Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Klinkt erg Picunia. Wat fijn dat je nu wat vooruitgang ziet! En dat het risico  op nieuwe  breuken verkleind wordt  door het infuus.

De laatste breuk was in december 2021, dus het herstel duurt al lang. Maar ik kon heel lang nauwelijks lopen of zitten, dus ik kom van heel ver. Inmiddels gaat het redelijk goed, maar ik moet me wel in acht nemen. Toch gaat het nog steeds kleine beetjes beter.

Vandaag weer een beetje in de tuin gewerkt. Het ging goed, maar heb tussendoor ook veel gepauzeerd.
Hoe was jullie weekend?

Helaas niet zo denderend. Ik heb een erg leuke familiebijeenkomst gemist doordat ik weer migraine had. Mijn schoonzusje was wel zo lief om wat lekkers voor mij mee te geven.

Wat zonde weer MrsMary. Wat lopen we dan veel mis of moeten we veel dingen bezuren door de pijn hè?

Mijn weekend; gisteren  had ik een goede dag,  lekker in huis gewerkt  . Vandaag  een wat mindere dag . Redelijk geslapen,  een drukke kerkmis  bijgewoond waarbij ik me ( te veel) opwond over klierende kinderen. Daarna  taart en koffie bij de communicant,  en thuis gelezen op de bank. Desalniettemin  nu toch wat meer pijn. Morgen en  overmorgen  ook een en ander  op het programma, boekhouding,  ik wil sowieso  graag weer zwemmen ook. Cadeautje kopen voor zus die dinsdag jarig is. En wat huishoudelijke klussen.
Hopelijk  voel ik me morgen dus weer net als zaterdag, dan komt het wel goed.

Wat jammer, mrs. Mary, dat je door migraine die familiebijeenkomst moest missen. Wat Lientje zegt, wat moeten we vaak iets missen vanwege de pijn.
Lientje, ik hoop met jou dat je komende dagen als zaterdag zijn.

Picunia,  tot nu toe voel ik me vooral erg moe. Sliep slecht  vannacht.  En man belde me half 9 wakker,  die vond blijkbaar  dat ik wel genoeg  had uitgeslapen

Ik heb wel al een was gedraaid  die ik zo in de droger ga mikken.  En de afwasmachine  is leeggeruimd.  Maar verder zit er nog niet veel actie in, dus zo maar even de koffie aanzetten. En de computer,  zodat ik de boekhouding kan doen voor het bedrijf  van man . 
Maar heb dus helaas  niet zoveel energie  als zaterdag.  Misschien  komt dat nog. Als de koffie op is.

Fijne dag, Lientje! Hopelijk lukt het allemaal een beetje.

Ik ga nu bij een vriendin koffie drinken en daarna wat in huis doen. Ik heb een lekker rustig dagje. Pas om 5 uur sporten.

Veel plezier Picunia. 

Lekker rustig dagje van maken dan Lientje

Vandaag vijf jaar geleden liep mijn arbeidscontract officieel af. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik alweer vijf jaar thuis zit. 

Alcedo schreef op 17-04-2023 om 11:05:

Vandaag vijf jaar geleden liep mijn arbeidscontract officieel af. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik alweer vijf jaar thuis zit.

Dat kan ik me ook bijna niet voorstellen, wat vliegt de tijd!

Alcedo schreef op 17-04-2023 om 11:05:

Verdrietig is dat Alcedo. Een mijlpaal, maar dan geen fijne.

Grootste deel boekhouding  is af. Mijn boekhoudprogramma  wilde niet meewerken. Heel vervelend.  Er ligt nu nog een stapel was om te vouwen en strijken, maar ik gun mezelf nu eerst  een  pauze. Straks even een half uurtje zwemmen. Kost me altijd moeite me ertoe te zetten, maar als ik er eenmaal  in lig, is het wel weer fijn.

Goed zo, Lientje! Eerst pauze, de was loopt niet weg.
Dat hele gedoe van uit- en aankleden is zo vervelend bij zwemmen. En je haar dat nat wordt. Ik heb er een hekel aan.

Herkenbaar, Alcedo. Eind juli 2018 werd ik ziek. Daarna heb ik niet meer gewerkt. In november 2020 werd mijn arbeidscontract beëindigd. 
ik vond dat heel erg. Ik had verwacht dat ik wel weer terug zou keren. Hoe was dat voor jou?

TanSwallow86

TanSwallow86

17-04-2023 om 14:59

Ik kreeg psychische klachten in 2007, en sinds 2009(PTSS) in behandeling. Ook nooit meer gewerkt, lichamelijk sinds 2000(rechterknie kijkoperatie, kwam uit artrose) linkerknie, 2008, rug iets van geen idee meer

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.