2023 om 21:09

ik kreeg vorige week toen ik bij mijn vader was, een complimentje. Ik draag momenteel het horloge van mijn overleden moeder. En mijn vader zei, dat het mij goed stond. 
Was best lastig, ik heb nooit complimentjes gehad, dus wist ik niet hoe ik moest reageren, heb maar gezegt, dank je. Zou dat genoeg zijn geweest? Had ik iets anders moeten zeggen?

Goed gedaan, Harley! Dat is precies goed.

Ik kan dat ook slecht,  complimenten  ontvangen. Heb idd geleerd van mijn dochter dat : dank je!  de juiste reactie is.

Ik heb  vandaag  best wel wat pijn
Ondanks  dat heb ik mezelf  toch weten te motiveren  tot zwemmen  vanmiddag.  Met nu nog meer pijn als gevolg
Ik moest kiezen van mezelf,  wandelen  of  zwemmen.  Dus ik dacht dat zwemmen  verstandiger was met pijn. Tsja. Dan moet je natuurlijk  niet heel intensief  oefeningen  in het water gaan doen.

Wat naar, Lientje. Hopelijk gaat vandaag beter en heb je een rustige dag.
Ik heb een slechte nacht gehad. We logeren in een hotel in Duitsland. Prima bed, daar ligt het niet aan. Helaas weer die nare droom gehad en in paniek wakker geworden. Toen niet meer kunnen slapen.

Veel pijn betekent juist minder doen he Lientje. Voel je daar niet schuldig over, je bent immers iemand met chronische pijn en je stelt je niet aan als je daar aan toegeeft. Gaan sporten terwijl je al zoveel pijn hebt werkt alleen maar contraproductief en destructief. 

Wat naar Picunia

Ik heb nog steeds veel pijn van zaterdag. Vanochtend niet gaan fietsen dus maar wel op tijd uit bed gegaan. Man moest om 6:15 al weg en komt vanavond pas thuis, wat betekent dat ik het huis voor mezelf heb. Eind van de middag naar de fysiotherapeut en vanavond nog een afspraak via video-call, maar verder geen verplichtingen. Mooie gelegenheid om nog wat klusjes weg te werken en te beginnen aan mijn 60ste boek van dit jaar. Ik loop er twintig achter op vorig jaar

Picunia schreef op 27-06-2023 om 07:11:

Wat naar, Lientje. Hopelijk gaat vandaag beter en heb je een rustige dag.
Ik heb een slechte nacht gehad. We logeren in een hotel in Duitsland. Prima bed, daar ligt het niet aan. Helaas weer die nare droom gehad en in paniek wakker geworden. Toen niet meer kunnen slapen.

Zou dan toch maar eens een verwijzing  vragen Picunia.  Steeds slecht  slapen  door dezelfde droom is wellicht  toch een teken dat je iets  niet verwerkt heb blijkbaar. 

Alcedo ,rust roest in mijn geval. Beweging  is juist goed, zeker met mijn postuur. Zitten werkt mijn gezondheid  nóg meer tegen. Dus ik had de beste van de slechtste opties gekozen. Alleen  iets té enthousiast  gesport. Dat had ik dan weer niet moeten doen.

lientje69 schreef op 27-06-2023 om 08:54:

Alcedo ,rust roest in mijn geval. Beweging is juist goed, zeker met mijn postuur. Zitten werkt mijn gezondheid nóg meer tegen. Dus ik had de beste van de slechtste opties gekozen. Alleen iets té enthousiast gesport. Dat had ik dan weer niet moeten doen.

Maar bewegen kan ook zonder belasting en dat is ook rust. Rust is niet meteen stilzitten he. 

Alcedo schreef op 27-06-2023 om 17:15:

[..]

Maar bewegen kan ook zonder belasting en dat is ook rust. Rust is niet meteen stilzitten he.

Ja dat was dus mijn plan gisteren

Vandaag  ook een matige dag. Wat in de tuin gewerkt  en even naar schoonmoeder  geweest. Man is weer vertrokken,  dit keer voor een aantal dagen. Dan is deze klus afgerond  en moet er weer nieuw werk gezocht. Er is zicht op een klus voor 3 maanden vanaf augustus  in Nederland.  En op korte termijn  een klus van 5 weken in het buitenland.  Nog geen idee wat het worden gaat. Ik wacht het maar af, maar ik heb echt een hekel aan die zzp onzekerheid.  Gelukkig  is er best gebrek aan vaklui in man zijn werkrichting,  maar toch. Ben blij dat ik een vaste baan  heb.

Dat snap ik wel Lientje. Mijn man is gelukkig niet afhankelijk van 1 opdracht per keer, maar als hij een week geen afspraken heeft word ik door toch ook een beetje onrustig van. 
Nou ben ik zelf ook ondernemer geweest, maar dat maakt toch weinig verschil, merk ik nu

Ik heb sinds maandag zenuwpijn in mijn arm. Vrij karakteristiek en we (fysio, man en ik) denken toch een bepaalde kant op. Eerst maar eens zes weken afwachten (dat is immers toch het protocol) en anders zal ik toch weer aan de bel moeten trekken helaas.

Vandaag een dag zonder afspraken gelukkig. Ik ben bezig met het opruimen van mijn PC en aangezien van ik opruimen hou, is dat best bevredigend

Oh, Alcedo, je mag bij mij ook komen opruimen, hoor! Wat naar van je arm. Ik hoop dat er iets aan te doen is en dat het je niet teveel beperkt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.