Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
25-04-2023 om 17:15
Nog geen definitieve beslissing, die volgt over een maandje pas, maar het gesprek verliep redelijk positief. Het was volgens haar wel duidelijk dat ik niet kan werken en ze had uit de documentatie zelf al gehaald dat ik ook niet meer beter ga worden. De keuringsarts moet definitief beslissen, maar haar advies gaat zijn dat ik gewoon 100% afgekeurd blijf. De interval van herkeuring wil ze wat langer maken, omdat ze zelf dus al geconcludeerd had dat er geen verbetering te verwachten valt.
Nog een maand onzekerheid dus, maar dit geeft wel wat opluchting. Ik heb hele slechte ervaringen met het UWV, dus ik ben pas echt opgelucht als het op papier staat, maar dit is toch iets.
MrsMary
25-04-2023 om 17:22
Alcedo: dit klinkt toch echt wel goed. Ook dat ze erkent dat je niet meer beter gaat worden. Blijft natuurlijk dat het voor jou vreselijk is!
SuzyQFive
25-04-2023 om 18:41
HarleyQuin schreef op 22-04-2023 om 19:26:
ik gebruik nu 2 maanden Ozempic, mijn blds is nu eindelijk goed, heb ook wat meer energie. Alleen de bijwerkingen zijn nog niet minder. Nou ja, af en toe nog overgeven.
Aankomende woensdag ga ik naar 1mg Ozempic. Je begint eerst met 0, 25 mg voor 4 weken, dan 0.50 mg voor 4 weken en dan 1mg levenslang.
Ik spuit nog alleen lang werkende insuline
Wat fijn Harley! Merk je behalve de suikers ook nog meer voordelen?
SuzyQFive
25-04-2023 om 18:44
Duidelijk weer eens teveel van mijzelf gevraagd door een deel van de trap te schilderen 🫣. Maar moest af want gisteren kwam de stoffeerder. Waardoor ik werk dat ik normaal een week over zou doen nu in drie dagen moest. En ben niet zo tevreden over het schilderwerk, over de verf bedoel ik. En dan heeft de stoffeerder er ook nog in gesneden. Toch maar met gewone lak (ipv traplak) eroverheen, ooit.
SuzyQFive
25-04-2023 om 20:12
Morgen weer mijn jaarlijkse MRI. Ik zie niet tegen de MRI zelf op maar schijt 7 kleuren dat ze wel iets vinden… Ik voel altijd hobbels en bobbels in mijn borsten dus ik weet het nooit en dat maakt me altijd zo onzeker.
lientje69
25-04-2023 om 20:17
Oe, dat is ook weer spannend Suzy .
Krijg je gelijk de uitslag of laat dat op zich wachten?
TanSwallow86
25-04-2023 om 21:08
SuzyQFive schreef op 25-04-2023 om 18:41:
[..]
Wat fijn Harley! Merk je behalve de suikers ook nog meer voordelen?
Hoi Suzy
Tot op heden nog niet. Energie is weer weg, ben echt weer knettermoe.
Morgen gesprek met spver. Zie er erg tegenop
lientje69
25-04-2023 om 21:33
HarleyQuin schreef op 25-04-2023 om 21:08:
[..]
Hoi Suzy
Tot op heden nog niet. Energie is weer weg, ben echt weer knettermoe.
Morgen gesprek met spver. Zie er erg tegenop
En je gewicht? Doet het daar wat voor?
TanSwallow86
25-04-2023 om 22:44
lientje69 schreef op 25-04-2023 om 21:33:
[..]
En je gewicht? Doet het daar wat voor?
Ben al wel wat kilo's kwijt. Maar echt zeker weet ik 19 mei, dan weer naar DVK. Ik vertrouw mijn weegschaal niet echt
lientje69
25-04-2023 om 23:49
HarleyQuin schreef op 25-04-2023 om 22:44:
[..]
Ben al wel wat kilo's kwijt. Maar echt zeker weet ik 19 mei, dan weer naar DVK. Ik vertrouw mijn weegschaal niet echt
Dat is fijn Harley! Mooi meegenomen dan.
lientje69
26-04-2023 om 22:01
Hier ook moe en hoofdpijn vandaag. Hoop dat ik me morgen beter voel, want ik moet werken. Er zijn alweer 2 zieken op het werk, hoop maar dat ik niet ziek word.
Vandaag wezen lunchen bij een oud klasgenoot die meer lef heeft dan ik en de verpleegkundige opleiding is gaan doen. Was gezellig.
Morgen dus werken, vrijdag mantelzorg. Zaterdag komen oudste en vriendin hier. En zondag, maandag, dinsdag en donderdag weer werken.
Druk dus.
SuzyQFive
26-04-2023 om 22:49
lientje69 schreef op 25-04-2023 om 20:17:
Oe, dat is ook weer spannend Suzy .
Krijg je gelijk de uitslag of laat dat op zich wachten?
Nee, dat moet altijd door een arts beoordeeld worden dus dat duurt even. De belafspraak met oncologisch verpleegkundige daarover is volgende week donderdag. Al kan ik het vaak in ‘mijn umcg’ wel eerder zien.
Picunia
27-04-2023 om 11:34
HarleyQuin, hoe verliep het gesprek met je SPV-er?
Lientje, je hebt weer een drukke week voor de boeg. Tussendoor maar goed je rust pakken.
Suzy, heb je inmiddels al even gekeken in ‘MijnUMCG’ wat de uitslag is van de scan?
Ik ben weer thuis, schoonzus heeft me afgelost. Schoonmoeder is een lieve, makkelijke patiënt, maar ik ben blij dat ik weer thuis ben. Even was er sprake van nog een ingreep, maar de bloedwaarden zijn verbeterd en ze zal wel weer opknappen. Als het wat langer gaat duren, ga ik nog een paar dagen.