Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
16-04-2023 om 17:47
Klinkt erg Picunia. Wat fijn dat je nu wat vooruitgang ziet! En dat het risico op nieuwe breuken verkleind wordt door het infuus.
Picunia
16-04-2023 om 20:02
De laatste breuk was in december 2021, dus het herstel duurt al lang. Maar ik kon heel lang nauwelijks lopen of zitten, dus ik kom van heel ver. Inmiddels gaat het redelijk goed, maar ik moet me wel in acht nemen. Toch gaat het nog steeds kleine beetjes beter.
Vandaag weer een beetje in de tuin gewerkt. Het ging goed, maar heb tussendoor ook veel gepauzeerd.
Hoe was jullie weekend?
MrsMary
16-04-2023 om 21:34
Helaas niet zo denderend. Ik heb een erg leuke familiebijeenkomst gemist doordat ik weer migraine had. Mijn schoonzusje was wel zo lief om wat lekkers voor mij mee te geven.
lientje69
16-04-2023 om 21:42
Wat zonde weer MrsMary. Wat lopen we dan veel mis of moeten we veel dingen bezuren door de pijn hè?
Mijn weekend; gisteren had ik een goede dag, lekker in huis gewerkt . Vandaag een wat mindere dag . Redelijk geslapen, een drukke kerkmis bijgewoond waarbij ik me ( te veel) opwond over klierende kinderen. Daarna taart en koffie bij de communicant, en thuis gelezen op de bank. Desalniettemin nu toch wat meer pijn. Morgen en overmorgen ook een en ander op het programma, boekhouding, ik wil sowieso graag weer zwemmen ook. Cadeautje kopen voor zus die dinsdag jarig is. En wat huishoudelijke klussen.
Hopelijk voel ik me morgen dus weer net als zaterdag, dan komt het wel goed.
Picunia
17-04-2023 om 00:05
Wat jammer, mrs. Mary, dat je door migraine die familiebijeenkomst moest missen. Wat Lientje zegt, wat moeten we vaak iets missen vanwege de pijn.
Lientje, ik hoop met jou dat je komende dagen als zaterdag zijn.
lientje69
17-04-2023 om 09:22
Picunia, tot nu toe voel ik me vooral erg moe. Sliep slecht vannacht. En man belde me half 9 wakker, die vond blijkbaar dat ik wel genoeg had uitgeslapen
.
Ik heb wel al een was gedraaid die ik zo in de droger ga mikken. En de afwasmachine is leeggeruimd. Maar verder zit er nog niet veel actie in, dus zo maar even de koffie aanzetten. En de computer, zodat ik de boekhouding kan doen voor het bedrijf van man .
Maar heb dus helaas niet zoveel energie als zaterdag. Misschien komt dat nog. Als de koffie op is.
Picunia
17-04-2023 om 10:12
Fijne dag, Lientje! Hopelijk lukt het allemaal een beetje.
Ik ga nu bij een vriendin koffie drinken en daarna wat in huis doen. Ik heb een lekker rustig dagje. Pas om 5 uur sporten.
Alcedo
17-04-2023 om 11:05
Vandaag vijf jaar geleden liep mijn arbeidscontract officieel af. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik alweer vijf jaar thuis zit.
MrsMary
17-04-2023 om 11:12
Alcedo schreef op 17-04-2023 om 11:05:
Vandaag vijf jaar geleden liep mijn arbeidscontract officieel af. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik alweer vijf jaar thuis zit.
Dat kan ik me ook bijna niet voorstellen, wat vliegt de tijd!
lientje69
17-04-2023 om 11:55
Alcedo schreef op 17-04-2023 om 11:05:
Verdrietig is dat Alcedo. Een mijlpaal, maar dan geen fijne.
lientje69
17-04-2023 om 11:57
Grootste deel boekhouding is af. Mijn boekhoudprogramma wilde niet meewerken. Heel vervelend. Er ligt nu nog een stapel was om te vouwen en strijken, maar ik gun mezelf nu eerst een pauze. Straks even een half uurtje zwemmen. Kost me altijd moeite me ertoe te zetten, maar als ik er eenmaal in lig, is het wel weer fijn.
MrsMary
17-04-2023 om 13:36
Goed zo, Lientje! Eerst pauze, de was loopt niet weg.
Dat hele gedoe van uit- en aankleden is zo vervelend bij zwemmen. En je haar dat nat wordt. Ik heb er een hekel aan.
Picunia
17-04-2023 om 14:04
Herkenbaar, Alcedo. Eind juli 2018 werd ik ziek. Daarna heb ik niet meer gewerkt. In november 2020 werd mijn arbeidscontract beëindigd.
ik vond dat heel erg. Ik had verwacht dat ik wel weer terug zou keren. Hoe was dat voor jou?
TanSwallow86
17-04-2023 om 14:59
Ik kreeg psychische klachten in 2007, en sinds 2009(PTSS) in behandeling. Ook nooit meer gewerkt, lichamelijk sinds 2000(rechterknie kijkoperatie, kwam uit artrose) linkerknie, 2008, rug iets van geen idee meer