Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
20-05-2023 om 09:49
Wat ongelofelijk balen Alcedo
, dat het niks gedaan heeft. Je was er al bang voor, maar toch een tegenvaller.
Ik slaap de laatste paar nachten weer slecht helaas. Gevolg is moe overdag en weinig energie . Bovendien ben ik emotioneler dan anders. Even een terugval nu ik opeens niets meer " moet "
Misschien moet ik mezelf maar gewoon aan het werk dwingen, en dan hopelijk moe worden en vannacht wél slapen. Vooralsnog heb ik, behalve boodschappen, nog niks gedaan. Ga het bed maar afhalen en koffie zetten eerst. Misschien krijg ik mezelf vandaag nog in beweging.
Ik had ook echt verwacht het alleen zijn heerlijk te vinden. Maar dat valt dus ook behoorlijk tegen. Ik ben meer een mensenmens dan ik dacht. Ik mis toch de reuring om me heen. Heb er wel eens over gedacht een paar dagen alleen weg te gaan, maar weet nu in elk geval dat dat geen goed idee is.
Denk dat als ik nu gewoon gewerkt zou hebben ik het wel lekker gevonden zou hebben hoor. Maar ben nu echt de hele dag alleen , en dat is toch anders.
Alcedo
20-05-2023 om 19:02
lientje69 schreef op 20-05-2023 om 09:49:
Wat ongelofelijk balen Alcedo
, dat het niks gedaan heeft. Je was er al bang voor, maar toch een tegenvaller.
Ik slaap de laatste paar nachten weer slecht helaas. Gevolg is moe overdag en weinig energie . Bovendien ben ik emotioneler dan anders. Even een terugval nu ik opeens niets meer " moet "
Misschien moet ik mezelf maar gewoon aan het werk dwingen, en dan hopelijk moe worden en vannacht wél slapen. Vooralsnog heb ik, behalve boodschappen, nog niks gedaan. Ga het bed maar afhalen en koffie zetten eerst. Misschien krijg ik mezelf vandaag nog in beweging.
Ik had ook echt verwacht het alleen zijn heerlijk te vinden. Maar dat valt dus ook behoorlijk tegen. Ik ben meer een mensenmens dan ik dacht. Ik mis toch de reuring om me heen. Heb er wel eens over gedacht een paar dagen alleen weg te gaan, maar weet nu in elk geval dat dat geen goed idee is.
Denk dat als ik nu gewoon gewerkt zou hebben ik het wel lekker gevonden zou hebben hoor. Maar ben nu echt de hele dag alleen , en dat is toch anders.
Ik ervaar het dus niet echt als een tegenvaller, meer als een bevestiging wat de arts al dacht. Maar ja, het is wel balen dat opereren nog de enige kans biedt op een oplossing.
Ik denk dat je jezelf niet aan het werk moet dwingen, maar juist rust moet nemen. En daar moet je even aan wennen, jij en je lijf.
lientje69
20-05-2023 om 20:12
Ik vind het gewoon lastig om echt " niks " te doen Alcedo. Heb vandaag wel zo'n 3 uur zitten lezen.
Maar verder toch wel eea gedaan, 2 kasten opgeruimd, eten gekookt, bed verschoond, vuilnisbakken geleegd, boodschappen, lenzen voor dochter gehaald en naar het paard geweest.
En dit is dan dus rustig voor mij. De hele dag echt niks doen kan ik niet.
Alhoewel me morgen beter af zal gaan denk ik. Ik ga eerst uitslapen dn dan naar een open dag. Enige waar ik over twijfel is, ga ik op de ( elektrische ) fiets of met de auto. Is wel kleine 15 km dus best ver. Moet te doen zijn in principe maar ik ben niet héél erg sportief, meestal heb ik na 3 km op de fiets al een houten kont.
TanSwallow86
21-05-2023 om 22:13
Ik ben mij geestelijk en lichamelijk aan het voorbereiden op woensdag. Dan ga ik weer naar mijn vader. (moet nl een rot eind lopen.)
Ik neem wat lekkere hapjes mee, hij heeft een koelkastje op de kamer
lientje69
22-05-2023 om 12:42
Hier even ietsje minder aanwezig
Ik weet niet goed wat te schrijven. Dwz , ik weet heel veel om te schrijven, maar het kan niet. Heeft te maken met een behoorlijk heftig iets rond dochter, waar man ook erg door getriggerd wordt. De sfeer in huis is lastig. En dat is voorzichtig omschreven. We leven erg met dochter mee, maar man is vooral ook héél erg boos ( niet op haar hoor )
En man heeft een behoorlijk kort lontje dus iedereen lijdt daaronder. Want wij vangen helaas ook de bui op.
Verder was het door deze situatie ook onzeker of onze vakantie doorging, man wilde nl niet meer weg. Maar thuis blijven voor dochter, als steun maar ook ter bescherming.
Ik heb gezegd dan maar alleen te gaan, geld zijn we toch al kwijt. Nu gaat hij dus wel mee, maar niet van harte.
En dit alles heeft uiteraard ook zijn weerslag op mijn lichaam. Kortom geen leuke berichten even vanaf hier.
Layka.12
22-05-2023 om 12:49
Wat naar Lientje!
Als er problemen zijn met een kind werkt
dat door op het gezin, zeker met een man met een kort lontje.
En dat werkt ook weer door op je lijf, helaas herkenbaar.
Ik hoop dat jullie toch een beetje rustig op vakantie kunnen .
Veel sterkte, ook zeker voor je dochter.

MrsMary
22-05-2023 om 13:42
Lientje: ik kan me helemaal voorstellen dat je man erg kwaad is. Jammer dat dit nu weer net tijdens je vakantie speelt. Sterkte!
Harley: zou je niet makkelijker kunnen lopen met een rollator? Sterkte!
Picunia
22-05-2023 om 21:17
Wat een toestand met dochter. Ik hoop dat ze veilig is en jullie toch op vakantie kunnen. Je bent er ook wel aan toe, lijkt me. Ellendig voor jullie, maar natuurlijk vooral voor dochter, dat dit nu gebeurt. Hou je haaks!
Picunia
23-05-2023 om 09:48
Al een paar weken heb ik af en aan erge rugpijn. Gisteren was het weer raak en vandaag is het niet veel beter. Het komt natuurlijk slecht uit, want ik heb een afspraak en een hoop te doen. Nu eerst maar even rustig aan.
MrsMary
23-05-2023 om 09:53
Picunia: wat naar! Een beetje gas terugnemen lijkt me wel het beste. Goed voor jezelf zorgen!
lientje69
23-05-2023 om 10:16
Picunia schreef op 23-05-2023 om 09:48:
Al een paar weken heb ik af en aan erge rugpijn. Gisteren was het weer raak en vandaag is het niet veel beter. Het komt natuurlijk slecht uit, want ik heb een afspraak en een hoop te doen. Nu eerst maar even rustig aan.
Klinkt niet fijn Picunia! Is het een nieuwe klacht of iets ouds dat opsteekt?
Als het een nieuwe klacht is, is er misschien nog iets aan te doen?
Alcedo
23-05-2023 om 17:52
Sterkte Lientje 
Wat vervelend Picunia! Is beeldvorming geen optie? Een foto of iets om te kijken of er toch weer iets veranderd is?
Alcedo
23-05-2023 om 17:54
Ik heb zowel zondag als vandaag migraine gehad. Althans, die van vandaag is nog niet over. Beide keren wel verklaarbaar, niet dat er een verklaring nodig is natuurlijk. Vervelend is het wel. Ik wilde vandaag een hoop doen, waaronder sporten, maar dat ging dus niet. Wel naar de fysiotherapeut geweest en dat was inspannend genoeg.
Gisteren was onze trouwdag. Best wrang dat ik van ons huwelijk driekwart van de tijd al ziek ben.
Man moet morgen vier dagen weg voor het werk. Drie nachten alleen dus. Ik ben onrustig in mijn hoofd dus een beetje rust is op zich wel welkom. Moet ik mezelf ook wel rustig houden en niet zoals de vorige keer van alles gaan doen en zodoende alsnog niet tot rust komen.
TanSwallow86
23-05-2023 om 17:56
hier ook weer veel hoofdpijn.
Morgen samen met oudste zus naar mijn vader.
En daarna doe ik niks meer.