Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Gefeliciteerd Picunia! En succes bij de artsen.

Ik kreeg vanochtend een brief van opnameplanning van het ziekenhuis dat de wachttijd langer dan zes maanden is en ze dus nog niks in kunnen plannen. Ik heb niet heel veel haast, maar toch baal ik er wel van. Enige voordeel is dat ik nu toch een operatievrij jaar heb

Ik zie op tegen de komende twee dagen. Die worden erg druk. Ik ben vandaag ontzettend chagrijnig en een tikje emotioneel. Maar goed dat man de hele dag weg was. 
En tot slot kwam ik er tijdens het eten achter dat er speling op een kies zit. 

Nogal een klaagpost dus.

Het zit dus niet erg mee Alcedo!  

Hier ook emotioneel  overigens. Geen idee waarom. Heb ook hoofdpijn.  En baal van het feit dat ik na 3 jaar alwéér een nieuwe  bril nodig heb. 
Weinig keus helaas,  ik moet  zuinig zijn op mijn toch al matige zicht. Man heeft nu bedacht dat ik naar de oogarts  moet om te kijken of er toch niet iets aan te doen  is. Er is tenslotte  veel veranderd  en verbeterd qua techniek  de laatste  jaren.

lientje69 schreef op 01-06-2023 om 19:30:

Het zit dus niet erg mee Alcedo!

Hier ook emotioneel overigens. Geen idee waarom. Heb ook hoofdpijn. En baal van het feit dat ik na 3 jaar alwéér een nieuwe bril nodig heb.
Weinig keus helaas, ik moet zuinig zijn op mijn toch al matige zicht. Man heeft nu bedacht dat ik naar de oogarts moet om te kijken of er toch niet iets aan te doen is. Er is tenslotte veel veranderd en verbeterd qua techniek de laatste jaren.

Niet zo'n slecht idee van hem toch? Ik heb eind vorig jaar een nieuwe bril gekocht en dat was ook erg duur. Ik kon nog een beetje besparen door voor mijn slechte oog geen multifocaal glas te nemen omdat ik toch hoofdzakelijk met 1 oog kijk en het andere alleen nog meedoet voor het perifere zicht. 

Ik heb voor mijn ene oog alleen een soort glas dat weinig doet. Zie er toch nagenoeg niks mee.
Het idee van man is goed ja. Maar geloof niet dat ze er wat mee kunnen, het zit niet in mijn oog, maar op de zenuw achter mijn oog. Opereren  was toentertijd  en niet mogelijk  maar ook te gevaarlijk.  Misschien  kunnen  ze nu wel meer hoor , maar ik schijt drie kleuren bagger eerlijk gezegd. En ik moet dan naar mijn huisarts voor een verwijzing.  Zucht. Ik ontloop mijn huisarts liever.

Heel leuk om gisteren mijn nichtje te zien trouwen. De BABS deed het erg leuk dus het was echt wel een ceremonie in stijl van het bruidspaar. Lekker ongedwongen met een tikje humor. 
Gisteravond het feest. Dat was voor mij wel pittig. Erg harde (live)muziek ook. Ik ben dus redelijk op tijd naar huis gegaan, man is nog wat langer blijven hangen en kon met mijn ouders mee terugrijden.

Vanmiddag al op tijd weer weg naar het volgende feestje, maar dan van mijn schoonouders. Druk weekend zo. 

Sterkte  met het drukke  weekend  Alcedo!
Hier was  ik ook weer op tijd mijn bed uit.  Eerst man weggebracht naar de garage om zijn goedgekeurde  auto op te halen. Daarna wat boodschappen  gehaald  en nu aan de koffie. Straks het huis schoonmaken  en wellicht  wat extra klusjes doen. Zodirekt nog een ( wellicht ) toekomstgerichte  afspraak eerst. Daar laat ik , indien  het doorgaat tzt wel meer over horen.

TanSwallow86

TanSwallow86

03-06-2023 om 13:09

dilemma

Mijn vader mag woensdag naar huis. Ik ga ook naar mijn vader toe. Maar ik heb ook een afspraak met mijn spver.
Eigenlijk moet het geen dilemma zijn. Ik kies toch voor mijn vader, wil meer tijd doorbrengen, want wie weet hoeveel tijd we nog samen hebben.
Maar aan de andere kant, nu zeg ik wederom een afspraak af met spver.

Moeilijke keuze Harley. Kan je óf het een óf het ander niet naar een ander dagdeel verschuiven?
Dus bijvoorbeeld  je spver 's morgens en je vader 's middags of omgekeerd?

Hier heb ik de laatste  dagen  veel pijn in de avond vooral. Ik snap niet helemaal  waarom. Misschien  doe ik overdag  toch teveel ofzo. Wel heel vervelend.  Weet niet hoe ik zitten moet.

lientje bedankt voor je kaartje al schrok ik wel even want jouw handschrift lijkt veel op die van mijn moeder! Dus toen ik je naam las was ik erg opgelucht 

Wat vervelend dat je zo’n pijn hebt, Lientje! Misschien toch wat rustiger aan doen. Ook vervelend dat je niet tevreden bent over je huisarts en daarom liever niet naar hem toegaat.

Broodjebrie schreef op 04-06-2023 om 20:56:

lientje bedankt voor je kaartje al schrok ik wel even want jouw handschrift lijkt veel op die van mijn moeder! Dus toen ik je naam las was ik erg opgelucht

Voortaan  zal ik achterop de postcode van mij zetten Broodjebrie . Want ik wil natuurlijk  niet dat je schrikt of je rot voelt door een kaartje

Picunia, rustig aan doen gaat niet lukken. Mijn vakantie  is voorbij, vanavond  weer werken. Het is voor in de avond en de nacht dat het het ergst is. Dat is ook het vervelende, want daardoor ga je overdag dus automatisch  meer doen. Ik had heel veel klusjes op mijn lijst staan, per saldo is daar niet echt veel van terecht gekomen.   Dacht, elke dag een extra opruim/ schoonmaakklusje, dan is na de vakantie  alles netjes en opgeruimd  en kan het er weer even tegen. Niet gelukt.  Dan maar volgende  week even kijken wat ik kan doen, deze week moet ik veel werken, volgende week wat minder.

Hoe gaat het verder met jullie allemaal?
Het gaat een warme week worden hoorde ik, wij hebben het zwembad maar alvast opgezet achter het huis.
Als ik het van het weekend erg heet heb na het werk, kan ik mooi ff afkoelen .

Heerlijk rustig weekend gehad. Helaas nog steeds rugpijn, maar heb straks weer een afspraak met de arts, die mij eerder goed geholpen heeft. 
Lientje, ik ben bezig met het laatste boek van Esther Verhoef. Heel intrigerend, ben benieuwd hoe het afloopt. Jammer, dat je vakantie anders is verlopen door je klachten. Gaat het nu iets beter?
Ik zou vandaag gaan wandelen met twee vriendinnen, maar helaas hebben beiden het te druk op het werk. Dan ga ik maar een ommetje in de buurt maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.