Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
05-06-2023 om 10:33
Wat jammer dat je vriendinnen niet konden Picunia. En hopelijk kan de arts je goed helpen straks, ik zal voor je duimen.
Esther Verhoef is ook een leuke schrijfster, daar lees ik ook boeken van idd. Ben nu in een Linda van Rijn bezig, morgen of overmorgen maar weer eens naar de bibliotheek voor nieuwe voorraad, ben er al weer bijna doorheen.
Op zich gaat het nu wel weer met de pijn hoor. Ben alleen ontzettend stijf en stram, alsof ik zwaar naar de sportschool ben geweest. Geen idee hoe dat nu weer komt, hoopt dat dat de komende week wat gaat zakken.
Alcedo
05-06-2023 om 10:52
Succes bij de arts Picunia!
Succes met werken Lientje. Een beetje rust is misschien niet verkeerd, i.p.v. allerlei klusjes tussendoor doen ![]()
Alcedo
05-06-2023 om 10:54
Ik ben blij dat het weekend er weer op zit. Deze week helaas niet echt een rustige week. Vanochtend al een afspraak gehad en nu behoorlijk moe. Gelukkig voor de rest van de dag geen verplichtingen.
Ik heb vorige week twee ochtenden gefietst, de rest van de week is het er niet van gekomen. Ik wil het morgenochtend weer oppakken. In die zin ben ik wel blij met het mooie weer maar van mij hoeft het niet zo warm te worden.
Helaas veel last van hooikoorts. Man ook, dus ik slaap het meest van de tijd op de logeerkamer.
lientje69
05-06-2023 om 11:05
Vervelend van de hooikoorts Alcedo, hoor er veel mensen over klagen. Man en dochter hebben er ook erg last van momenteel.
Misschien vroeg in de ochtend gaan fietsen? Dan is het nog niet zo warm. Sterkte met de drukke week!
MrsMary
05-06-2023 om 12:13
We gaan zo weg voor een vakantie in Nederland. Helaas lig ik alweer een paar dagen plat door migraine en de daarbij horende klachten.
Gelukkig had ik daar rekening mee gehouden en al veel van tevoren ingepakt.
Ik ben benieuwd of het wat wordt deze week.
lientje69
05-06-2023 om 12:41
Wat vervelend MrsMary. Hoop dat er toch nog wat dagen zijn dat je een beetje kunt genieten van je vakantie. Het weer wordt wel mooi. Kon je die migraine maar uitzetten voor een paar dagen hè. Ik duim voor je dat er nog wat goede dagen tussen zitten. Gaan jullie lang weg?
MrsMary
05-06-2023 om 17:17
Een week Lientje. We zijn net gearriveerd en ik ben helemaal duizelig van de autorit. Ik zit wel lekker rustig in het bos dus weinig prikkels.
Picunia
05-06-2023 om 17:46
Alcedo, wel ongezellig, apart slapen, maar je moet wat met die hooikoorts.
MrsMary, ik hoop dat je wel een beetje van de vakantie kunt genieten. Ellendig die migraine.
De arts heeft mij behandeld en me oefeningen gegeven. Ik hoef niet meer terug te komen, maar serieus de oefeningen doen.
Eind volgende week hebben wij pvakantie. Of we weggaan hangt af van mijn schoonmoeder. Of ze wel alleen kan zijn. Schoonzus is er een dikke week geweest en nu een paar dagen met haar in een hotel in Twente. Ze geniet er zichtbaar van. Ze heeft een rollator en kan kleine stukjes lopen. En een autotochtje vindt ze ook leuk. Het hotel heeft een prachtige grote tuin, dus daar is het heerlijk vertoeven. Vandaag of morgen gaan ze weer naar huis.
TanSwallow86
05-06-2023 om 20:06
ik ben niet echt blij met dit weer.
Vaak migraine of snotneus, ook continu hoesten. Plus een puist in mijn neus wat zeer doet zodra ik mijn neus snuit
Alcedo
05-06-2023 om 20:09
Sterkte en een fijne vakantie MrsMary.
Fijn dat het goed ging bij de arts Picunia. Hopelijk gaat het goed met de oefeningen. Fijn ook dat je schoonmoeder zo kan genieten.
@MrsMary, wat gebruik jij eigenlijk voor medicatie voor je migraine als ik vragen mag?
Broodjebrie
05-06-2023 om 21:28
lientje69 schreef op 05-06-2023 om 09:44:
[..]
Voortaan zal ik achterop de postcode van mij zetten Broodjebrie . Want ik wil natuurlijk niet dat je schrikt of je rot voelt door een kaartje
![]()
Picunia, rustig aan doen gaat niet lukken. Mijn vakantie is voorbij, vanavond weer werken. Het is voor in de avond en de nacht dat het het ergst is. Dat is ook het vervelende, want daardoor ga je overdag dus automatisch meer doen. Ik had heel veel klusjes op mijn lijst staan, per saldo is daar niet echt veel van terecht gekomen.
Dacht, elke dag een extra opruim/ schoonmaakklusje, dan is na de vakantie alles netjes en opgeruimd en kan het er weer even tegen. Niet gelukt. Dan maar volgende week even kijken wat ik kan doen, deze week moet ik veel werken, volgende week wat minder.
Fijn, dat zal zeker schelen
echt bizar hoeveel handschriften op elkaar kunnen lijken.
lientje69
06-06-2023 om 00:14
MrsMary schreef op 05-06-2023 om 17:17:
Een week Lientje. We zijn net gearriveerd en ik ben helemaal duizelig van de autorit. Ik zit wel lekker rustig in het bos dus weinig prikkels.
Hopelijk geeft de rust jouw hoofd ook wat rust. Fijne vakantie in elk geval!
lientje69
06-06-2023 om 00:16
Succes met de oefeningen Picunia, hopelijk helpt het je.
Harley, bij welk weer gedij jij het beste dan?
Alcedo
06-06-2023 om 09:09
Ik heb mijn fietsrondje er alweer opzitten. De rest van de week gaat het er niet van komen helaas. In het weekend misschien nog.
Ik heb nieuwe neusspray voor de hooikoorts maar wat is dat spul vies zeg. Ik proef en ruik niks anders meer.
Vanmiddag nog naar de fysiotherapeut maar verder geen verplichtingen vandaag gelukkig. Nu lekker op de bank met de eerste kop koffie van de dag 
MrsMary
06-06-2023 om 14:39
Alcedo: ik gebruik propranolol als profylaxe en eletriptan als aanvalsmedicatie. Ik heb alle voor de hand liggende medicatie geprobeerd en dit werkt momenteel het beste.
Dacht, elke dag een extra opruim/ schoonmaakklusje, dan is na de vakantie alles netjes en opgeruimd en kan het er weer even tegen. Niet gelukt. Dan maar volgende week even kijken wat ik kan doen, deze week moet ik veel werken, volgende week wat minder.